הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

'על קוצו של יו"ד', או – גם באינטרנט אל תהיה צודק, היה חכם!'

29/12/2005

כשפתחתי את העסק שלי 'המלה האחרונה', כתבתי את 'המילה' עם יו"ד. ממש כך: 'המילה האחרונה'. מסתבר, שרוב העולם כותב כך.

אבל, חברים טובים הסבירו לי, ש'המילה' עם יו"ד, שונה מאד מהמשמעות של 'המלה', ללא יו"ד. 'מילה' עם יו"ד משמעה – ברית מילה, בה בשעה ש'מלה', חפה מיו"ד משמעה כפי שהתכוונתי שיהיה – מלה.

 

טוב. מאושרת ועולצת מהגילוי המרעיש, עיצבתי את הלוגו שלי, כשהוא חף מכל יו"ד. עברו מספר חודשים, העסק שלי התקדם בצורה משביעת רצון, כשהאתר שלי מתחיל לקבל קישורים טובים ברחבי הרשת.

ואז, כשהכנסתי את צמד המלים: 'המלה האחרונה' ל'גוגל', קיבלתי לעין שיעור פחות תוצאות מאשר כשהכנסתי את צמד המלים: 'המילה האחרונה'. תופעה זו חזרה על עצמה בכל מנועי החיפוש ובאינדקסים. 'המילה האחרונה' – בדירוג גבוה ולעומתה 'המלה האחרונה' – בדירוג נמוך יותר.

 

לא נשברתי, והמשכתי להתעקש שכותבים את השם של החברה שלי בלי יו"ד, ושיתפתי (את כל מי שהיה מוכן לשמוע), בידע הנרחב שלי אודות המשמעויות השונות. אבל, האנשים שלימדתי אותם את ההבדל, עדיין היו ספורים וזניחים לעומת ים הגולשים וביניהם מאות הלקוחות הפוטנציאליים שלי, שחסרו את האינפורמציה הכל כך חשובה הזו.

 

בשלב זה כבר הייתי מרושתת היטב, שלא לדבר על הניירת שהפקתי והאתר שעיצבתי, כך שלהוסיף יו"ד קטנה לשם, נעשה משימה בלתי אפשרית. כבר חשבתי להקים פורום מיוחד לצורך העניין, או לפחות להחתים על עצומה בנושא, אבל מהר מאד השתכנעתי, שישנם דברים, כמו 'עשר שקל', שזכו באוטונומיה עצמאית משלהם ולא יעזור שום תצהיר מהאקדמיה או ממילון אבן שושן, כך הם יישארו. 'המילה האחרונה', היא אחת מהן. ללא ספק.

 

מה אני רוצה בעצם לומר לכם בכל הסיפור הקטנוני הזה? כולה יו"ד אחת קטנה. מסתבר, שקוצו של יו"ד, זהו בדיוק המרחק שעלול להיווצר ביניכם לתהילה. (תהילה או תהלה? לא חשוב. זה כבר נושא לדיון נפרד...).

בינתיים אני נשארת, עם הצדק אמנם, כשהמלה שלי היא באמת מלה לכל דבר, אבל, ללא ספק אצטרך לעמול קשה יותר על קידום האתר שלי במנועי החיפוש.

 

לכן, כשאתם שוקלים לבחור שם מסוים לחברה או לאתר, בדקו היטב איך מקובל לאיית אותו ותשכחו מחוקי האקדמיה. אם מטרתכם היא הרבה כניסות, קבלו את החלטתכם על סמך הרייטינג ולא על סמך הדקדוק העברי. ובמלים אחרות – גם באינטרנט ממש כמו בכביש, אל תהיו צודקים, היו חכמים!

 

וזו בהחלט לא המלה האחרונה...

 

יערה הולצמן היא קופירייטרית ואימא במשרה מלאה, ש'המלה האחרונה' (www.hamila.net) תמיד שלה!

 

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד