חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

דור האלפא – כיצד משווקים לילדים הדיגיטליים

תמונה באדיבות  BDO Digital (הגדל)
תמונה באדיבות BDO Digital
זכיתי בילד שהוא כיום בן 8 והוא עושה לי בית ספר בכל יום מחדש. ארנון שייך לדור האלפא (Gen Alpha) שהוא קבוצה דמוגרפית שבאה אחרי דור ה-Zשכבר נטחן עד דק בניתוחים למיניהם. הדור הזה קרוי על שם האות הראשונה באלף-בית היווני, דור האלפא והוא הראשון שנולד כולו במאה ה -21.

דור האלפא קיבל את שמו בגלל שדור ה-Zהוביל אותנו לסיום והרעיון היה שבמקום לחזור להתחלה (עם האותA) אז הוחלט להתחיל משהו חדש וכך נוצר השם – אלפא. על פי האנליסט החברתי מארק מקרינדל, כאשר הדור הזה יושלם, בדצמבר 2024, לידות הדורות אלפא יסתכמו בכמעט שני מיליארד ברחבי העולם, והם יהיו הדור הגדול ביותר בתולדות העולם. ילדים אלה צפויים להיות הקבוצה העשירה ביותר, המשכילה ביותר ומחוברת טכנולוגית עד כה מבין כל הדורות שקדמו לה.

דור האלפא מתואר לעתים קרובות כ'ילידים דיגיטליים' מכיוון שטכנולוגיה הינה חלק מחייהם מאז לידתם. עובדה זו משפיעה על האופן שבו הם רואים, עוסקים ומתקשרים עם העולם.רבים מאיתנו יראו ממקור ראשון את הגישה השונה של דור אלפא לטכנולוגיה. משאלת שאלות לרמקול החכם כמו 'היי גוגל, באיזו שעה הזריחה מחר?' לצפייה בסרטוני יוטיוב של בני נוער המשחקים בFortnite- דור האלפא הם אינטגרטורים דיגיטליים אמיתיים.


שלא בכוונה, דור אלפא הושלך לניסוי עולמי בו מוצבים מולם מסכים כמוצצים מהגיל הצעיר ביותר, והם הדור הראשון של הילדים שעוצב בעידן של מכשירים דיגיטליים ניידים. דור האלפא החל להיוולד בשנת 2010, השנה בה הושק האייפד, אינסטגרם נוצר, והאפליקציה הייתה המילה של השנה - ולכן כבר משנותיהם הראשונות הם היו חובבי מסך מושבעים.

בעוד שהוריהם של דור האלפא, ידועים באופן לא רשמי כילידי דיגיטל, לבני אלפא רבים תהיה טביעת רגל דיגיטלית עוד לפני שהם מבינים את המונח. ילדים מפורסמים כמו אסאהד חאלד, בנו של המפיק המוזיקלי המפורסם יותר די ג'יי חאלד, ובנו של הנסיך וויליאם ג'ורג' כבר יש חשבונות אינסטגרם, המנוהלים על ידי הוריהם. דור אלפא הוא הקבוצה הראשונה שטכנולוגיה טבועה בחייהם.

מגיל צעיר, הם נחשפים באופן נרחב למספר פלטפורמות דיגיטליות. חברות ומותגים יצטרכו להסתגל לדרכים חדשות לחלוטין של אינטראקציה ותקשורת עם אלפא, בהשוואה להוריהם. חוויית הצרכן של דור אלפא תצטרך להיות חלקה ומשולבת, עם חוויה מקוונת בהתאמה אישית. זה יספק הזדמנויות חדשות למשווקים.


בבית הספר, אלפא יעבור משיטת למידה מובנית ושמיעתית לשיטה חזותית ומעשית. הם ירכשו מיומנויות לפתרון בעיות ויחוו למידה של עמית לעמית. הכיתות המחוברות יהיו הנורמה. יש כבר בתי ספר שעברו מהצורות המסורתיות של אינטראקציה עםGen Zלשיטות המתאימות יותר לתלמידי האלפא הנכנסים, כמו שימוש באייפדים ולא בספרי לימוד כדי ליצור פרויקטים ולשתף עבודה עם מורים וחברים לכיתה. התלמידים כבר יכולים ליצור קשר דיגיטלי עם המורים שלהם בשאלות על שיעורי הבית שלהם. אחרים כמוQuest to Learnבניו יורק ובתי הספר הבינלאומיים לרג'יו אמיליה משתמשים גם בטכנולוגיה כדרך אינטראקטיבית לחינוך תלמידיהם.


לדור האלפא תהיה גישה למידע יותר מלכל דור אחר שקדם לו. מי שירצה להגיע לדור זה, יצטרך להבין שנדרשת יותר ויזואליזציה ופחות טקסט. הדור אלפא הוא החומרי ביותר. הם עוצבו בעידן של התאמה אישית באמצעות הדפסת שמם על חולצה או על צנצנת של נוטלה. בגלל ההתקדמות המהירה בטכנולוגיה ישנם הרבה דברים שדור אלפא לא רגיל להשתמש בהם (DVD, ביפר ועוד). במבט קדימה, זה מאוד סביר להניח שדור האלפא לא ישתמש בארנק, פלסטיק לשימוש חד פעמי, מכשיר רדיו, ישתתף בבחינה בכתב או יכוון שעון מעורר אנלוגי.

הם אמנם הדור הצעיר ביותר, אך הם בעלי השפעת מותג וכוח קנייה מעבר לשנותיהם. הם מעצבים את נוף המדיה החברתית, הם המשפיעים על התרבות הפופולרית ובסוף שנות ה -2020 הם יתבגרו ויצאו לחיים האמיתיים, מוכנים או לא.

העולם של ראיין, לדוגמא, הוא ערוץ יוטיוב של ילד הממליץ על צעצועים עם שלושים מילון עוקבים. דור האלפא אוהב לשתף בהכל ולא רק את המקורבים לו והם כבר הבינו שניתן לעשות מזה כסף ואפילו להתעשר. הם גם משפיעים על החלטות הקניה של הוריהם וגם הפכו ליצרני הכנסה בעצמם.

דור האלפא מבלה את מרבית זמנו בתוך מסך אבל השאלה הנשאלת היא האם הם יצליחו לסגל גם יכולות יותר אנושיות הכוללת אמפתיה וחיברות בזמן שמכונות יהיו מסוגלות להחליף הרבה דברים בעתיד אבל את האינטראקציה האנושית לא.

המומחים מזהירים כי ילדות המוגדרת על ידי טכנולוגיה עלולה ליצור אתגרים, כגון טווחי קשב קצרים יותר והתפתחות חברתית מאוחרת.כשאנחנו מסתכלים לעתיד ולעשור הקרוב, אנחנו חייבים להתחבר ולתקשר בדרכים המדברות בשפתם. מה שעבד עבור דור הYוה-Zעשוי שלא לעבוד עבור דור אלפא. אנחנו חייבים לעסוק במקום בו הדור הבא נמצא.דור אלפא צריך להיות מצויד בכישורים שיאפשרו להם לשגשג בעידן זה של שינוי. להיות הדור הכי דיגיטלי זה חשוב אבל דווקא כשנכנסים לעולם עם יותר רובוטיקה, יחסי אנוש יהפכו לחשובים יותר מתמיד עבור דור האלפא.

שיווק לילדים אלה דורש תכנים פשוטים ומפורטים אשר יסייעו בטיפוח נאמנות צרכנים בגיל צעיר. מוסדות פיננסיים כמו בנקPNCחברו לתוכנית הטלוויזיה סומסום סטריט בארה"ב כדי לייצר תכנים מעניינים לפיתוח אחריות פיננסית ומיומנויות כמו ספירה וקריאה. מה שנתחיל היום בקטן עם דור האלפא, תהיה לא השפעה מכרעת בעתיד, בדיוק כמו שמשק כנפיים קטן יכול להפוך לסופת הוריקן.


דור אלפא יגדל באינטראקציה עםAIורובוטים, כמו פוטון, הרובוט שגדל עם הילד. הם ישחקו בצעצועים מחוברים אשר יגיבו לפקודות ויפגינו אינטליגנציה רגשית. ככל שהם מתבגרים ומפתחים מיומנויות מילוליות, תקשורת קולית עם מכשירים תהפוך לנפוצה.

ישנם עוד הרבה דברים ללמוד על דור האלפא וככל שיעברו השנים נדע עליהם יותר ויותר. הדור הזה הינו יותר שיתופי, יותר גלובאלי, יותר מודע לבריאות, יותר מסתגל ובגדול, יש לו את הפוטנציאל להפוך להיות קצת יותר בהכל. יש למה לצפות.




*הכותבתהמנהלת של  BDO Digital

מאמרים נוספים בנושא

  • איך להתחיל בקשרים כלכליים וייצוא למדינות אפריקה?
    שיווק למגזרים
    16/01/2013
    ''התמשכות המשבר הכלכלי העולמי, במיוחד באירופה, המהווה אחד משווקי היצוא החשובים ביותר לחברות ישראליות, מאלצת למצוא שווקים אלטרנטיביים....'' קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    4/12/2011
    אבוט, יצרנית סימילאק, ומובילה עולמית בתחום התזונה, מציגה אתר אינטרנט ראשון בישראל בנושא אכילה בררנית בקרב ילדים קרא עוד
  • שיווק לבני נוער: להסתלבט איתם – לא לזלזל
    שיווק למגזרים
    15/09/2011
    הם צרכנים מתוחכמים אבל מונעים מרגשות חזקים. כנס "שיווק לבני נוער" של איגוד השיווק צייר דיוקן מדויק של בני נוער כפי שבא לידי ביטוי במחקר מקיף שביצעה teenk ובפעילות הפייסבוק המצליחה של המותג AXEהמחזיקה קרוב ל- 70,000 חברים. מידע חשוב לכל מי שמשווק לבני נוער וגם למי שיש לו כאלה בבית. קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    4/05/2011
    רשת הסופרמרקטים "ויקטורי" תחל בהפעלת מנגנון מענק עצמאי לחיילים משוחררים הדומה לזה שמפעיל הביטוח הלאומי בתעשיות אחרות. קרא עוד
  • נשים חושבות בתמונות, האם אתה מכיר את ה"תמונה" של הצרכנית שלך ?
    שיווק למגזרים
    14/04/2011
    השבוע שכבתי לי במיטה בעוד אחד מלילותיי נטולי השינה וכמו כל אישה שמכבדת את עצמה, העברתי את הלילה .."בחפירות". מחשבות על השנה שהייתה ,מה השגתי , ממה אני מרוצה , ממה לא.. תוך כדי עברתי למחשבות על בגדים ונעליים {איך לא?} , קצת סידורים ולפתע , הכתה בי התובנה : אני חושבת בתמונות … נשים חושבות בתמונות ! כותבת הבלוג "הצרכנית" מסבירה מה זה אומר... קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    28/02/2008
    מחקרים וממצאים המוכיחים כי 'מגה חיים', כבר כאן, וכי עלינו להיערך כבר היום לחיים בחברה בה תוחלת החיים הפעילה הממוצעת תהייה בוודאות גבוהה מ- 100 שנה. קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    23/10/2007
    אחת מאוכלוסיות המטרה המעניינות, בשיווק כלפיה דירות מגורים המוצעות בפרויקטים חדשים, היא האוכלוסייה של מועדוני צרכנים. יש בארצנו כעשרים מועדונים גדולים ובכל אחד רבבות צרכנים חברים, ועוד כמה מאות מועדונים קטנים יותר ובכל אחד כמה אלפי חברים. כמה עולה השיווק בדרך הזו ומה היתרונות בה? קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    10/05/2007
    לאחרונה חברת רבות מצאו את הכוח הכלכלי הטמון בקרב המגזר הדתי. אם בכל משפחה חילונית יש בממוצע ארבע נפשות הרי בקרב הדתיים הממוצע הוא פי שניים ועל כן חברות רבות מנסות "לשים ידן" על מגזר זה, ומנסות לשווק להם את המוצרים שלהן. אולם ישנן כמה בעיות: אין דוגמניות, אין קול של נשים בפרסומות ואין רמזים מיניים. אז מה עושים?... קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    18/09/2006
    חודש הרמאדן בפתח, והוא מספק הזדמנות לחברות להיכנס לשוק הערבי בתקופה בה הפעילות הצרכנית היא בשיא. סלימאן פראג', מספק מבט לחודש החם בעולם המוסלמי. קרא עוד
  • שיווק למגזרים
    8/06/2006
    אנו נמצאים בפתחו של חודש יוני , ולחודש הזה בקרב השוק והצרכן הערבי יש משמעויות רבות: עונת החתונות, חופשת בית הספר ובילויים ונסיעות. בעבר, לפני עשרים שנה או יותר , הייתי שומע מחברים: השנה אנחנו הולכים לקמפינג בטבריה, לעין גב לשבוע או למעין חרוד. עם הזמן המצב השתנה ומספר גורמים הביאו לכך ששליש מהשוק הערבי יצאו לחופשה בבתי מלון. אך עדיין לשוק זה פוטנציאל גדול. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד