הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

נירלט, פרטנר ואל על זכו בפרס ההשקה המנצחת

23/01/2018
נירלט, פרטנר ואל על זכו בפרס ההשקה המנצחת

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה את הזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון השלישי של שנת 2017 על מהלכי ההשקה של: נירלט עם iPaint, פרטנר עם פרטנר TV ואל על עם מטוסי הדרימליינר.

 

מאיגוד השיווק הישראלי נמסר: "שלושת המהלכים שזכו בתואר ההשקה המנצחת ברבעון השלישי של 2017,  נירלט, פרטנר ואל על, הוכיחו כיצד השקה אחת מוצלחת מייצרת ערך ללקוחות וערך לחברה ומצליחה לבדל אותה ולייצר עבורה תדמית חדשנית וטובה יותר. אנו שמחים להמשיך ולבחון השקות מוצלחות, ושמחים אף יותר להכריז בכל רבעון על ההשקות המנצחות".

 

מתוך נימוקי השופטים:

נירלט – השקת iPaint – מערכת חדשנית לצביעה נקייה ומהירה

מציגה פריצת דרך: iPaint – מערכת חדשנית לצביעת הבית שתהפוך את תהליך הצביעה לחווייתי, נקי ומהיר יותר. מערכת ה- iPaint הינה מערכת סגורה לצביעת קירות אשר מחליפה את הרולר והמגשית המסורתיים ומאפשרת לצרכן צביעה מהירה ונקייה, ולמעשה הופכת את תהליך הצביעה ממטלה לחוויה.

מדובר במהלך פורץ דרך הכולל פתרון מהפכני שמטרתו לשדרג באופן מהותי את שיטת הצביעה המסורתית ולהגדיל את תדירות הצביעה ואת היקף השוק. המערכת הינה פטנט עולמי חדשני ואף זכתה בפרס הבינלאומי החשוב ביותר בתחום האריזות. ההשקה העלתה את ההעדפה למותג ואת כוונת הקניה לצבעי החברה, ועוררה את הקטגוריה כולה. ההשקה זכתה לחשיפה נרחבת בטלוויזיה, בעיתונות ובאינטרנט, וזכתה לתגובות אוהדות במיוחד מהציבור.

 

 

פרטנר – השקת פרטנר TV

כניסתה של פרטנר TV לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בקיץ האחרון, יצרה מפץ בשוק המקומי, ובשורה אמיתית לצרכן. זירת הטלוויזיה הרב ערוצית נשלטה עד לא מזמן על ידי דואופול, ובשוק שכזה הצרכן נותר שבוי בתג מחיר קשיח של מאות שקלים לחודש. גם כניסתן של שחקניות חדשות בשנים האחרונות הותירה את השוק אדיש, כאשר עליות המחירים המשיכו והנטישה נשארה בקצב של טפטופים. עם כניסתה של פרטנר לשוק הטלוויזיה, הורגשה בשורה חדשנית עם אלטרנטיבה בגזרת התוכן ובגזרת המחיר, ולראשונה, גם המתחרות הוותיקות נאלצו להציע מותגים מוזלים ולהתמודד עם עשרות אלפי לקוחות שפנו למוקדי השימור כדי להתמקח או להתנתק סופית. פרטנר זיהתה את המגמה של מעבר לשירותי טלוויזיה בבחירה אישית והחליטה להיות הראשונה שנותנת מענה לכך. המשימה השיווקית היתה לייצר סיפור חדש ומעניין בעולם הטלוויזיה הרב ערוצית, בו כבר פעילים מותגי מחיר אלטרנטיביים, סיפור שמתמקד בבשורה של מוצר המשלב ממשק מתקדם, תוכן מצוין ומחיר אטרקטיבי.

מהלך ההשקה נבנה בשני שלבים, שלב ראשון לחשיפת השירות ויצירת באזז, מבוסס על אירוע השקה ודיגיטל, כולל הרשמה מוקדמת, ובהמשך עליית קמפיין פרסומי עם תחילת ההתקנות. השלב הראשון זכה לחשיפה אדירה, בהיקף של כ-6 מ' ש"ח (ללא פרסום, על פי נתוני יפעת), ובתוך פחות מיומיים נרשמו 5,000 לקוחות לשלב המקדים שהורחב במהרה. ההצלחה השיווקית ניפצה את כל היעדים והתחזיות של כל הנוגעים בהשקה של פרטנר TV . תוך שלושה חודשים גייסה החברה פי 3 לקוחות מהתחזיות המוקדמות, ובתוך 5 חודשים כבר הודיעה על 50 אלף לקוחות לפרטנר TV.

 

אל על – השקת צי מטוסי הדרימליינר 787

שוק התעופה בישראל עבר מהפכה עם פתיחת השמים לתחרות, והחברה הלאומית אל על נאלצת להתמודד עם תחרות מול חברות לואו קוסט מצד אחד וחברות מסורתיות מצד שני. כמענה לתחרות, יודעים ראשי החברה כי הם חייבים לספק ללקוחותיהם חוויית מוצר מעולה, שתשפיע על תפיסת ותדמית המותג. אל על הבינה כי עליה להביא גם צי מטוסים מתקדם ולשפר את המוצר, וגם להתאים אותו באופן עמוק ורלוונטי לדנ"א הישראלי. מטוס העתיד של אל על צריך להיות מבודל עם הצעת ערך מותאמת ורלוונטית לקהל הנוסעים של החברה, וכך עמלו בחברה על יצירת מטוס החלומות כחול לבן.

 בתנאי התחרות הקשים ואל מול השוקת התדמיתית השבורה, גובש באל על מהלך השקת מטוסי הדרימליינר כיריית הפתיחה לתהליך Turn around כולל. מכיוון שהבינו באל על כי הנוסעים ייחשפו באופן מצומצם, אם בכלל, לנסיעה במטוסים החדשים, הוחלט שההשקה תתייחס לחזון החדש של החברה – בקרוב הכל עומד להיראות אחרת. הקמפיין השיווקי אשר לווה במהלך יחסי ציבור נרחב וכלל 3 אירועים תקשורתיים רצופים, זכה להצלחה ולחשיפות רבות, והחברה הצליחה בעזרת המהלך לעורר בשורה חדשנית ללקוחותיה עם חוויה אמיתית. תוצאות המהלך היו מפתיעות וגבוהות מהיעדים שהוצבו בראשיתו והוא השפיע על תדמית המותג.   

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד