חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

המנהלים בקמעונאות הם הפסימיים ביותר: 44% מאמינים שמצבם יורע בשנה הקרובה

יעל קנדר. צילום: נתי חדד (הגדל)
יעל קנדר. צילום: נתי חדד

הציפיות הקודרות של מנהלי הכספים בריטייל מנוגדות לתמונת המצב האופטימית במרבית ענפי הכלכלה ובראשם המנהלים בבריאות ובחברות ביוטכנולוגיה ש-70% מהם צופים גידול במכירות. מדובר בתחומים שהתחזקו במשבר הקורונה או ספגו פגיעה מינימלית וזה כפי הנראה הרקע לתחושותיהם הטובות. גם ל-64% ממנהלי הכספים בחברות אנרגיה ציפיות חיוביות לשנה הקרובה.

 

מקרב כלל משתתפי הסקר, 56% צופים עליה במכירות במהלך 2021 ואילו רק 24% חוזים ירידה. ביצור התעשייתי שיעורם של המנהלים החיוביים ,45% , גבוה רק במקצת מאלו שחוזים ירידה במכירות – 37% מכלל הנשאלים בענף.

 

הסקר בחן את האסטרטגיות שהחברות מתכוונות לנקוט בהן על רקע המצב והציפיות. ב-42% מחברות הקמעונאות יתבצע ארגון מחדש ו-40% יבחנו את שטחי הנדל"ן שהם צורכים כיום כדי לייעל את השימושים. מתוך כלל החברות, 38% יפעלו לשילוב אוטומציה כתחליף לעבודה ידנית ואילו 21% יפנו עבודות למיקור חוץ לחיסכון בעלויות.

 

לדברי יעל קנדר, מנהלת BDO Digital, הפסימיות של המנהלים בריטייל מעוגנת למרבה הצער בתמונת המציאות. גם אם לא יהיו סגרים נוספים, מגבלות הריחוק, הצורך בלבישת מסיכה והחשש הטבעי להימצא במקום ציבורים יגרמו לכך שיקח לענף הקמעונאות עוד זמן רב לחזור להיקפי הפעילות של טרום הקורונה. הפתרון לכך הוא בהעמקת הפעילות באינטרנט ולהפוך את חווית המפגש עם הפלטפורמות של החנויות ברשת לנעימה ומוחשית כמו ביקור בחנות על ידי חיבור בין העולם הפיזי והדיגיטלי. חלק מההשקעה בהבאת הקונים לחנויות ובמשיכת תשומת לב העוברים והשבים יש להמיר בכלים מתקדמים של ניהול מועדוני לקוחות ברשת, ריכוז דאטה על קונים ושימוש נכון בו ופניה ממוקדת לפי תחומי הענין.


כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד