חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

סרטון תדמית לעסקים – איך יוצרים סרטון בצורה חכמה

סרטון תדמית לעסקים – איך יוצרים סרטון בצורה חכמה (הגדל)

אחד הכלים החשובים שעומדים לרשות בתי עסק כשהם מבקשים לפנות אל הלקוחות שלהם או אל גורמים אחרים, הוא סרטון תדמית. מדובר על סרטון שמספר את הסיפור של העסק, מוצרים ושירותים שהוא מייצר ומשווק, ולמעשה נועד למכור את העסק בעטיפה חיובית לצופים בסרטון.

רבים תוהים, אם כך, מה ההבדל בין סרטון תדמית לעסקים לבין פרסומת רגילה שניתן להציג בטלוויזיה, יוטיוב או באמצעים אחרים. ישנם מספר נקודות שמבדילים בין שני "המוצרים" האלו.


ראשית, סרטון תדמית לעסקים איננו מוגבל בזמן. אנחנו יכולים לבחור האם הסרטון יהיה חמש דקות או רבע שעה. מאחר ומדובר בסרטון, אז סביר להניח שאנחנו לא נייצר משהו ארוך מדי, אך בניגוד לפרסומות, הוא יימשך יותר ממספר דקות. פרסומת מוגבלת בזמן על פי הברייקים שמציעים לנו.


שנית, סרטון תדמית לעסקים ניתן להציג בכל מקום, בכל אירוע על פי בחירה. פרסומת מוצגת במקומות ספציפיים והצגתה נעשית בתשלום. בין אם אנחנו מציגים אותה ביוטיוב, ערוץ טלוויזיה מסחרי או בבית קולנוע, אזי שאנחנו משלמים על כך למציגים.


שלישית, סרטון תדמית אמור להיות הרבה יותר אינפורמטיבי, הוא אמור להכיל הרבה יותר פרטי מידע, המשחק והתצוגה שלו אינם העיקר. לעומת זאת, בפרסומות כפי שאנחנו יודעים, התצוגה והמשחק הם אלו שעומדים במרכז ואמורים "לספק" את הנתונים בצורה ידידותית וקלילה.


כיצד יוצרים סרטון תדמית בצורה נכונה?


על מנת לייצר סרטון תדמית לעסק בצורה נכונה, אזי שהאחראים על הכנתו יצטרכו תחילה ללמוד על העסק ולאפיין אותו, בשביל לדעת מה עומד מאחוריו ומה הוא רוצה להציע לצופים באמצעות הסרטון. אי אפשר להכין סרטון מבלי לדעת מי הלקוח ומי קהל היעד שאמור לצפות בו. חשוב לציין, קהל היעד יכול להיות רחב מאוד. לא מדובר רק בלקוחות של העסק, אלא גם במשקיעים, יחצ"נים, כלי תקשורת ועוד שורה ארוכה של גורמים אליהם בית העסק ירצה לפנות.


לאחר מכן, צריך להחליט כיצד מייצרים את הסרטון. על פניו, יהיה אפשר להניח שבית העסק ירצה להכין את הסרטון באמצעות עובדים מטעמו, מנהלים ואפילו בעזרת הבעלים עצמם. אך זה לא בהכרח כך. ישנם סרטוני תדמית שכוללים שימוש בדמויות אנימציה, ישנם סרטוני תדמית שנשכרים עבורם שחקנים אמיתיים שמציגים את העסק ואת ההיסטוריה שלו, יש מקרים שאין גורם ספציפי שמוצג בסרט אלא בעיקר תמונות נעות מהעבר ומהווה.


לפני סיום חשוב להבהיר, למרות שסרטון תדמית הוא הרבה יותר ארוך מפרסומת רגילה ואמור להיות גם יותר אינפורמטיבי ממנה, עדיין חשוב מאוד לזכור שיש מי שאמור לצפות בו מתחילתו ועד סופו, והמטרה היא לעורר בו עניין, לגרום לו לרצות להכיר טוב יותר את העסק ולעבוד איתו בשיתוף פעולה. לכן חשוב שהסרטון לא יהיה משעמם, לא יהיה מלא בפרטים ומידע לא רלוונטיים ובוודאי לא מזלזל או פוגעני. 

מאמרים נוספים בנושא

  • רגשו אותי! ברוכים הבאים לעידן השיווק החוויתי
    קד"מ ואירועים
    12/03/2020
    הצרכנים עוברים מהנאה שברכישת חפצים אל עבר איסוף חוויות. בין אם מדובר במרכזי מבקרים, מוזיאונים, אולמות חתונה וחנויות בקניונים - רבים מתחילים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות כדי להשאיר את הרושם הרצוי על הלקוחות.

    קרא עוד
  • עונת המלפפונים, אך  לא בנדל"ן
    קד"מ ואירועים
    7/07/2016
    אני מוצאת את עצמי מול מנהלי שיווק אומרים לי את המשפט כי "חבל על הזמן. ממילא חם וממילא חצי מדינה יוצאת לחופש". שיר הספרי טוענת אחרת ומספקת מספר טיפים לקידום מכירות במיוחד בתקופת הקיץ. קרא עוד
  • פלטפורמת פרסום בריאותית חדשה
    קד"מ ואירועים
    26/02/2015
    חברת Terraboost מחדירה בימים אלו את עמדות ניקוי הידיים באמצעות ג'ל, המציגות בפני המשתמשים פרסומות המותאמות לקהל היעד בזמן שהם מנקים את ידיהם ללא עלות. קרא עוד
  • חג האהבה כמנוף שיווקי
    קד"מ ואירועים
    13/02/2014
    אורית בלום מספרת על החברות והעסקים השונים שהחלו לחשוב איך גם הם יכולים לתפוס טרמפ על עגלת האהבה ולהפוך את הולנטיין דיי למנוף שיווקיי ולהזדמנות להופיע בתקשורת. קרא עוד
  • גימיקים בשיווק ושדרוגם
    קד"מ ואירועים
    10/10/2013
    לא תמיד חשוב מי צועק הכי חזק או למי יש את נוכחות המרשימה ביותר. איך נעזרים נכון בגימיקים שיווקיים. קרא עוד
  • קד"מ ואירועים
    3/10/2013
    הרחבת המתחם נובעת מהביקוש הרב לאירועים אינטימיים עסקיים ופרטיים של 20-250 אורחים וכן עקב הביקוש הגדול לחתונות בוטיק מול הים. קרא עוד
  • פרסום עונתי – יש חיה כזאת?
    קד"מ ואירועים
    4/02/2013
    האם יש קמפיינים פרסומיים שמצליחים יותר בעונה מסוימת של השנה? מאמר זה ינסה להסביר מדוע התשובה הפשוטה ביותר לשאלה זו היא בהחלט כן. קרא עוד
  • סה"כ יריד, מה הסיפור?
    קד"מ ואירועים
    10/01/2013
    כנסים וירידים מתקיימים כמעט בכל יום מאמר הנותן טיפים כדי לנצל את האירוע בצורה יעילה: חשוב מאוד לבצע מספר פעולות הכנה בסיסיות ודי בנאליות. קרא עוד
  • קד"מ ואירועים
    28/11/2012
    באירוע ישתתפו גורואים עולמיים בתעשיית הגיימינג. במסגרת האירוע תתקיים תחרות לפיתוח משחקים עם פרסים בשווי 5,000 דולר. קרא עוד
  • כיצד להיות אפקטיבי בתערוכות בסין ?
    קד"מ ואירועים
    11/11/2012
    השוק הסיני מהווה נקודת משיכה לחברות מישראל, במיוחד בשנים האחרונות. אפיק שיווקי חשוב הוא השתתפות בתערוכות, אך לנצל ערוץ זה בחוכמה אינה עניין פשוט. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד