הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

איך לעודד פתיחת ברכות לראש השנה?

7/09/2011
הגדל

תקופת החגים ידועה כתקופה שבה בעלי עסקים וארגונים שולחים ברכות לכלל הלקוחות שלהם, מכיוון שכך, אנשים רבים החלו למחוק אוטומטית את הברכות, אפילו מבלי לצפות בהן. אז איך בכל זאת גורמים ללקוחות לפתוח אותם? סמנכ"לית השיווק של inwise-ישראל, אורנית באום-לוי, עם 8 כללי זהב, שיביאו לתוצאות מוצלחות: 

1.       מערכת יחסים – נקודת הפתיחה החשובה מכולן היא מערכת יחסים טובה. אם יצרת טובה מערכת יחסים עם הנמענים שלך והם כבר מורגלים בקבלת דיוור ממך, אחוזי הפתיחה שלך וודאי הולכים וגדלים.

2.       גיוון בשורת הנושא – נסו להיות יצירתיים, הכותרת "חג שמח" לא מושכת אף אחד לפתוח את המייל... חשבו מה היה גורם לכם לפתוח את הברכה ואיזו שורת נושא הייתה בולטת מעל פני כל המיילים? אפשר לקשר את הנושא לתוכן היצירתי של הברכה עצמה ואפשר גם להשתמש בביטויים "מושכים" (אבל לא להגזים, אתם לא רוצים להפוך לספאם...)

3.       ערך מוסף לברכה – השקיעו בערך שאינו עם כוונת מכירה (זה לא הזמן) זה יכול להיות משהו מצחיק במיוחד, טיפ מועיל לחג, או שימוש בברכה כפלטפורמה להעברה ויראלית - הערך המוסף לא רק יגרום לנמענים לפתוח את הברכה, אלא גם יגרום להם להעביר אותה הלאה.

4.       פרסונליזציה – השתמשו בשמות הנמענים ואם ניתן שלבו פרטים נוספים שאתם מכירים על מנת להפוך את הברכה לאישית. בצורה זו הנמענים ירגישו שאתם באמת מעוניינים בקשר איתם.

5.       ברכה אטרקטיבית – השקיעו בברכה שמצד אחד תיתן ביטוי יצירתי לחג (מיצינו את כוסות היין והתפוח בדבש במתכונת הסטנדרטית) ומצד שני תתאים לאופן בו אתם מעוניינים להציג אתכם ואת החברה - צעירה ודינמית\רשמית\ממלכתית.

6.       תוכן, תוכן, תוכן – גם כאן נדרשת יצירתיות, ומאוד מומלץ לא להעתיק את הטקסט משנה שעברה... חשבו על תוכן רלוונטי, עכשווי ואחר, שיתמוך בזהות החברה. אין טעם לעצב ברכה משעשעת עם טקסט רציני ולהפך. התאימו בין כל חלקי הברכה וצרו חוויה אחרת לנמענים.

7.       תזמון – אל תמתינו ליום האחרון לפני החג, אז כולם שולחים ברכות, תיבות המייל מפוצצות ואתם תהיו עוד ברכה בין ההמון. שילחו את הברכה כמה ימים קודם החג.

8.       אם לא בראש השנה – אז אולי בסוכות! זכרו, חגי ישראל רבים הם, ואפשר לשלוח ברכה גם בחגים אחרים. ראש השנה ופסח אינם המועדים היחידים בלוח החגים שלנו, אם תשלחו גם כשאחרים לא שולחים יזכרו אתכם יותר, לקוחות רגילים לקבל ברכות במועדים הצפויים אבל במועד אחר ההפתעה יכולה להיות נעימה יותר!

 

טיפים נוספים העוסקים בדיוור  אלקטרוני  תוכלו למצוא באתר inwise

 

הכותבת היא סמנכ"לית השיווק של inwise-ישראל, הפועלת בתחום הדיוור האלקטרוני ומספקת פתרונות לאלפי עסקים וארגונים המחפשים דרך לשמירת קשר עם לקוחותיהם - http://www.inwise.co.il/

 

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד