הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אתה חייב למכור כל יום!

1/08/2002
עורק החיים של כל עסק נמצא בלקוחות חדשים, ואם אתה לא מחפש לקוחות חדשים כל יום ובעקביות, העסקים והרווחים יתדרדרו … במקרה הטוב. בין אם אתה מבין את זה או לא, אתה עוסק במכירות. אתה מוכר רעיונות, אתה מוכר גישה עיצובית, אתה מוכר את עצמך. אתה חייב למכור כל יום!

אם אתה מאמין שתוכל לשמור על הלקוחות שלך - כמו על מקום העבודה שלך - לנצח, ממתינה לך הפתעה ג - ד - ו - ל - ה. יום אחד תתעורר ותגלה שלא כך הדבר.

אבל זה לא חייב לקרות. אין סיבה שלא תוכל להעלות את מחזור העסקים, את המכירות - ואת הרווחים שלך (אני מאמין, אגב עסקים, שכל אחד צריך שיהיה לו MBA - Massive Bank Account ).

אז הנה חמישה דברים שתוכל לעשות כל יום לפיתוח העסק שלך:

1. תכנן זמן לשיחות טלפון
החלט על שעות מוגדרות לביצוע שיחות שיווק ומכירה בטלפון, כדי לבדוק עם אנשים אם הם זקוקים לשירותיך. זה קל לבצע שיחות טלפון כשאין לך תכנית הממלאת את היומן. אתה חייב משמעת עצמית גבוהה כדי להמשיך ולחפש לקוחות חדשים, גם כשיומן העבודה שלך מלא. האנשים שתפגוש היום יהיו לקוחותיך בעוד חודש, חודשיים או שלושה חודשים מהיום.

2. התקשר לאנשים חדשים
התקשר לאנשים שלא שוחחת עמם בעבר. התחלות חדשות יעמידו אותך על המשמר והם גם ממריצות ומרגשות. חפש הזדמנויות חדשות. חפש שווקים חדשים. היה יצירתי באיתור הלקוחות שלך.

3. שמור על קשר עם הלקוחות הטובים שלך
התקשר ללקוחות לעיתים קרובות. עשה כל שאתה יכול כדי לשמח אותם. קבע שיחות מעקב ביומן הפגישות שלך. תן להם שירות נהדר והם ירצו לתת לך 100% מהעבודות שלהם.

4. רשת את עצמך
השתתף בכנסים (לאו דווקא מתחום העיסוק שלך), בפגישות, באירועים חברתיים ובכל מפגש בו תוכל לפגוש אנשים שצריכים לעשות עסקים איתך. תן לעצמך הזדמנות לפגוש אנשים חדשים. חפש ואתר לקוחות - חפש ואתר לקוחות - חפש ואתר …!

5. אוורר את מאגרי הלקוחות הישנים שלך.
הפטר מעודפי המשקל. כשאתה עובד עם בסיס הנתונים שלך, בחן ותחקר את התוצאות. שאל את עצמך שלוש שאלות:
- כמה פעמים ניסית להשיג מישהו אבל לא הצלחת?
- כמה פעמים שוחחת עם מישהו, אבל הם לא קבעו איתך פגישה?
- כמה פעמים נפגשת עם מישהו, אבל הוא לא קנה ממך?

ברגע מסוים, עליך להחליט שהגיע הזמן לחפש מועמד טוב יותר להיות לקוח. גיליתי שזה מאוד מתסכל להתקשר לאותם האנשים שוב ושוב, והם אף פעם לא קונים. (מה אתה חושב על זה?) לחילופין, חפש אנשים חדשים, זה ממריץ יותר, מאתגר יותר וגם מהנה יותר.
המקצוע שלך הוא למכור את עצמך, את החברה שלך, את המוצרים שלך כל יום. העבודה שלך היא לאתר לקוחות חדשים כל יום. העיסוק שלך הוא בשמירה על לקוחות קיימים, כדי שירצו לעשות עסקים אתך, כל יום. אם זו תהיה המטרה שלך, תוכל להצליח מעבר לכל דמיון.

* משה בסון הינו מנכ"ל שיאים - מכירות ופיתוח שיווקי. להערות והארות: mbason@nana.co.il

מאמרים נוספים בנושא מכירות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד