חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

59 מותגיים חדשים נכנסו השנה לרשימת SuperBrands

ארגון ה- Superbrandsהבינלאומי פרסם את רשימת ה-Superbrands - מותגי העל - הפעילים כיום בישראל. הרשימה גובשה לאחר מחקר צרכנים מקיף שנערך בישראל, ושבמהלכו הכתירו הצרכנים בישראל את מי שבעיניהם הם Superbrands: "מותגים מצטיינים, שלצרכנים בישראל יש קשר רגשי חזק ועמוק במיוחד לגביהם".  

 

בין המותגים השונים שהוכתרו כ- Superbrands- מותגים מעולם מוצרי הצריכה כדוגמת קוקה קולה, במבה, סופר-פארם, ורשת האופנה H&M; מותגי תקשורת וסחר אלקטרוני כדוגמת האייפון, גרופון, ווטסאפ ופייסבוק; מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ; אישים כדוגמת הנשיא ראובן ריבלין, והדוגמנית גל גדות ועמותות כדוגמת "לתת", האגודה למלחמה בסרטן ועזר מציון.

 

השנה נרשם בישראל נתון מיוחד עם כניסתו לרשימה של אחד המותגים 'הצעירים' ביותר במעל ל-70 המדינות בהן פועל הדירוג הבינלאומי – רשת COFIX בת השנתיים וחצי בלבד נכנסה לרשימה היוקרתית ונבחרה על ידי הציבור כמותג-על בישראל.

 

לדברי מנכ"ל Superbrands Israel, אתי עמיעד, 59 מותגים חדשים הפעילים בישראל, נכנסו השנה ל"היכל התהילה" של השיווק העולמי, וביניהם גם רשתות בתי הקפה קופיקס וקפה ג'ו, פיוז טי, חטיף קליק, קרליין, YOLO, רשת ללין, YES, רשת "סבון של פעם", ZAP השוואת מחירים, מותג הטיפוח וזלין, מותג עיצוב הבית "קליל" והחברות ניופאן וחוגלה-קימברלי.

 

גם השנה נמצא, כי קבוצת שטראוס מחזיקה במספר מותגי העל הגבוה ביותר: 16 מותגים של החברה הוכתרו כ-Superbrands על ידי הצרכנים הישראלים. את המקום השני בדירוג תופסת אסם עם 13 מותגים, את המקום השלישי מחזיקה החברה המרכזית עם 12 מותגים, ובמקום הרביעי נמצאות שתי חברות: יוניליוור ופרוקטר אנד גמבל עם 10 מותגי-על כל אחת.

 

"Superbrands הינם מותגים שהקשר שנוצר בינם לבין הצרכנים הוא עמוק וחזק במיוחד. רק מותגים, שעוצמת הקשר שלהם נמצאת במחקר כחזקה מספיק – מוכרזים כמותגי-על על ידי הארגון", מסבירה המנכ"לית אתי עמיעד, "מניתוח רשימת מותגי העל של ישראל לשנת 2016 רואים שהקשר בין המותגים בישראל לבין הצרכנים הולך ומתחזק. הדבר מתבטא, למשל, בעובדה שלרשימת מותגי העל של ישראל הצטרפו השנה 59 מותגים חדשים ויצאו ממנה רק 11. כלומר: יותר מותגים עמדו ברף ההצטיינות הבינלאומי של Superbrands שמודד את עוצמת הקשר שבין הצרכנים למותגים.  מה שעוד מרשים לגלות ברשימת המותגים החדשים שנכנסו לרשימה הוא את השיעור הגבוה של מותגים ישראליים 'כחול-לבן', שהצרכנים הכתירו אותם השנה כמותגי על".

 

ארגון Superbrands הבינלאומי הוקם לפני כ-25 שנים והוא פעיל כיום ביותר מ-70 מדינות, ובכללן ישראל. בכל מדינה שבה הוא פועל, מציין הארגון לשבח את המותגים המצטיינים ואת המנהלים שביצעו במהלך השנה פעילות שיווקית ומיתוגית ראויה לציון. בנוסף, מפעיל הארגון מועדון מקצועי שכולל הפקת ספר המציג את סיפוריהם של מותגי העל של ישראל, עורך מפגשים מקצועיים ופעילויות למען הקהילה ויוזם הרצאות של בכירי ה- Superbrands בפני סטודנטים לניהול, שיווק ומנהל עסקים.

עבור לתוכן העמוד