הפוך לעמוד הבית

איך מגבירים חשיפה של קמפיינים מול ריבוי פלטפורמות?

26/12/2013
איך מגבירים חשיפה של קמפיינים מול ריבוי פלטפורמות? (הגדל)

משרדי פרסום ואנשי שיווק עומדים בפני אתגר חדש כאשר הם יוצאים בקמפיין דיגיטל חדש, בעיקר כאשר מדובר בקמפיין מורכב המציע חווית משתמש חזקה. 

אם בעבר ידעת שקהל היעד שלך יושב מול המחשב האישי שלו בבית או בעבודה, כעת יכול להיות שהגולש כלל לא משתמש במחשב. מסכים של טאבלטים, סמארטפונים, מחשבים ניידים וגם טלוויזיות חכמות חולקים ביניהם את זמן המסך של הגולשים השונים. בקרוב יצטרף אל אלה מגוון של משקפיים חכמות, כמו אלה שמפתחת גוגל ומתחרותיה, כולל החברה הישראלית מטה שאולי אף תצליח להציג מוצר טוב יותר.

מגוון המוצרים והמאפיינים שלהם מקשה על הפצה מהירה של קמפיינים שיווקיים לכל המכשירים, ובכך הוא מקשה גם על השגת מטרות של קמפיינים. אלה נועדו בדרך כלל להיות קצרי מועד וליצור חשיפה אינטנסיבית במהירות.

המורכבות גוברת

לא רק המכשירים הופכים להיות מגוונים ומורכבים יותר, גם הקמפיינים עצמם.

בקמפיינים דיגיטליים רבים כבר לא מסתפקים בבאנר ועמוד נחיתה כדי להפוך קמפיין למוצלח. כדי לבלוט בשטח על רקע מאות המודעות שנחשף אליהן כל גולש במהלך כל יום, ראינו בשנה האחרונה עליה משמעותית בכמות הקמפיינים שמתבססים על פיתוח אפליקציות אינטראקטיביות, מדיה עשירה ומשחקים. אלה מספקים חוויית משתמש עוצמתית יותר שמאפשרת העברה חזקה יותר של מסרים שיווקיים, זאת מאחר והמשתמש שקוע יותר במשחק או בשימוש באפליקציה ובאותו הזמן מוריד מגננות.

ככל שהקמפיין מורכב יותר מבחינה טכנולוגית, כך קשה יותר להתאימו למגוון המתרחב של הפלטפורמות הניידות והנייחות. כל מכשיר כזה מציג עמודים ואפליקציות בצורה קצת שונה, וגם ממשק המשתמש משתנה – בין מסכי מגע, מחוות, זיהוי תנועות עיניים, וכמובן העכבר והמקלדת הוותיקים. כאשר מדובר באפליקציות עסקיות, לרוב מתבצע תהליך פיתוח עבור פלטפורמה אחת (לרוב אנדרואיד או אייפון) ולאחר מכן מתבצעות ההתאמות המתאימות עבור כל פלטפורמה נוספת. אך בקמפיינים פרסומיים, הזמן הזה לא עומד לרשות המפרסמים.

החיפזון מהמפרסם

הפיתוח המדורג של אפליקציה אינו מתאים לעולם הפרסום, וגם באפליקציות גדולות יותר ראינו כי החיפזון והמהירות תורמים להצלחה. אחד מהגורמים להצלחה של האפליקציה המצליחה של השנה, קאנדי קראש, נחשב לכך שהאפליקציה הושקה במקביל בפייסבוק, באייפון ובאנדרואיד במקביל.

לכן יש למצוא דרכים חלופיות שיאפשרו פיתוח אחד לכל סוגי הפלטפורמות. אחד מהפתרונות שעומדים כיום לרשותנו הוא הפיתוח ב- HTML5. שפת התכנות ששימשה בעיקר כבאז וורד בשנים האחרונות נכנסת לתקופת ההתבגרות שלה. היא עדיין אינה בשלה לחלוטין עבור כל יישום, אך עבור רוב הקמפיינים הפרסומיים היא יכולה לספק פתרון יעיל לפיתוח חוצה פלטפורמות – שמאפשר לפתח קוד אחד שיתאים לסמארטפונים, טאבלטים, טלוויזיות חכמות והדברים שבדרך.

פיתוח אפליקציות ב- Cross Platform מקצר את זמן הפיתוח, ומאפשר להגיע לקהלים מגוונים במהירות, ביחס למה שהכרנו עד היום. מומלץ עבור מנהלי שיווק ואנשי פרסום, שמעוניינים לספק חווית משתמש עשירה, להגיע להיכרות עמוקה עם HTML5 ועם היכולות שהוא מספק להם.

 

קרן בראון צמיר היא מנכ"לית OneCode

מאמרים נוספים בנושא

עבור לתוכן העמוד