חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

לנצח את האלגוריתם: מגמות קידום אתרים ל-2021

סוני גרטל. צילום: סוזי לוינסיון (הגדל)
סוני גרטל. צילום: סוזי לוינסיון

בשנה החולפת בילינו יותר שעות מול המסכים והפלאפונים. צרכנו מידע, הזמנו מוצרים, גלשנו ברשתות החברתיות וחיפשנו תשובות לשאלות. כמי שעוסקים בדיגיטל, ראינו מהי המשמעות הכלכלית של הופעה במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. גוגל משנה את האלגוריתמים כדי לשפר את תוצאות החיפוש כל הזמן. אבל היא נותנת לנו הצצה לחלק מהמדדים לדירוגים שיעזרו לקבוע מי יגרוף את הלקוחות בשנת 2021:


עלייתו של הוידאו:

בשנת 2020 יוטיוב עקף את פייסבוק, ויקיפדיה וטוויטר והיה לאתר המבוקש בעולם על ידי הגולשים עם למעלה משמונה וחצי מיליארד כניסות בחודש. קל יותר לחפש סרטון שמסביר לנו איך עושים דברים מאשר לעקוב אחר שלבים במאמר, ובמקום להפנות את כל הקשב שלנו לקריאה של טקסט ארוך, סרטונים מאפשרים לנו להקשיב להם תוך כדי נסיעה ברכב או הליכה. גוגל מבינה את זה גם כן ובשנת 2021 נוכל לצפות ליותר סרטונים בתוצאות החיפוש שלנו. תוצאות שמשלבות סרטונים החלו להופיע לאחרונה בתוצאות החיפוש האורגניות, והודות לשימוש בכתוביות, האלגוריתם של גוגל לומד למצוא את התשובות לשאילתא בתוך הסרטונים ולשלוח את הגולש ישירות לדקה הרלוונטית בסרטון.


איך נערכים נכון?

· מעלים סרטונים שנותנים למשתמשים ערך.

· מחלקים את הסרטון למקטעים לפי נושאים. במידת האפשר, יוצרים שקופית מעבר בין נושאים.

· מקפידים על העלאת כתוביות לסרטונים.

· בעת העלאת הסרטון ליוטיוב, מקפידים לתת לו שם, תיאור ותגיות שמתארים אותו בצורה הטובה ביותר וכוללים את מילות המפתח הנכונות.

· הטמעה של הסרטונים בדפי תוכן רלוונטיים באתר.


מהר יותר, טוב יותר, חכם יותר

זוכרים את הימים שבהם חיכינו כל הלילה שסרט או שיר שרצינו יירד? הסטנדרטים שלנו השתנו מאז ומהירות טעינה הפכה להיות גורם משמעותי בחוויית המשתמש. כיום סביר שנחזור לתוצאות החיפוש אם אתר שנכנסנו אליו לא נטען תוך שנייה, בעיקר אם אנחנו גולשים אליו דרך הסלולרי שלנו.

על פי נתוני StatCounter, 56.72% מהגלישה ברשת בשנת 2020 נעשתה באמצעות הסלולרי ו-41.32% דרך הדסקטופ. אסור לשכוח כי אלו הנתונים בשנה שברובה היינו סגורים בבתים בקרבת המחשב האישי.



Source: StatCounter Global Stats - Platform Comparison Market Share


גוגל התחילה להערך לשימוש הגובר בסלולרי כבר ב-2018 והודיעה על מעבר הדרגתי ל-Mobile first, אינדוקס המבוסס על גרסת המובייל של האתר לצורך הדירוג שלו. בספטמבר 2020 הושלם המעבר וכיום כל האתרים מדורגים על בסיסו.

ב- 2021 יתבצע המעבר לשלב הבא, ומי שישפיעו על הדירוגים הם ה-Core Web Vitals, 3 מדדים שנרצה שיטענו מהר ככל האפשר ועל פי הם תקבע מהירות טעינת האתר:

· LCP(Largest Contentful Paint) – כמה זמן עובר מרגע הלחיצה על הקישור ועד שרוב התוכן מופיע על המסך? זוהי בעצם החוויה של המשתמש כשהוא פותח את הדף.

· FID(First Input Delay) - כמה זמן עובר עד שלקוח יכול להשתמש בפועל באתר? ללחוץ על התפריט או על קישור, להקליד בתיבת טקסט וכן הלאה.

· CLS(Cumulative layout shift) – עד כמה הדף יציב בזמן הטעינה? אם האלמנטים משנים מיקום (למשל תמונות שמשנות את המימדים כדי להתאים או מודעות שדוחפות את התוכן מטה), זמן ה-CLS יעלה.

איך נערכים נכון?

כלי בדיקת המהירות של גוגל הוא מקום טוב להתחיל בו. הוא יעזור להבין האם המצב של האתר טוב או דורש שיפור. אם הציון שלנו במובייל מתחת ל-70, וציוני ה-Core Web Vitals נמוכים, כנראה שהמשתמשים שלנו (וגוגל) לא יהיו מרוצים מהאתר.

אם קיבלנו ציון נמוך כדאי לשקול להחליף את התבנית למהירה יותר, לבדוק האם כל הפלאגינים נחוצים, להקטין תמונות, ואולי לשכור מומחה לאופטימיזציית מהירות כדי לשפר המצב.

להתחבר לסטייל של גוגל


השנה החולפת למדה אותנו המון על מסחר מקוון והזניקה את התחום משמעותית. מי ששוב עשויה לשנות את כללי המשחק היא גוגל שהכריזה באירוע Search On 2020   על התוכניות שלה בתחום המסחר המקוון. גוגל מתכננת לאפשר למשתמשים לצלם כל פריט שמוצא חן בעיניהם בסביבה או שהם מצאו ברשת, ולחפש היכן ניתן לקנות אותו.

"מנגנון הסטייל" של גוגל יציע למשתמש את המוצר או מוצרים דומים ואפילו הצעות סטיילינג עבורו. זה עתיד להיות קטלוג המוצרים הגדול בעולם, שמשתמש בבינה מלאכותית כדי למצוא מוצרים והתאמות עבור המשתמש בזמן אמת.

בנוסף, גוגל משקיעה במציאות רבודה כדי להפוך את חווית הקנייה לעשירה יותר עבור הקונה. אם נרצה לקנות רכב נוכל לראות איך הוא ייראה בחניה שלנו, לשנות את הצבע שלו ולבדוק את המפרט הפנימי שלו.

איך נערכים נכון?

גוגל שנתה את כללי המשחק בכל תחום מסחרי שהיא נכנסה אליו: כשהיא החליטה להציג מחירי טיסות מעל לתוצאת החיפוש הראשונה הרווחים של חברות נסיעות ירדו. לכן חשוב להתייחס למהלך הזה של גוגל בכבוד ובזהירות. מנגד, מי שלא יצטרף אל הזרם עלול למצוא את עצמו מאבד לקוחות לסוחרים שהצטרפו לגוגל שופינג.

השינויים אמורים לתפוס תאוצה במהלך שנת 2021. מי שימהר להצטרף למערך הסוחרים של גוגל, ללמוד את דרישות המערכת ולהתברג בתוצאות החיפוש ירוויח כאשר המהלך יתפוס תאוצה. במקביל, מומלץ שלא לוותר על ההשקעה באתר הפרטי אלא לטפח אותו. לגוגל היו הצלחות מרשימות אך גם לא מעט ניסיונות שנעלמו אל תהום הנשייה. אל תזניחו את המותג שלכם.

לתת למשתמשים את מה שהם מחפשים

תוצאות החיפוש משתנות בתכיפות גבוהה מתמיד במטרה לתת לגולשים את התשובות הטובות והמדויקות ביותר. אם אתם רוצים להיות אלו שנמצאים למעלה, חשבו כמו המשתמשים שלכם. תנו תוצאות עשירות ובעלות ערך מוסף, העריכו את הזמן שלהם והבטיחו טעינה מהירה, שמרו על הפרטיות והאבטחה שלהם ותנו להם חווית משתמש מספקת.

שהדירוגים יהיו לצידכם!
--------------------------

סוני גרטל, קידום אתרים ועסקים
pro-pr.co.il


עבור לתוכן העמוד