חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

הוכרזו הזוכים בפרס החדשנות של איגוד השיווק הישראלי לרבעון הראשון של 2021

עדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה את הזוכים בפרס החדשנות להשקות ברבעון הראשון של שנת 2021 על מהלכי ההשקה של: תדיראן – טכנולוגיית AIR CARE O2, כללית – אפליקציית active, בנק הפועלים – הארנק הדיגיטלי של ביט
ו-I.D.I - 9 ביטוח ממציאים מחדש את הביטוח הדיגיטלי
תמונת יח"צ (הגדל)
תמונת יח"צ

מתוך נימוקי השופטים:


I.D.I  חברה לביטוח – השקת "9 ביטוח"

חברת הביטוח "ביטוח ישיר" הובילה לאורך 25 שנות קיומה שינויים משמעותיים בתחומי הביטוח אם באמצעות המותג "ביטוח ישיר" שנתן אפשרות ללקוחות לרכוש ביטוח בצורה ישירה או אם באמצעות 9,000,000 שהעמיד בשאלה את אפקטיביות תפקיד סוכן הביטוח, מהלך שהקטין באופן דרמתי בזמנו את נתח השוק של הסוכנים בתחום הביטוח ובעקבות זאת קמו חברות חדשות עם שירותים דומים שהפכו את המותגים הוותיקים למיושנים. כעת I.D.I החברה לביטוח יצאה במהלך אשר נוגד את החוק הידוע של "מותג מנצח לא מחליפים". באומץ רב החליטה ולמחוק את 9,000,000 ולבנות במקומו את המותג "9 ביטוח" שמתבסס על השם הקודם, אך מגיע עם גישה שונה ומתקדמת לעומת המותגים החדשים שמציעים שירותים דיגיטליים אך לא בצורה מלאה.  "ביטוח 9" שואף לבנות עולם דיגיטלי ב- 100% שיאפשר ללקוח לבצע פעולות לבד.

את החשיפה התקשורתית בחרה לעשות עם פרזנטור חדש – הקומיקאי אודי כגן בפרסומות עם הומור, דינמיות וצבעוניות שפונות לקהל יעד של גילאי 24-45 עם המסר "אם אני יכול לעשות דברים אחרים לבד גם את הביטוח אני יכול לעשות לבד".

המהלך הוביל להישגים מעל לרף שהוגדר, גידול של 30% בכמות הפניות, רמת המודעות לקמפיין והמותג החדש עלתה וגם הלקוחות הקיימים של המותג הישן נשארו, זאת למרות החששות.


כללית מושלם – אפליקציית active

בישראל ישנה עלייה גוברת במודעות לחשיבות הפעילות הספורטיבית בפרט ושמירה על אורח חיים בריא בכלל. כללית בנתה אסטרטגיה בה ניתן להעצים את המגמה: הובלה באיכות רפואית, הובלה בחדשנות, חווית מטופל מצוינת תוך הובלה והשפעה על שוק הבריאות למען שמירת בריאותם של המבוטחים.

אסטרטגיה זו מתבטאת בהבטחת הקופה להיות "צעד לפני, בשביל הבריאות שלך".

בשנים האחרונות מותגי ספורט הבינלאומיים וסטארט אפים רבים נכנסו לתחום האפליקציות ולכן, כללית בחרה לעשות מה שאף ארגון בריאות בישראל עוד לא עשה, השקת שירות חדש ללקוחותיו – אפליקציית active אשר כוללת תוכנית לשמירה על אורח חיים בריא, מאפשרת קשר הדוק ומתמשך עם לקוח, ומעודדת אותו לאמץ דפוסים של כושר ובריאות. הקונספט הוא תגמול עבור ביצוע פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא מגיע מתחום הכלכלה ההתנהגותית.

קהל היעד למהלך השיווקי היה אנשים שצורכים אפליקציות דומות ויכולים לקבל מענה איכותי, מקומי ומקצועי בשירות החדש, בנוסף ל-4.7 מיליון מבוטחי הקופה שיכולו לאמץ אורך חיים ספורטיבי ובריא, האפליקציה תהווה עבור חלקם "פוש" ראשוני להתחלת התהליך.

תוצאות הקמפיין הצביעו על שביעות רצון רבה כאשר 10% מהמצטרפים הורידו את האפליקציה בעקבות המלצת בן משפחה. האפליקציה קיבלה ציון של 4.7 בחנויות ה- App Store השונות.


תדיראן – טכנולוגית AIR CARE O2

חברת תדיראן שמה לה ליעד להוביל לא רק את תחום המיזוג בישראל אלא את כל תחום הטיפול באוויר, ומאתגרת את עצמה להביא לצרכנים את המזגנים החדשניים והמתקדמים בעולם. כעת עמדה בפני אתגר משמעותי, כיצד יוצרים עוד חדשנות, ומעניקים ערך אמיתי לצרכן, ערך שהצרכן יהיה מוכן גם לשלם עבורו.

החזון בתדיראן שהוא כאמור להיות החברה המובילה והמתקדמת ביותר לטיפול באוויר, בא  באמצעות פיתוח חדשנות טכנולוגית המאפשרת סינון וניקוי האוויר מחיידקים, וירוסים ומזהמים. החל משנת 2021 כל סדרות המזגנים המובילות של תדיראן מצוידות בטכנולוגיות AIR CARE לטיפול באוויר. בפעם הראשונה חברה ישראלית בכלל, וחברת מזגנים בפרט, משיקה פטנט עולמי באישור ה- FDA, מוצר לטיהור האוויר בבית. כך ניתן ליהנות ממזגן עוצמתי ומאיכות אוויר מושלמת בתוך הבית.

לצורך העברת המסר תדיראן החליטה לעלות שלב בעבודה השיווקית את נושא זיהום האוויר בבית לשיח חדש, לשוחח עליו ולקחת עליו בעלות תוך יציאה מהשיח של "קור" ו"חום". זה דורש זיהוי נכון של צרכים, יצירת מוצר מדויק, תמחור נכון. המהלך קודם בטלוויזיה, בעיתונות, בדיגיטל – אסטרטגיית תוכן מקיפה, באפליקציית מתקינים ובכנסים מקצועיים רבים למתקינים ולצרכן הסופי. כאשר התמקדו בקהל יעד של הורים צעירים בני 40 שמקפידים לנהל אורח חיים בריא.

תוצאות המהלך התבטאו בעליה משמעותית במכירות של 16%, עליית מחיר המנייה של "תדיראן" ב- 147% מהשנה הקודמת, כמו כן, סוקר הקמפיין באופן נרחב באתרים מובילים בישראל וברשתות החברתיות.

 

בנק הפועלים – bit ארנק דיגיטלי ו- bitcard

בנק ישראל קיבל החלטה להפסיק בהדרגה את סליקת האשראי בדרך הישנה של פס מגנטי ולהטמיע טכנולוגיה מתקדמת ובטוחה יותר הפועלת ומאפשרת ביצוע עסקאות ללא מגע באמצעות כרטיסי אשראי וטלפונים חכמים. בבנק הבינו כי בעוד כמה שנים זה יהיה הסטנדרט ובמקום להוציא כרטיס אשראי או מזומן, כולנו נשלם  באמצעות הצמדת הטלפון החכם למסוף האשראי. בנק הפועלים וחברת אשראי חברו לשיתוף פעולה ראשון מסוגו מאז הפרדת הבנקים מחברות האשראי והנפיקו כרטיס אשראי חדש – bitcard, ובכך ניתן לשלם עם bit ולא משנה באיזה בנק המשתמש. את הכרטיס החדש ניתן להזמין תוך כמה פעולות פשוטות באפליקצית bit, וזה מגיע ללקוח באמצעות שליח עם אריזה מעוצבת וצעירה. האפליקציה הושקה לפני 5 שנים ומיד עקפה את מתחרותיה מהבנקים האחרים עם מספר ההורדות הגבוה ביותר והפכה מובילה בשוק התשלומים בין חברים ולמוצר אהוב בקרב לקוחות כל הבנקים. Bit הפכה להיות לדרך בה היום מעבירים כסף.

מטרת הקמפיין היה לקחת את הנכס של בנק הפועלים שהוא כבר הרבה יותר מאפליקציית תשלומים בין חברים ולהפוך אותו לארנק הדיגיטלי המוביל בישראל. היתרון של bit הוא שהשירותים פונים לכל לקוחות הבנקים בכל הפונקציות שלה ולא רק ללקוחות בנק הפועלים. לצורך הקמפיין, בבנק מיקדו את קהל היעד לאנשים צעירים, לקוחות בנק הפועלים משתמשי bit ומשתמשים ב- bit שאין להם כרטיס אשראי תומך. לצורך הקמפיין נבחר הקומיקאי אלי פיניש כפרזנטור המותג כאשר בפרסומות של החברה הוא מופיע בדמות של מציל מבולבל ומיושן שמגלה שהדרך שמשלמים היום בחנויות משתנה לחלוטין. תוצאות הקמפיין היו משמעותיות כאשר 1500 איש נרשמים ל- bit ביום בממוצע, עמידה ביעדים כמו 61% מהנרשמים ל- bitcard אינם לקוחות בנק הפועלים ו- 65% מהנרשמים הם צעירים בגילאי 20-40.

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד