הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

שיווק גרילה מה זה?

25/12/2008

שיווק גרילה ,באנגלית:( Guerrilla Marketing) מושג שהוטבע בשנת 1984 על ידי ג'יי קונראד לוינסון בספרו שיווק גרילה . "שיווק גרילה" נגזר-מהמילה הספרדית "מלחמה קטנה". למעשה שיווק גרילה- היא אסטרטגיה שיווקית המתמקדת במסירת מידע בצורה שמשפיעה על תהליך קבלת ההחלטות אצל לקוחות פוטנציאלים וגורמת לאנשים לרוץ ולספר את המידע לאחרים.

מסירת המידע לקוחות פוטנציאלים נעשית בדרכים יצירתיות וזאת ללא עזרה של שום קמפיין יחסי ציבור או קמפיין פרסומי. בעבר, היה שיווק גרילה נחלתם של עסקים חסרי תקציבים לפרסום ויחסי ציבור, אבל בשנים האחרונות גם חברות גדלות משתמשות בשיווק גרילה וזאת על מנת להגדיל את המודעות למסר מסוים או מוצר מסוים ולתפוס את עינו ואת כיסו של הצרכן.

שיווק גרילה, נתפס כשיווק ממוקד מאוד על ידי שימוש במובילי דעה, רשתות חברתיות, אינטרנט - שליחת מילים מעוררי עניין ,שימוש פורמים, טוקבקיים, שליחת SMS ועוד.

העקרונות הבסיסיים לשיווק גרילה

·         שיווק גרילה מיועד לעסקים קטנים, אבל גם עסקים גדולים משתמשים בו.

·         שיווק גרילה זול מבחינה שיווקית וטומן בחובו הרבה יותר תשואות מזירות אחרות.

·         שיווק גרילה יותר ממוקד מכל דבר אחר.

·         ברוב המקרים, עושות חברות מחקר מקיף המיועד לבנות מערכת מסרים המייצרת את תשומת הלב המבוקשת, המביא לשיווק מוצלח.

·         יש להתמקד במטרה אחת ספציפית.

·         המשאב החשוב בשיווק גורילה הוא יצירתיות, חדשנות וזמן.

·         יש לשכוח מתחרות ולהשתדל ליצור שותפויות עם עסקים בעלי אינטרסים דומים.

·         שיתופי פעולה איכותיים מניבים יחסי .WIN-WIN

·         יש לשלב בין מספר מקורות לשיווק הקמפיין.

·         הטכנולוגיה אמורה להוות את הכלי אשר יעצים את מסע השיווק.

·         דרך נוספת לממש שיווק גרילה הינה להציב פרסומות באתרים אינטרנט

האם השיטה עובדת?
שיווק גרילה בהחלט יכול לעזור ולקדם את העסק, אבל חשוב לעשות אותו נכון משום שלא מעט טעויות נעשות על ידי חברות בשיווק מוצרים/ שירותים שלהם, הטעות הגדולה מכולם היא הזלזול בצרכן הפוטנציאלי ובאינטליגנציה שלו. צריך לזכור, כי ששימוש הולך וגובר בצורה לא מבוקרת בכל האמצעים שצוינו מנסה ליצור אצל הצרכן הפוטנציאלי אשליה שהקהל הרחב ממליץ על המוצר, והצרכן לא טיפש . עסקים חייבים להבין, כי אנשים קונים תועלות ולא תכונות ושואפים לבחור את המענים הנותנים להם תועלת מיריבת. לכן, לפני כל קמפיין גרילה חישבו איך אתם מביאים לצרכן את התועלת הטובה בצורה הכי נכונה.


*
הכותבת לי טורסטון עדני   MBA מנכ"לית משרד שירון יחסי ציבור, WWW.SHIRON.BIZ המתמחה ביחסי ציבור לעסקים קטנים ובינוני.

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד