הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

משרד הבריאות באסטרטגיה שיווקית חדשה - תו לחם

15/01/2014

צוות התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, הפועל מטעם משרדי הבריאות, החינוך, התרבות והספורט מכריז היום על השקת 'תו מזון אֶפְשָׁרִיבָּרִיא'. בשלב ראשון, יוענק התו בקטגוריית הלחמים בלבד.

יצרנים ומשווקי לחמים (מפעלי מזון, מאפיות, מרכולים, קונדיטוריות ובתי קפה),  שיעמדו במדדים הבריאותיים יהיו רשאים להציב על גבי אריזות הלחם, או בשילוט מדף, את "תו לחם אֶפְשָׁרִיבָּרִיא".

 

לדברי פרופ' דני מורן, מנהל התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים, ' אֶפְשָׁרִיבָּרִיא ':

"הרעיון הוא להציב את התו בחזית אריזות המזון של אותם מוצרים, שהרכבם התזונתי עומד בדרישות הקפדניות לקבלתו. בגב האריזה, מופיע פירוט הערכים התזונתיים של מוצר המזון (אחוז הקמח המלא, שיעור הנתרן והקלוריות ל- 100 גרם). בכך, ניתן לציבור כלי להשוואה בין מוצרי המזון באותה קטגוריה ולבחור בריא יותר. אני קורא ליצרני המזון בישראל לפנות אלינו ולבדוק עמידה במדדים".

מוסיף פרופ' איתמר גרוטו, ראש מנהל בריאות הציבור במשרד הבריאות: "המטרה היא לעודד את הציבור לצרוך לחמים, שמכילים דגנים מלאים. היעד שלנו הוא להגביר את מודעות הציבור לחשיבות הבחירה בלחם המלא, לעודד את היצרנים לייצר לחם מקמח מלא, שעומד בקריטריונים של משרד הבריאות, ובהמשך ליצור ביקוש ללחם מלא, שיוכל גם להביא לירידת מחיר".

 

מוסיף רמי הסמן, מנהל האסטרטגיה השיווקית של התכנית הלאומית: "בחרנו לעצב את התו החדש כתת מותג של 'אֶפְשָׁרִיבָּרִיא'. היה חשוב שהתו יהיה בולט וניתן לזיהוי, אבל גם יתאים לשפה הגרפית המקובלת של אריזות מוצרי מזון בארץ. המסר העובר בו הוא: המוצר עמד בהמלצות משרד הבריאות לתזונה בריאה יותר. עבור יצרני המזון הוכנה ערכה הכוללת בנוסף לתו קדמי, ולתו אחורי על גבי האריזה גם שילוט מדף, שניתן להציב ברשתות השיווק, במקומות ממכר למוצרי מאפה וברשתות מזון.
יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד