חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

בעקבות משבר התובלה העולמי : הזדמנות לחברות בישראל

יעל קנדר. צילום: נתי חדד (הגדל)
יעל קנדר. צילום: נתי חדד

התארכות זמני המשלוח בעקבות משבר התובלה העולמי עלולה לפגוע בהזמנות הישראלים מחו"ל בחגי הקניות ברשת, כך מעריכה יעל קנדר, מנהלת BDO דיגיטל. בעקבות הפקקים שנוצרו בנמלי הים, מוצר שיוזמן בנובמבר, עלול להגיע לארץ בינואר ואף מעבר לכך והצרכנים הישראלים מבינים את זה. בשנים הקודמות התרגלו הקמעונאים בישראל להביט בקנאה על כמויות ההזמנות הגדולות באתרים הבינלאומיים, בעוד הם הסתפקו בפירורים, אולם המשבר העולמי יכול להפוך עבורם להזדמנות.


חגי הקניות, שפעם היו אירוע קניות של יום אחד, "בלאק פריידיי", לפני חג ההודיה האמריקאי, הפכו לחודש שלם של חגיגת קניות מתמשכת מחג הרווקים הסינים, שהתרחק אף הוא מהיעוד המקורי שלו, ועד לסייבר מאנדיי. המבצעים האטרקטיביים באתרי חו"ל משכו אליהם את הצרכנים הישראלים בהמוניהם, אבל המגמה יכולה להשתנות. המודעות להשפעות הסביבתיות של הסחר הבינלאומי והרצון לקנות ממוכרים מקומיים שגבר בכל העולם בתקופת הקורונה יכולים לתת רוח גבית לקמעונאים בארץ שיבליטו את ערך הקיימות, אומרת קנדר. הסוחרים המקומיים יכולים לספק את המוצרים בתוך זמן קצר יחסית ולבצע החלפות במהירות. למוכרים ישראלים יש יתרונות רבים שאין לאתרים בחו"ל כמו להציע לאסוף פיזית את המוצרים ללא תשלום בנקודות מסוימות, לדבר או להתכתב עם נציג אנושי דובר עברית וטוב להשתמש בכך.


על פי הנתונים, 28% מדור המילניאס מעדיפים להתבסס על רשתות חברתיות בחיפוש ובחירת מוצרים חדשים. זו הזדמנות אדירה לחברות ישראליות שיכולות לדבר עם הדור הצעיר בשפתו. אירועי הקניות וההמולה התקשורתית שמלווה לכך דוחפים רבים לחפש "לקנות משהו" בלי לדעת בדיוק מה, והנוכחות ברשתות יכולה לתעל צרכנים אלו לביצוע הזמנה, גם של מוצרים מפנקים שלא הכרחי שיהיו בכל בית. בתקופה זו חנויות יכולות להוריד מחירים משמעותית, בלי לפגוע במותג שלהן. אולם כדאי שמבצעים אלו יקיפו גם את המוצרים המבוקשים ולא רק שוליים או ישנים שרוצים להיפטר מהם.


מוכרים ישראלים לא צריכים לחשוש לפעול באמצעים שמפעילים אתרים בחו"ל כדי לעודד קניות כמו שעון עצר שרץ אחורה עד לסיום המבצע, פרסום נתונים על כמויות המוצרים שהולכות ונגמרות ופניות אישיות כבר בשלב מוקדם לקונים מהעבר וחברי מועדון. אתר שנופל הוא אסון שיווקי לטווח ארוך, אומרת קנדר, ולכן צריך לעשות בדיקת ביצועים מקיפה. באופן ממוצע, 69% מעגלות הקניות ננטשות ולא הופכות לרכישה. כדאי לפנות לאותם קונים במייל או אמצעי אחר כדי להציע להם לחזור ולקנות את מה שאספו באתר. שימוש באמצעים אלו יכול להגדיל בעשרות אחוזים את נתח המכירות של נובמבר שישאר בישראל.

עבור לתוכן העמוד