הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

"חלק מאיתנו": הקמפיין הזוכה בתחרות של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן

5/02/2020

תחרות הפרסום השנתית של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן התקיימה זו השנה השישית. במסגרת התחרות השנה התבקשו הסטודנטים שנה ב' של קורס "תקשורת שיווקית משולבת" ליצור קמפיין פרסומי המעלה על סדר היום הציבורי נושא הגזענות. הקמפיין הזוכה, "שילוב ילדים על הספקטרום האוטיסטי במערכת החינוך", נוצר במטרה לפעול למען שילוב ילדים על הספקטרום האוטיסטי בבתי הספר, גני הילדים ובמרחב הציבורי. בתחרות השנה השתתפו סטודנטים מהקורס 'תקשורת שיווקית משולבת', של הפקולטה למנהל עסקים, אשר במהלך הסמסטר עבדו על קמפיינים פרסומיים, המעבירים מסר ברור לגבי גזענות החוצה אל כל הקשת הרחבה של החברה הישראלית.

 

הקמפיין שהגיע למקום השני שעסק בהסרת כשרות ממסעדה שהעסיקה עובדים אתיופים נותר במטרה לפעול למיגור תופעות גזעניות כלפיי הקהילה האתיופית כגון: דעות קדומות על הקהילה האתיופית, ומיגור הסטיגמה הרווחת בקרב האוכלוסייה הדתית כנגד הקהילה האתיופית, שנגרמים מתוצאה של דעות קדומות וסטיגמות שעוברים על פני דורות שלמים. וכן פועל להעלאת מודעות לקשיים של הקהילה האתיופית, בינהם, תנאי העסקתם של העובדים האתיופים והיחס כלפיהם, שנגרם מתוצאה של בורות של משגיחי הכשרות. הקמפיין שהגיע למקום השלישי עסק באפליה בקבלת כבדי משקל למקומות עבודה במטרה להגביר את המודעות בנושא יחס מפלה עקב מראה חיצוני של נשים שמנות, להביא לשינוי בעמדות הציבור בנושא ולקביעת חוקים נגד אפליית נשים שמנות ויכללו סנקציות נוקשות יותר בנושא.

 

הסטודנטים יצרו מגוון קמפיינים שעסקו בזוויות שונות ומגוונות של הגזענות בינהן, גזענות במקומות עבודה ואפליית עובדים לפי משקלם, אפליה בקבלת שירות מעובדים כהי עור במסעדות, גזענות במגרשי הכדורגל, גזענות בבתי ספר, אי קבלת עולים חדשים לבתי דירות בחשש שהם יורידו את ערך הדירות בבניין, אפליה מגדרית וסלקציה במועדונים ועוד.

 

גדי חייט, מרצה במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, איש פרסום ושיווק ומי שליווה את הסטודנטים לאורך התהליך מסר כי, "הבחירה בנושא הגזענות הגיעה ממקום של הבנה ברורה שזוהי מחלה ארורה הקיימת בחברה הישראלית. אם נוכל לתרום ולו במעט לחשיפה והגברת המודעות לסוגיות רלבנטיות בנושא גזענות – דיינו."

 

הקמפיין המנצח נבחר על ידי צוות השיפוט של התחרות, שהורכב מאנשי אקדמיה לצד מנהלים ממשרד פרסום ומשרד יח"צ, בינהם ענת רפפורט, מנהלת שיווק, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, דורון ארד, סמנכ”ל משרד הפרסום Lead, יריב ורניק, שותף, משרד היח״צ משעל ורניק וד”ר ענר טל, ר. תחום התמחות בשיווק, המרכז האקדמי למשפט ועסקים.


כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד