חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

סקר TGI יולי 05-יוני 06 מצביע על המשך מגמת הירידה בקריאת עיתונות והאזנה לרדיו

נתוני סקר TGI בוגרים לחציון הראשון של 2006 (יולי 05 – יוני 2006) , שפורסמו היום, מצביעים על המשך מגמת הירידה בקריאת עיתונות. ההאזנה לרדיו נמצאת בירידה אך בצורה פחות תלולה מהעיתונות.

 

לאורך חמש השנים האחרונות מבטא סקר TGI מגמת ירידה בקריאת 4 העיתונים הארציים היומיים המרכזיים בימי חול ובסופי שבוע. בתקופת יולי 01 עד יוני 02 סה"כ הקריאה המשותפת (בניכוי חפיפה)ל-4 עיתונים היומיים עמדה על 68.7%, ירדה ל-63.1% בתקופת יולי 03 – יוני 04 וכיום עומדת על 57.6%. מגמה זהה ניתן לזהות בקריאת עיתוני סוף שבוע בהם סה"כ הקריאה המשותפת של עיתוני סוף שבוע הייתה 81.6% בתקופת יולי 01 - יוני 02, ירדה ל-73.8% ביולי 03 - יוני 04 ועומדת כיום על 67.3%. גם האזנה לרדיו מראה מגמת ירידה מהאזנה יומית של 83.6% בתקופת יולי 01 – יוני 02 ל-77.6% כיום.

 

התמונה שונה במקצת בהביטנו על הזמן המושקע בשימוש בכל אחת מהמדיות. אם בתקופת יולי 01 – יוני 02 בילו הישראלים 130 דקות בהאזנה לרדיו ביום ממוצע, היום הם מבלים רק 118 דקות המהווה ירידה קלה. הזמן המוקדש לקריאת עיתונות יומית ביום חול ממוצע נשאר כשהיה בהיקף של כ-30 דקות ביום חול ממוצע. לא צריך לנחש באיזו מדיה הציבור הישראלי משקיע הרבה יותר זמן כיום. ביולי 01 – יוני 02 הממוצע השבועי של זמן גלישה באינטרנט היה 99 דקות. בתקופה יולי 03 – יוני 04 עלה ממוצע זה ל-159 דקות ועכשיו הגיע ל-221 דקות.

איתן כסיף, מנכ"ל החברה מעדכן כי: השנה השיקה TGI ניתוח חדשני המבוסס על שכבות סוציו-אקונומיות SEL (Socio-Economic Levels) המאפשר פילוח  (סגמנטציה) של האוכלוסייה לשכבות המבוססת על מצב סוציו-אקונומי. מדד ה- TGI GLOBAL SEL מבוסס על 13 משתנים (השכלה, בעלות על מוצרים בני קיימא, טלפונים סלולאריים, ועוד). הבחירה במשתנים אלו התבססה על ניתוחים סטטיסטיים מורכבים של מאגרי TGI בעולם. הניתוח מחלק את האוכלוסייה באופן פרופורציונאלי ל- 4 שכבות ייחודיות המראות את ההבדלים ברמה הסוציו האקונומית: השכבה העליונה מורכבת מ-10% בעלי המדד הגבוה ביותר, השכבה השנייה מ- 20%, השלישית -30% והרביעית -40%. בניתוח זה השכבה הגבוהה ביותר -  10% העליונים, מייצגת את "צרכני העל" (super consumers)

 

באמצעות שימוש ב-SEL ניתן לראות כי היקף השימוש באינטרנט גבוה אף יותר בקרב חברי קבוצת 1 SEL (השכבה בעלת המדד הגבוה ביותר). בבדיקת הזמן המשמש לגלישה באינטרנט, חברי SEL 1 מבלים 357 דקות בשבוע בגלישה באינטרנט לעומת אנשי SEL 4 שמבלים רק 106 דקות. ההבדלים פחות קיצוניים בהשוואת קריאת עיתונים בין SEL 1 הקוראים עיתון כ-35 דקות בממוצע ביום לעומת אלו מ-SEL 4 הקוראים עיתון 28 דקות ביום. זמן ההאזנה לרדיו כמעט זהה בקרב 3 הקבוצות הראשונות (בסביבות 120 דקות ביום ממוצע). לעומתם, SEL 4, בדומה להתנהגותה בשאר המדיות, "צורכת" פחות רדיו ומגיעה ל-110 דקות ביום חול ממוצע.     

 

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד