חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

חברת "ביכורים מזון ומאפה" חתמה על עסקה לייצוא של "לחם פשתן" לשוק בארה"ב

הפופולריות של התזונה דלת הפחמימות והעלייה במודעות לאורח חיים בריא - במיוחד בתקופת הקורונה - הביאו לעלייה בביקוש ללחם פשתן גם בחו"ל. חברת "ביכורים מזון ומאפה", המתמחה בלחמים ולחמי בריאות, חתמה לאחרונה על עסקה לייצוא של "לחם פשתן" דל בפחמימות לשוק היהודי בארה"ב, בהיקף של כמיליון ש"ח בשנה הראשונה.

צילום - אייל קר (הגדל)
צילום - אייל קר

הלחם, העשוי מזרעי פשתן המיובאים מקנדה, מיוצר במפעל ביכורים במישור אדומים בטכנולוגיה ייחודית, השומרת על הערכים הבריאותיים של הפשתן כמזון על. הלחם דל מאוד בפחמימות (פחות מ-1 גרם בפרוסה) והוא עשיר בחלבון, אומגה 3 וסיבים תזונתיים.

לדברי יעקב לבין, מנכ"ל "ביכורים מזון ומאפה", הייצוא החל לפני חודשים ספורים, בשיאו של משבר הקורונה, ובימים אלה יצא המשלוח הרביעי. "במהלך תקופת הקורונה סבלנו, כרבים אחרים, מתעבורה בעייתית ולא סדירה של אספקת חומרי גלם מחו"ל. לא פעם היו עיכובים של ששה שבועות ויותר, מה שגרם לעיכובים או למחסור באספקת הלחם בארץ או לחו"ל. למרות קשיים אלה, אנו מצליחים לעמוד בהתחייבויות", אמר.


עוד מסר כי ההתעניינות בלחם החלה עוד לפני הקורונה וששה מפיצים גדולים של אוכל כשר בארה"ב ביקשו להפיצו. מגיפת הקורונה רק הגבירה את ההתעניינות, הן בשל הפופולריות הגוברת בתזונה דלת פחמימות, הן בגלל השמנה והן בקרב שוחרי בריאות. מאחר והלחם דל פחמימה ונטול סוכר וממתיקים, הוא בעל ערך גליקמי נמוך והוא מתאים גם לתזונת סוכרתיים. הלחם נארז טרי ופרוס באריזה שומרת טריות, המאפשרת חיי מדף של למעלה מחצי שנה, ללא הקפאה.


גם בארץ נרשמה קפיצה במכירות: מתחילת 2021 ביכורים מייצרת כ-50,000 לחמים בחודש. לפני כ-4 שנים, עם תחילת ייצור הלחם המיוחד, מכרה החברה עשרות בודדות בחודש וגם זאת, בחנויות טבע בלבד. כיום הלחם נמכר בכ-2,000 נקודות מכירה בישראל, כולל ברשתות שיווק ובמכולות שכונתיות.

ל"ביכורים מזון ומאפה", המתמחה בייצור מגוון לחמים, חלות, עוגות ומאפים מיוחדים, יש  מחלקה מיוחדת ללחם ולחמניות פשתן. מערכת הייצור מאושרת ע"י משרד הבריאות ועומדת בתקנים המחמירים ISO 9001, ISO 22000 ו- .HACCP

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד