חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

ארגון JGive בפנייה לאמזון: "פתחו את 'אמזון סמייל' למגזר השלישי בישראל"

אמזון סמייל. תמונת יח"צ (הגדל)
אמזון סמייל. תמונת יח"צ
חודש הקניות המקוון, נובמבר, כבר כאן ומיליוני ישראלים הולכים להוציא מיליוני שקלים על מוצרים שירכשו באתרים השונים. אחת מענקיות הקניות ברשת הינה אמזון ולה פיצ'ר תרומות ייחודי בשם 'אמזון סמייל' המאפשר לכל קונה לתרום 0.5% מסכום התשלום הסופי, ללא עלות נוספת מצידו, למעל ממיליון ארגוני צדקה ברחבי העולם.

עם זאת, 'אמזון סמייל' במתכונתו הנוכחית, לא מאפשר תרומה לעמותות ישראליות שפועלות במדינת ישראל ורשומות תחת רשם העמותות הישראלי, אלא אם לעמותה הישראלית ישנה שלוחה בחו"ל כגון אגודות ידידים שפועלות תחת ממשלה זרה ובמטבע זר.  

על כן, אורי בן שלמה, מייסד ומנכ"ל JGive- ארגון הנתינה והפילנתרופיה הגדול בישראל, פנה במכתב למנכ"ל אמזון ג'ף בזוס וכך הוא כותב:

"אנו פונים אליך, בשם המגזר השלישי, העמותות והחברה האזרחית בישראל, שחוו מכה קשה בתקופת הקורונה וסובלים מירידה קשה בתרומות שאינן ממשקי הבית כגון תורמים גדולים מחו"ל, אירועי צדקה וגאלות וכן תקציבים ממשלתיים שמוקפאים בעקבות שנה של בחירות בזו אחר זו ואי העברת תקציב מדינה.

"כיום, למרבית מהעמותות הפועלות בישראל בחסות החוק, בעלות אישור ניהול תקין וסעיף 46, אין שלוחות או אגודות ידידים בחו"ל ולכן, המדיניות הנוכחית של 'אמזון סמייל' מדירה אותן מקבלת תרומות באמצעות הפיצ'ר הנהדר הזה.

"אנו פונים אליך, בשם העמותות הישראליות, בבקשה לפתוח ולאפשר לעמותות שפועלות בישראל לקבל גם כן את האפשרות להיבחר על-ידי קהילת הרוכשים באמזון, ובכך להנות מתרומות רבות בימי השיא המתקרבים אלינו.

"העמותות הישראליות זקוקות לזה, המגזר השלישי זקוק לזה והעם בישראל זקוק לזה".

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד