הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

להשיג, לשכנע, לעורר, להניע – כללים ליצירת באנר מכירתי אפקטיבי

6/09/2007

הפרסום באינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד מתמהיל הפרסום של חברות רבות. יותר ויותר תקציבים מופנים למדיה זו, ובצדק. הדבר מביא להצפה של הגולשים בעשרות מסרים פרסומיים המשולבים בדפי האינטרנט - ולנו, המפרסמים, יש צורך לבלוט. במאמר זה אתמקד ביצירת באנר מכירתי אפקטיבי, שיבלוט וילכוד את עיני הגולשים.

 

ארבעת ה-ל':

מטרות הבאנר בסדר כרונולוגי: להשיג, לשכנע, לעורר, להניע. 

 

להשיג את תשומת לבו של הגולש:

 

גולש ממוצע, שאינו סובל מתופעת "עיוורון באנרים" (יש דבר כזה), מקדיש מס' שניות בודדות לעיון ועיבוד הבאנרים הפרסומיים שבאתר. לפיכך, תוך שניות ספורות עליכם לזכות בתשומת ליבו האוהדת. קיימות מספר דרכים ליצור עניין ולגרום לגולש להתעכב על באנר מסוים:

- שימוש בעיצוב מושך ובולט.

- שימוש בטכנולוגיה חדשנית.

- שימוש בכותרת מסקרנת, מעניינת, מצחיקה, קריאטיבית.

- שימוש באלמנט ויזואלי.

- כל האפשרויות גם יחד.

 

אם תנאים אלו יקויימו - יש סיכוי סביר שהגולש יתעכב על הבאנר, ויצפה בו מתחילתו ועד סופו.

 

משהשגנו את תשומת ליבו של הגולש, ניתן לעבור לשלב השכנוע. 

 

לשכנע = לנו יש את הפיתרון הטוב ביותר לצורך שלך:

 

עלינו להציג פיתרון יעיל  איתו יוכל הגולש להזדהות. עלינו לשכנעו שלנו יש את הפיתרון הטוב ביותר עבור הבעיה/הצורך שלו. הבליטו את היתרון היחסי של המוצר או השירות שלכם על פני זה של המתחרים, ואת התועלת בה יזכה הצרכן אם ישתמש במוצר.

 

עלינו לעורר אצל הגולש עניין ורצון לדעת יותר על הפיתרון שלנו.

 

להניע: מטרתנו היא שהגולש יקליק על הבאנר ויעבור לדף הנחיתה (הדף שאליו מוביל הבאנר). שם הוא ייחשף לפרטים נוספים אודות השירות או המוצר.

 

לסיכום: במידה וכל 4 השלבים הנ"ל בוצעו בהצלחה -  סביר להניח שהמטרה תושג והגולש יקליק על הבאנר. ואולם, חשוב לדעת שהקלקה על באנר היא רק אבן הדרך הראשונה בדרך למכירה.

יצירת 'דף נחיתה' אפקטיבי היא השלב המתבקש הבא, בו אעסוק במאמר אחר.

 

Case Study: קמפיין 'כלל פורקס' באתר "יד 2":

ראו קישור: http://62.90.166.152/yad2/clal_forex/Clal_Forex_260607_700x180_v1.html

 

1. להשיג - בבאנר זה נעשה שימוש בכותרת מושכת: "מבצע בלעדי לגולשי אתר יד 2" .

2. לשכנע ולעורר - מיד לאחר מכן מופיעה התועלת שיפיק הלקוח: "20% תשואה בפתיחת חשבון בכלל פורקס" . בחרנו להבליט נושא זה כי תועלת זו הינה שונה מהמקובל בשוק ההון.

3. משגירינו את הגולש להתעמק בבאנר, מגיע ההסבר, התומך בהבטחה הפרסומית: "מפקידים 1000$ ומקבלים 200$".

4. הבאנר נסגר עם שם המותג ועם התניה, שהוכחה במחקרים כיעילה: "המבצע מוגבל ללקוחות חדשים בלבד".

5. שימו לב למסרים הקצרים והענייניים.

 

Case Study: קמפיין "טרייד-אין מאזדה ופורד":

ראו קישור: http://62.90.166.152/yad2/top_trade/Top_Trade_Motors_300x250_v2.html

 

1. להשיג - בבאנר זה נעשה שימוש בסאונד ודמות מוכרת בכדי להשיג את תשומת ליבו של הגולש.

2. לשכנע ולעורר– הגיעו דגמי מאזדה ופורד 2008.

3. להניע – "זה הזמן לעסקת טרייד אין...".

 

כללי אצבע נוספים ליצירת באנר פרסומי:

 

1. השתמשו במסרים קצרים וברורים. יש לכם שניות בודדות לעניין את הצרכן ולגרום לו להקליק על הבאנר. אל תבזבזו זמן על מסרים לא רלוונטיים או לא חזקים מספיק. ככל שהמסר המילולי יהיה קצר יותר - כך הוא יהיה קריא וזכיר יותר.

בלא מעט באנרים אני נתקל בתופעה של בזבוז 'פריים' שלם על משפט טריוויאלי כמו "לחצו לפרטים נוספים".

2. הימנעו מריבוי מסרים פרסומיים, על זה נאמר "תפסת מרובה לא תפסת".

3. השתמשו בהומור. מחקרים רבים מלמדים שפרסום הומוריסטי הינו אפקטיבי וזכיר יותר.

4. השתמשו בעיצוב. באנר מעוצב וקריאטיבי הינו אפקטיבי יותר.

5. חדשו ורגשו, צרו באנר ששווה שידברו עליו (אחרת לא ידברו עליו).

6. השתמשו בשפה הפרסומית של המותג. התאימו את הצבעים בבאנר לצבעי הלוגו של החברה. לא בכדי הבאנרים של חברת פלאפון הם בצבע כחול, ואנו מסוגלים לזהות אותם מייד.

7. התאימו את קצב התקדמות המסרים בבאנר לקצב עיבוד הנתונים של הגולש הממוצע. אם תהיו מהירים מדי או איטיים מדי אתם עלולים לאבד את הגולש.

8. חתמו את הבאנר בסמל המסחרי שלכם (בשם המותג).

 

בהצלחה!

 

* הכותב הינו סמנכ"ל השיווק של אתר יד 2 www.yad2.co.il 

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד