חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

מדוע חברות במשק לא משווקות למגזרים השונים ?

בסוף חודש פברואר יערוך  איגוד יועצי התקשורת ויחסי ציבור בישראל כנס שנתי בנושא שיווק ותקשורת למגזרים השונים במשק. לקראת הכנס, יזם האיגוד בשת"פ עם הפורום לחדשנות בשיווק, סקר אינטרנטי בקרב מנהלי שיווק שמטרתו לקבל תמונת מצב עדכנית אודות הפעילות השיווקית הייעודית לשלושה מגזרים: הערבי-ישראלי, הרוסי-ישראלי והיהודי- חרדי.

 

בעוד שנתונים אשר פורסמו  בעבר, מצביעים על כך שב- 2020 , תיהפך  ישראל למדינה מגזרית  עם 53% מהאוכלוסייה בעלי אופי מגזרי,  מממצאי הסקר עולה כי רוב מנהלי השיווק שהשתתפו בסקר הצהירו, כי בשנה האחרונה לא ערכו פעילות שיווקית ייעודית לשלושת המגזרים הנ"ל, כמו כן לפחות כמחצית מאלה, שכן ערכו פעילות מיוחדת, הצהירו כי הוקצו לפעילות זו לא יותר מ-10% מסך התקציב (!) . בנוסף, רק כשליש מהנדגמים הצהירו, כי ב-2013 יקצו בוודאות תקציב לפעילות שיווק ייעודית במגזרים.

 

נתונים אלה מעניינים במיוחד בשל העובדה כי  מרביתם של מנהלי השיווק אשר כאמור, לא פועלים באופן אקטיבי  בקרב המגזרים,  תופסים  בצורה מאוד חיובית את שלושת המגזרים כשוק פוטנציאלי בעל כוח קנייה חזק. משמעות הדבר, כי קיים פער בין התפיסה לבין ההתנהגות בפועל של מנהלי שיווק בישראל בכל הקשור לפעילות שיווקית ותקשורתית במגזרים.

 

הכנס השנתי של איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל ימשיך וידון בנושא.

מומחים, אנשי שיווק ותקשורת ישתתפו בפאנלים וינסו לענות על השאלה: "לאן נעלמו המגזרים השונים בישראל ממפת התקשורת וממפת ההשקעות בתקשורת?".

מבין המשתתפים בכנס: ח"כ אחמד טיבי,  ג'קי חורי – "הארץ", סוזן מזאוי -  אשת תקשורת במגזר הערבי, ויקטוריה דולינסקי  - רדיו רק"ע, ענת סרגוסטי – מנכ"לית אג'נדה, שלהבת חסדיאל  -עורכת מגזין fine-stylish ויועצת תקשורת ואסטרטגיה מגזר חרדי, באסם ג'אבר – מנכ"ל קבוצת פנורמה,  דניאל בר – דובר המשרד לשירותי דת ועוד רבים.

 

עבור לתוכן העמוד