חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

אישיווק השבוע: שימרית גל, סמנכ"ל שיווק באיקאה ישראל

אישיווק השבוע: שימרית גל, סמנכ"ל שיווק באיקאה ישראל (הגדל)
  • שם איש השיווק ותפקיד: שימרית גל, סמנכ"ל שיווק
  • שם החברה: איקאה ישראל
  • שנת הקמה:2001
  • מספר  עובדים: כ- 1,000
  • פרופיל:

    שימרית גל, 35, רווקה , מתגוררת בהרצליה הגיעה לאיקאה מחברת הפרסום גיתם BBDO בה שימשה כסגנית מנהלת מחלקת המדיה. בחמש השנים האחרונות היא עובדת באיקאה. גל התחילה את עבודתה באיקאה לפני כחמש שנים בתפקיד של אחראית תחום הפרסום בחברה, קודמה לסגנית מנהלת השיווק ובשנתיים וחצי האחרונות משמשת כסמנכ"ל השיווק של הרשת בישראל. לגל תואר ראשון במזרחנות ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים , ו- MBA במנהל עסקים שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל. אוהבת ספורט , טיולים, הצגות ,הופעות וסרטים. ולבלות זמן איכות עם חברים ומשפחה.

    רקע:

    רשת איקאה העולמית כוללת 318 חנויות ב-38 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -22.7  מיליארד יורו בשנה שהסתיימה ב- 31.8.09. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 660 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים – בשנה שעברה הודפסו 200 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001 באמצעות חנות ענק ששטחה 23,000 מ"ר הממוקמת במחלף פולג בנתניה. מאז פתיחת החנות בישראל ביקרו בה למעלה מ- 22 מיליון מבקרים. במרץ 2010 נפתחה החנות השנייה של איקאה ישראל, בראשון לציון, אליה גויסו כ- 500 עובדים חדשים אליה כבר הגיעו יותר ממיליון מבקרים עד כה.

 

  1. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?

השקת המותג והקונספט של איקאה לקראת פתיחת חנות שנייה בראשל"צ.

למרות היותנו 10 שנים בשוק, לקראת השקת החנות השנייה בישראל ראינו צורך בחיזוק הקונספט האיקאי והסברת גישתה הייחודית של איקאה בתחום עיצוב וריהוט הבית, כחנות שמספקת ללקוח פיתרון כולל.

המהלך השיווקי כלל עבודה רבה בתחום יחסי הציבור , מסיבת עיתונאים , קמפיין פרסומי מאסיבי מאוד במגוון רחב של מדיות, פעילויות קד"מ ואירוע גדול בבוקר פתיחת החנות למאות מוזמנים ומגוון רחב של פעילויות להנעמת זמנם של המבקרים בחנות בשבוע הראשון . ביום הפתיחה פקדו את החנות  למעלה מ-15,000 איש . אירוע הפתיחה אוזכר וסוקר בכל המדיות השונות ויצר באזז גדול.

 

  1. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

    יש מגוון רחב של פעילויות שלא אוכל לוותר עליהן. ככלל, רק תמהיל שיווקי יוכל להביא לעמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו: כמותיים ואיכותיים כאחד.

  1. כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?

    באיקאה אנו מתנהלים לפי תוכניות שנתיות ותוכניות ארוכות טווח ל- 3 שנים, זאת בהתאם ליעדי החברה הכמותיים והאיכותיים. לאחר מכן, מתכנסות קבוצות חשיבה הכוללות את אנשי צוות הסחר להגדרת היעדים החודשיים והמסרים העיקריים אותם אנו לחזק במהלך השנה. בסיום התהליך יש בידינו את ה-commercial calendar המגדיר את הפעילויות לכל השנה. תקציב השיווק נבנה מלמטה למעלה על בסיס היעדים.עם סיום התהליך הפנימי ,מתחילה העבודה מול משרדי הפרסום והיח"צ בכל המגזרים לעבודה משותפת על הקריאייטיב ותמהיל המדיה תוך בחינת תוצאות השנה שחלפה והפקת לקחים כתוצאה מהן.ככלל, תחילה נבנית האסטרטגיה ולאחר מכן מותאמת הטקטיקה להשגת יעדי החברה.יחד עם השקת תוכניות העבודה והתכנון השיווקי לטווח הארוך אנו מוודאים את היכולת לשנות ולהשתנות תוך כדי תנועה.

  1. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

קמפיין החדירה של H & M  שהציג קונספט של מחיר נמוך באיכות טובה ויצר שינוי בכל הענף שחייב את המתחרים להגיב מיידית . דוגמא לכך  היא עלייה של המתחרים בקמפיינים חדשים לפני ,תוך כדי ואחרי ההשקה.

 

 

השאלון האישי:

 

·         מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
להוביל ולנצח של ג'ק וולץ.
ספר נוסף שהייתי ממליצה עליו הוא "לרעות את הכבשים- דרך לפריצת דרך במערכות יחסים" של רחי ורטהיימר. למרות שעל פניו הספר לא נראה כספר שיווק קלאסי , ישנן בספר תובנות רבות המובילות אותנו ליצירת תקשורת אנושית איכותית בכל מערכות היחסים שלנו, וכתוצאה מכך להצלחות גדולות בכל מעגלי חיינו.

·         איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
איריס בק, בתפקידה כסמנכ"ל שיווק ב-
  ORANGE, ,העבירה הרצאה בנושא דור 3 בכנס מדיה בראש פינה. ההרצאה הועברה בצורה עניינית, מקצועית ומעניינת בצורה יוצאת דופן מהרצאות בהן נכחתי בעבר .דמות נוספת שהשפיעה עליי רבות היא מיכל חיון ששימשה כמנהלת מחלקת המדיה בגיתם וממנה למדתי רבות .כבר בראיון העבודה עימה לתפקיד פלנרית וקניינית מדיה הבנתי שמדובר במקצוענית גדולה . העבודה  הצמודה עימה חשפה אותי לעולם מרתק של חשיבה אסטרטגית בעבודה מול מגוון רחב של לקוחות בעלי צרכים שונים ומגוונים האחד ממשנהו. האתגרים הגדולים שתמיד הציבה בפניי, הובילו אותי לעשות עבודה מקצועית ללא פשרות וליכולת להתחבר ללקוח ברמה האישית.  לימים, הפכתי ליד ימינה וקודמתי לסגנית המחלקה.

 

·         עיתון/ מגזין מועדף
דה מרקר

·         דף הבית שלך באינטרנט
אתר איקאה

·         בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
מקום של בשר בנווה צדק וקפה נואר בת"א

·         מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מיציבושי לנסר

·         מהו ג'וב חלומותיך?
סמנכ"ל שיווק של חברה קמעונאית מעבר לים.

·         חופשה חלומית:
בטן גב ,ים, ספרים ומוזיקה טובה בתאילנד

עוד ב"אישיווק"

עבור לתוכן העמוד