הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מנהלי קהילות מדברי: אילן דהן, PlayBook

19/12/2019

 

·       שם הקהילה: PlayBook – Personal Professional Growth

·       שנת הקמה: תחילת 2019

·       כמה חברים יש בקהילה? בכל הפלטפורמות  1000 חברים ועוד 5000 מקושרים שנחשפים לתוכן דרך הלינקדאין שלי

באתי מעולם הקריאיטייב (ציור, כתיבה, צילום) למדתי קולנוע ובמקרה נכנסתי לעולם ניהול המוצר. ב 9 שנים האחרונות עבדתי בניהול מוצר ופרוייקטים. עבדתי בשביל ועם החברות הגדולות במשק שידורי קשת ואתר mako, , CodeOasisסופר פארם, אלדן, wix ועוד.

 

למה בחרת להקים את הקהילה?

הקהילה נולדה מתוך צורך לספק כלי לאנשים ללמוד משהו אחד ביום. אנחנו כולנו מכירים את ה newsletters שאנחנו רשומים אליהם. הם נכנסים ל junk או לספאם. ואם כבר נכנסים אליהם לא באמת מצליחים לקבל מידע שיעזור לנו להתפתח, בטח לא לרכוש soft skills חדשים. תארו לכם לקבל newsletter עם משהו אחד, בלי פרסומות בלי עומס חושי,  שאתם יכולים לקרוא תוך 5 דקות. ולא רק זה – הוא אף פעם לא הולך לכם לאיבוד אלא אתם מקבלים אותו כנוטפיקציה לוואטסאפ או לטלגרם. Newsletter מסוג חדש ופרסונאלי. והכל בנושאים מקצועיים שקשורים לניהול מוצר חווית משתמש טרנספורציה דיגיטלית שיווק case studys ועוד.

כל מה שצריך לניהול מוצר אמיתי.

 

באיזה מהלך אתה גאה במיוחד?

פתיחת הקהילה הזו פתחה לי דרך. ואני מאוד גאה בדרך הזו. השירות שאני נותן לקהילה גורם לי ללמוד ולפתח את המחשבה (ואת התיאוריות שלי) לגבי ניהול מוצר ואיך דברים צריכים להראות. אני מתווה לי דרך של צמיחה אישית שאותה אני לומד בעזרת הקהילה ואותה אני משקף בחזרה באהבה לקהילה.

 

מה הגורם הכי משמעותי לצמיחה של הקהילה?

האנשים. פתחתי את הקהילה לפני 7 חודשים. הצמיחה הייתה ועדיין מאוד מפתיעה, לאנשים יש צמא לידע, בפייסבוק אנחנו צומחים בקצב של כמעט 100 אנשים לשבוע. היום הפוסטים שלי מקבלים חשיפה של כמעט 5000 איש ונקראים על ידי 1000 איש מידי יום. הכל בצורה אורגנית ובלי תוכן ממומן. רוב הקהילה דרך אגב – לא מהארץ

בכלל.


כמה שעות אתה מקדיש לניהול הקהילה? 
כמעט שעה לפוסט אבל אני דואג לעשות לי כמות מראש בלילות או בסופשים


שיתופי פעולה עם גופים מסחריים - קיים או מחפש?

כרגע לא מקיים שיתופי פעולה אבל אצלי יש אמרה. מכירה את האמרה התוכן הוא המלך? אז אצלי התוכן הוא הערך. אם מישהו פונה אלי ואומר לי יש לי פה כתבה או כל סוג תוכן אחר שהוא בעל ערך (והוא בשפה האנגלית) אין לי שום בעיה לפרסם אותו. גם ככה כל תוכן שמפורסם אצלי מקבל קרדיט. אני כמעט ולא יוצר תוכן בעצמי.


טיפ למנהלי קהילה מתחילים:

תכתבו את האני מאמין של הקהילה. מרגע שכתבתי את האני מאמין של הקהילה כל הנקודות התחברו לי אפילו שהכל היה לי בראש, אבל ברגע שזה על דף ומול העיניים זה קו מנחה מאוד ברור שאם תדבוק בו רק תגדל ולא תחטא לעצמך ולמוצר שלך

לדעתך, איפה תהיה הקהילה בעוד שנתיים?

אני חושב שזו תהיה הקהילה בין הגדולות שיש של ניהול מוצר אני מקווה שנהיה עם יותר מ 20 אלף איש וננשוף ל product school  המדהימים בעורף.

 

האם החיים הווירטואליים נפגשים גם מחוץ למסך?
תמיד. המחשבה יוצרת מציאות ואם אתה חושב מוצר וכל היום מתעסק בזה אתה הולך בדרך ועל הדרך פוגשים אנשים נפלאים. אנשים פונים אלי בטלגרם ובלינדאין ואני תמיד עונה. אני גם תמיד אומר לאנשים בקהילה – יש משהו שאתם רוצים ללמוד? תגידו אנחנו נעשה הכל כדי לספק את זה.

 

קהילה אחרת שהרשימה אותך:

הקהילה של product school .כמות התכנים והוובינארים שהם עושים היא גדולה אפשר תמיד למצוא שם משהו חדש ומעניין ומי שמגיש את התכנים הם אנשים שעובדים בחברות שמובילות את השוק בתעשייה

 

השאלון האישי:

·       תכונה חשובה למנהל קהילה?  אמונה

·       במה אתה עובד? הייתי רוצה להגיד בדיגיטל אבל בסופו של יום זה אנשים

·       איזו דמות השפיעה עליך? זוהר אוריאן – אחת המקצועניות שיש בתחום הייעוץ זווית ראייה אחרת ומעוררת מחשבה

·       לימודים?  סמינר הקיבוצים.

·       בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות:  אני עם קטנוע זה תמיד לבחירת הלקוח  

·       מהו ג'וב חלומותיך? כל מה שקשור בלמידה והעברת מידע לאנשים

·       חופשה חלומית: לחזור לסרי לנקה ולמלדיבים (בלי הילדים 😊 )

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד