לא מפחדים: כנס איגוד השיווק בסימן כשלונות

בכירי המשק בישראל, ביניהם מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק, נטלו חלק בכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי 2016 שנערך בגני התערוכה בתל אביב. בכנס, אשר עמד לראשונה בסימן " לא מפחדים מכישלונות", דנו הבכירים בכישלונות עסקיים וביכולת של מנהלים וארגונים להפיק מהם לקחים ומסקנות.
הכנס היווה הופעת בכורה של יו"ר האיגוד, אייל מליס, כמנכ"ל תנובה. מליס הודה לכל המברכים אותו בימים האחרונים והתייחס בדבריו גם לאתגר החדש העומד בפניו כשאמר "גם אני ניצב כעת בפני אתגר חדש והמשימה שלי היא להפוך אתגרים להצלחות. אני סמוך ובטוח כי ביחד עם מנהלי ועובדי החברה נצליח להוביל את תנובה להישגים".
גם ארז ויגודמן, מנכ"ל טבע, התייחס לנושא הכישלונות בעסקים כשסיפר "מנהלים צריכים לדעת לצאת מאזור הנוחות ולקחת בחשבון את האפשרות להיכשל, להבין ולהגדיר לאן הולך הענף, ומה יהיה מקומך הייחודי שם. אסטרטגיה זה בידול, והיכולת לאתר ולרכב על מגמות צומחות, תוך כדי שאתה מבדל את עצמך ומפתח את ההיבטים הבלתי מוחשיים שמאפשרים לנצח בתחרות. יש לבנות אוריינטאציות שוק ולזהות באופן בלתי פוסק צרכים בלתי מזוהים של הצרכנים, ליצור חדשנות בלתי פוסקת בתוך הארגון, ללמוד מהעולם באופן בלתי פוסק ולבדוק איך זה רלוונטי לך. מנהלים צריכים לפתח יכולות מנהיגות בכל רמות הארגון ולזכור שניהול הוא חשוב, אבל לא מספיק ויש לשים דגש על מנהיגות".
ענת גבריאל מנכ"ל יוניליוור ישראל אמרה ש"לא הרבה אנשים יסכימו להודות בכישלונות שלהם, אבל אם אני מסוגלת להגיד שנכשלתי אז יש לי גם ממה ללמוד". היא התייחסה למקרה בוחן של יוניליוור שניסתה להחדיר למוצריה, כחלק ממגמה עולמית, תו תקן של צרכנות בריאה: "אני מרגישה שהטעות שעשינו בטיפול בנושא של התו תקן, הייתה שהיינו יומרניים מידי. יצאנו למהלך בלי שותפים, לא מצד הרגולטור וללא חברות מסחריות מקבילות. מבחינת הצרכן הייתה תחושה שהתו הוא משהו מעט מתנשא, כי רק להגיד שזה מוצר בריא בלי לחשוף את כל הנתונים שלו שהביאו אותו להיות בריא, זה לא מספיק שקוף וברור. כדי להגיע להצלחות גדולות אנחנו חייבים שותף לצידנו, ובטח שאי אפשר להצליח בענק לבד".
תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד עמדה מאחוריי הבחירה בנושא הכנס, ודיברה על הקושי בגיוס של אורחים מהדרג הבכיר ביותר שיסכימו להגיע ולדבר על הכישלונות שלהם. דוברים נוספים בכנס היו דניאל בירנבאום מנכ"ל סודה סטרים, הראל ויזל מנכ"ל פוקס, ינקי מרגלית יו"ר SPACE IL, ציפי פינס מנכ"לית תאטרון בית לסין ובכירים נוספים.
כתבות נוספות
-
11/08/2022Paybox יהיה כרטיס האשראי הרשמי של המירוץ קרא עוד
-
8/08/2022ישראלה וגיל שטיר, בעלי קבוצת שטיר המתמחה בייזום וארגון תערוכות וכנסים בינלאומיים, הכריזו על פתיחת מחלקה חדשה להפקת אירועים. קרא עוד
-
24/07/2022מיזם "שעה שקטה" נוצר למען אנשים וילדים עם רגישות חושית ובני משפחותיהם, על מנת שיוכלו ליהנות מחוויית בילוי בקניון המותאמת במיוחד עבורם. קרא עוד
-
15/07/2022עופר נוינר, מנכ״ל ריבוק בישראל: ״ההחלטה להעניק חסות של פריטי לבוש לאירוע המכביה ה21, נולדה מתוך התשוקה להמשיך ולתמוך בפעילות הספורט ועשייתה בישראל". קרא עוד
-
13/07/2022מטרתה העיקרית של העמותה להעצמה כלכלית לנשים הינה לקדם את האפשרויות הכלכליות והחברתיות של נשים בארץ קרא עוד
-
30/06/2022בכנס, שייערך ביום רביעי, 6.7 במגדל הרצוג בת"א יופיעו כמה מהשמות המובילים בסצנת הסטארטאפים הישראלית. קרא עוד
-
23/06/2022עטיפות סניקרס יובילו לשאלון לבניית פלייליסט אישי בספוטיפיי קרא עוד
-
23/06/2022מעל 200 עבודות שהוגשו בשלב הראשון, נבחנו על ידי 22 שופטים קרא עוד
-
23/06/2022את הוובינר העבירו נתנאל קוסובסקי, ראש מחלקת הUX באלעד דיגיטל יחד עם גל באום, ראש צוות באלעד דאטה קרא עוד
-
19/06/2022האירוע בשיתוף מיקרוסופט ינגיש את נושא המטאוורס למנהלי שיווק ומרקום וכיצד ניתן למנפו להצלחה עסקית קרא עוד