האם היוטיוב ייקח את מקומם של ערוצי הטלביזיה?

המאמר פורסם בידיעון Trends-News.com
האם מתקרב היום שבו היוטיוב ייקח את מקומם של ערוצי הטלביזיה? נראה שזוהי המגמה החדשה המתרחשת ממש עתה מול עינינו. שכן, כפי שמציג זאת הניו יורק טיימס, היוטיוב מחולק היום לערוצי ממש כמו ערוצי הטלביזיה, הכוללים בין השאר את חדשות ABC, קמפיין הבחירות של אובמה, וערוצים נוספים. כך פתאום הופך היוטיוב מפלטפורמת ווידיאו שעד לפני זמן קצר היוותה מישמש של תכנים, אישיים, מקצועיים ומסחריים, למדיה מאד מסודרת, שניתן באמצעותה לצפות בסרטים, סדרות, חדשות וכמובן גם באותם תכנים אישיים ומסחריים שהיוו את תחילת דרכו של היוטיוב. כל זאת יכול כבר היום להגיע אל מסך הטלביזיה הענק שבביתנו, באמצעות הקונספט המחבר בין האינטרנט למסך הטלביזיה.
מאחורי מהלכים אלה עומד גוגל, שיוטיוב שייך לו, ועל פי הניו יורק טיימס צפויה היום הודעה של מנהליו על הוספה של עוד 50 ערוצים מקוריים, ל 100 הערוצים הפועלים כבר במסגרתו. אך בעולמנו התחרותי עומד להתרחש קרב ענקים על השליטה בתכנים שנצפה בהם גם של ענקי המדיה אמזון, נטפליקס ו HULU שהחלו עתה לייצר תכנים מקוריים למנויים שלהם, ובכך גם הם עוברים משלב הפלטפורמה לשילוב האמור לנצח של התכנים. על פי הנתונים, צופים מידי שבוע כמיליון בני אדם בתכנים של 25 ערוצים מקוריים של יוטיוב, וזאת כשנה לאחר השקתם, ובחתך אחר, מספר שעות הצפייה ביוטיוב קפץ השנה מ 3 מיליארד ל 4 מיליארד שעות בכל חודש.
פרשנות העורך: חשבתם שהמדיה המודפסת נמצאת בצרות? צדקתם. אבל קרב עז יותר מתרחש עתה בין ערוצי הטלביזיה המוכרים לכולנו לבין ערוצי התוכן האינטרנטי, בפלטפורמה זו או אחרת. מגמה זו הופכת את הרגולציה, ובמיוחד בארץ, לחסרת ערך ושיניים, שכן כאשר אנו צופים על גבי מסך הטלביזיה בתכנים אינטרנטיים אין לרגולטור כל יכולת שליטה עליהם. אך זוהי הבעיה הקטנה ביותר, שכן הרגולציה הפכה זה מכבר לישות אנכרוניסטית. השינוי העיקרי הוא במודלים העסקיים, וכך ממש כמו במדיה המודפסת העוברת לאינטרנט, כך גם כאן, מה שייקבע את המנצח במאבק בין ערוצי הטלביזיה, והפלטפורמות האינטרנטיות, הוא בראש וראשונה התוכן, אך גם היכולת השיווקית/מיתוגית של כל אחד מהמתחרים ליצור את אותה תהודה ייחודית שתמשוך את הצופים אל הפלטפורמה שלו.
כתבות נוספות
-
11/01/2021ViacomCBS והתאגיד SmartStudy, שיצר את בייבי שארק, פועלים יחד ליצירת סדרת אנימציה חדשה אשר תהיה מבוססת על המותג קרא עוד
-
24/09/2020לדברי מיכל נוף, עורכת המוסף: "מבדיקות שערכנו מצאנו דרישה הולכת וגוברת מצד הציבור הישראלי לתחום הארכיטקטורה ועיצוב הפנים" קרא עוד
-
20/08/2020הקמפיין הינו שיאו של מהלך מתמשך ורב שנים של תנועת "הצבא העולמי נגד התעללות בילדים" קרא עוד
-
20/08/2020בשתי העונות הקודמות יצא השף ברק יחזקאלי למסע בעקבות ההצלחה של השפים הישראלים והמטבח הישראלי בעולם קרא עוד
-
26/05/2020הספר המעוצב בקפידה יישלח במייל, יומיים לפני החג, לכל 3,700 עובדות ועובדי הקבוצה קרא עוד
-
26/05/2020המצעד ישודר בערב שבועות בהנחיית דלית רצ'שטר ועומר גפן קרא עוד
-
21/05/2020לשם ההפקה המורכבת נבנה במיוחד פנים של מטוס הרקולס ומגדל שמירה בגובה של 4.75 מטר קרא עוד
-
6/04/2020הסרט תיעד את חייהם של פצועים סורים שחייהם ניצלו בישראל קרא עוד
-
6/04/2020במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו, יעניקו ענקיות השידור הבינלאומי שטחי פרסום בשווי של 50 מיליון דולר, במטרה לאפשר למשרדים ממשלתיים, ארגונים וגופי בריאות להעביר מידע חיוני ל- 800 מיליון הצופים בתכניהן.
קרא עוד -
2/04/2020עוד עולה ממחקר נילסן החדש שנטפליקס ממשיכה להוביל אך ניתן לזהות ירידה בנתח הצפייה בה קרא עוד