הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

כמה תמונות נוכל לספוג ?

11/10/2012
כמה תמונות נוכל לספוג ? (הגדל)

המאמר בחסות פורטיסימו סמארט מדיה – שיווק באינטרנט מבוסס תוכן

התוכן הוא המלך הוא המשפט השחוק ביותר בתולדות השיווק באינטרנט. כמה שהוא שחוק הוא עדיין יציב כסלע – אבל אפשר לאחרונה אפשר להוסיף כי התוכן הוא המלך אבל הויז'ואל הוא הנסיך -  החבר יפה התואר במשפחת המלוכה.

הרשת החברתית פינטרסט כנראה הייתה נקודת המפנה בויזואליות של האינטרנט, כשהיא מוכיחה שתמונות הן העיקר והתוכן הוא רק מסביב. הרשת שצמחה בחצי שנה האחרונה בקצב מהיר במיוחד כשהיא צוברת מיליוני משתמשים. עמוד הכניסה לרשת מציג למשתמש עשרות תמונות כשמתחתיהן כיתוב קצר וקטן. התמונות נאספות על ידי גולשים המתקינים בדפדפן שלהם כלי לסימון תמונות שהם אוהבים, ואשר מעביר אותם ישירות למערכת שלהם.

צורת התצוגה של פינטרסט מאפשרת סקירה מהירה ונוחה לעין והיא כנראה הגורם העיקרי להצלחה של הרשת. העיצוב החל להיות נפוץ ברחבי הרשת. כשהשבוע אי ביי השיקה עיצוב חדש לדילים היומיים שלה בהשראת..נחשו מי...

גם בפייסבוק

מגמת הויז'ואל נכונה לא רק לרשתות חדשות, ניתן לאמץ אותה בכל כלי האינטרנט. חברת  i-feel הישראלית המתמחה בתחום הבית החכם  שינתה את עיצוב   הדיוור האלקטרוני שלה  בהשראת פינטרסט.

משווקים בפייסבוק יודעים כבר תקופה ארוכה כי שימוש בתמונות משנה מקצה לקצה השפעה של פרסומים ברשת. לכן כאשר רוצים לקדם נושא חשוב למשווק, מומלץ להעלות תמונה לעמוד הפייסבוק ולצרף לה כיתוב המכיל קישור למידע נוסף. מאחר ותמונות מוצגות בפייסבוק בצורה גדולה ובולטת יותר – הפרסום מקבל חשיפה יעילה יותר.  מעבר לכך, פייסבוק מקילה יותר על שיתוף תמונות, כך שהסיכוי להגברת החשיפה גדול יותר.

טיפ למשווקים בפייסבוק המקדמים בלוג או תוכן אחר שכתבו, הוא ליצור צילום מסך של החלק העליון של המאמר ולהעלות אותו לפייסבוק. כך נהנים המחשיפה המוגברת  של תמונות וגם מציגים את עיקרי הדברים במבט אחד.

גם האפקט ארוך הטווח של תמונות חזק יותר לרוב מאשר טקסט והן נצרבות בתודעה של הלקוח. (את זה למדנו ממאות שנות פרסום).

עד מתי ?

האם הגידול בשימוש בתמונות כדי ללכוד את תשומת הלב ישחק את סף הגירוי שלנו, וייצור עומס עד שבסוף נברח חזרה לטקסט ? לא בטוח. אם נחזור לשנות ה- 80, אז נכנס לשימוש פרסום סמוי שכלל הבזקים של תמונות בתוך סרטים וסדרות. הפרסום הסמוי הזה הוכיח עצמו כמוצלח עד שנאסר בחוק. הוא גם הוכיח את העוצמה של אימג' על התת מודע – גם אם היא מוצגת לזמן קצר בתוך רצף של תמונות אחרות.

יותר סביר להניח שהטכנולוגיה שהפכה את היכולת ליצור ולהפיץ תמונות לקלה ומהירה, הופכת את התמונה לכלי חדש בשפה האנושית. שפה אוניברסלית יותר, מהירה יותר וברורה מאוד.

כנראה בסוף התמונה תחליף את עצמה בפורמט בולט יותר ומושך יותר, כגון התלת המימד (ראו כתבה המתפרסמת כאן ). אבל עד אז השתמשו בכלי הנהדר הזה ושכללו אותו לצרכים שלכם.  

 

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד