הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מאמר השבוע: המילים הקטנות שמאחורי המודעות הגדולות

5/10/2006

מודעות הדרושים מנוסחות במונחים המנסים לתאר את אופי המועמד הפוטנציאלי. השאלה, מה באמת עומד מאחורי דרישות אלה?

 

מסתבר שאוצר המילים לתיאור הדרישות ממועמד פוטנציאלי לעבודה, המנוסחות במודעות בעיתון, מוגבל.

זאת הסיבה שרוב המעסיקים בכותבם דרישות אלה, מרבים להשתמש באוצר מילים זהה, לתיאור התנאים הבסיסיים ממועמד המעוניין להשתלב בחברתם.

 

מעלעול קל במודעות הדרושים ,עולים שוב ושוב אותם מושגים וצמדי מילים אשר אינם תמיד נהירים בפני דורשי העבודה. אתר alljobs.co.il ריכז עבורכם את 7 הדרישות החוזרות ונשנות במודעות הדרושים ובמבאר את המשמעות האמיתית שלהם. וגם, האם הדרישות נחרצות ,או שיש מקום לשיקול דעת ?

 

אוריינטציה מכירתית ושיווקית/יכולת ניהול משא ומתן – 3 המילים הללו מופיעות בד"כ במודעות של מעסיקים המחפשים אנשי שיווק ,אנשי מכירות ,תקציבאים , טלמרקטינג , מנהלי תיקי לקוחות , ומנהלי פרסום, הדרישה האמיתית היא בעצם יכולת שכנוע טובה שתוביל בסופו של דבר למכירה של שירות / רעיון וכד' ללקוח.

במקצועות שהוזכרו היכולת הורבאלית והשיווקית חשובה, להתנהלות השוטפת ולהגדלת רווחי החברה. כך שאם נתקלתם במודעה שבראשה היו 3 המילים הללו בפניכם תפקיד, הדורש יכולת שכנוע והעברת מסר מכירתי ברור וממוקד לשומעיכם .

 

נכונות לעבודה מאומצת – הדרישה הזו יכולה להיכתב בשני סוגי מודעות: 1. במודעות הנוגעות לתחומים בעלי אופי טכני כסבלות ,מוכרנות, מקצועות הקשורים לנהיגה מרובה, או עבודות הדורשות מאמץ גופני  כאשר הכוונה היא למאמץ הפיזי. 2. במודעות הנוגעות למקצועות כמו הוראה , ניהול תיקי לקוחות, הפקת אירועים , שם הכוונה היא לעבודה מאומצת במישור המנטאלי ופעמים רבות, הרמיזה היא לשעות רבות של עבודה .

כשמדובר בעניין של עבודה מאומצת בהקשר לסעיף 2 הכוונה היא שעות נוספות !!, עליכם לברר היטב האם הנכם מתוגמלים כיאות על שעות אלו. קיימים מעסיקים שכוללים את השעות הללו בשכר הגלובאלי ויש כאלה אשר אינם משלמים כלל .

 

ראש גדול – ההגדרה של ראש גדול ,הינה אינודואלית אצל כל אחד מהמעסיקים אך בהגדרה הכללית ראש גדול הוא היכולת "לראות מעבר" כלומר לדעת להסתכל על התמונה בכללותה ולהרחיב את תחומי הפעילות תוך חיזוי של מגמות , ולקיחת תחומי אחריות נוספים גם אם לא ביקשו מפורשות . בעיקרון אין תחום ספיציפי הדורש ממועמדיו לעבודה דרישה זו .

 

ניסיון – רבים מהמעסיקים מעדיפים את עובדיהם בעלי ניסיון דבר החוסך מהם לימוד והכשרה ארוכת טווח . אך האם הדרישה לניסיון הינה נחרצת? לאחרונה בניגוד לעבר, עניין זה נתון לשיקוליו של המעסיק. רבים מהמעסיקים כותבים ניסיון היות וזה מה שהם מעדיפים, אך אם קורות החיים שלכם מנוסחים באופן שיווקי, יש סיכוי שתזומנו לראיון עבודה ואף תתקבלו למרות העדר הניסיון וזאת הודות לכישוריכם האחרים שנשאו חן בעיני המראיין.

 

יחסי אנוש טובים – רובם ככולם מעוניינים לעבוד בחברת אנשים אשר היכולת הבין אישית שלהם טובה. כשמעסיק טורח ומפרסם את הדרישה הזו כתנאי בסיסי, העבודה שלפניכם קשורה ביחסים עם אנשים וביכולת לקשור עימם קשרים טובים ולא רק במישור החברי. על המועמד הפוטנציאלי לדעת ליצור, באמצעות קשריו האישיים גם קשרים עסקיים טובים - מה שיוביל לרווחיות. כמובן שדרישה זו באה גם כי המעסיק מעוניין באנשים שהנתינה שלהם גדולה ויכולת הלימוד שלהם את האחר טובה מה שיוביל את הארגון לשיתוף פעולה ולהצלחה .

 

יכולת עבודה בצוות - במשרות היטק, כ"א, ר"צ שירות לקוחות ולא רק בהם נדרשת עבודה בצוות. במודעות שהמעסיק דורש זאת באופן ממוקד חשובה היכולת להיות חלק מקבוצה ולעבוד עימה בהרמוניה, תוך חלוקת הידע והניסיון בין חבריו. ברוב המשרות להן נדרש כישור זה, החברה בנויה מצוותים, החולקים מטרות ויעדים משותפים והיכולת לעבוד בשיתוף פעולה, היא המובילה את החברה לרווחיות ולהצלחה כך שאם הנך סוליסט העבודה אינה מתאימה לך .

 

הופעה ייצוגית - דרישה זו מודגשת בעיקר בתחומי התעופה והתיירות כדוגמת דיילים, סלקטורים, מקדמי מכירות, וקבלת קהל כשהעבודה העיקרית היא פרונטלית מול אנשים הנעזרים בשירות . הופעה ייצוגית פירושה הופעה נאה ומסודרת וחשוב שתהא תואמת לרוח החברה. בדרישת הופעה ייצוגית אין הכוונה בהכרח שתצטרכו להיות יפים וחטובים למשעי, הדרישה האמיתית היא לשדר מסר גם בהתנהגות וגם במראה אותו החברה מעוניינת להדגיש ולהעצים.

 

בשורה התחתונה, ההמלצה למחפשי העבודה ולקוראי מודעות הדרושים היא לא להיבהל מההגדרות ולנסות לפרוט את הדרישה הכוללת למרכיבים ע"מ לבחון את התאמתם לתפקיד. חשוב לקרוא את המודעה בעיון ולוודא היטב מה נדרש ולבחון כי על רוב הדרישות אתם עונים ורק אז לשלוח את קורות החיים.

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד