חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

קידום אתרים בגוגל - מדריך כולל

למה גוגל?

-          כי רוב גולשי האינטרנט בארץ משתמשים בגוגל לשם חיפוש אחר מידע או אתר מסוים.

-          כי גוגל הוא אחד ממנועי החיפוש המובילים בעולם המוצג גם בשפה העברית (בניגוד ליאהו, למשל, בו העברית נתמכת רק באופן חלקי).

-          כי גוגל שומר על אובייקטיביות ואינו מאפשר קניית מיקום בתוצאות החיפוש שלו.

 

כיצד מבצעים קידום אתר בגוגל? הערכת מצב תחילה

לפני הכל, לשם תקיפה נכונה של נושא הקידום, עושים הערכת מצב. הערכת מצב כוללת חקר שוק, סקירת מצבו של האתר וזיהוי מילות המפתח המרכזיות לנושא בו עוסק האתר אותו אנו מעוניינים לקדם.

 

הצעד הראשון לקראת הערכת המצב הוא הגדרת מילות המפתח, שכן בלעדיהן נתקשה להעריך את מידת התחרותיות בשוק ומצבו של אתר המטרה שלנו באותו שוק.                                                                      

הגדרת מילות המפתח נשענת על הנושאים העיקריים בהם האתר עוסק. אם, למשל, מדובר באתר של אופנת נשים, מילות המפתח שלנו ייסובו סביב תחום זה: אופנת נשים, בגדי נשים, שמלות ערב, בגדי יציאה, חולצות, מכנסיים, חצאיות, נעלי נשים וכן הלאה.

 

לשם מיקוד טוב יותר של מילות המפתח וחיפוש מלים נוספות עליהן לא חשבנו, ניכנס ל"גוגל ישראל" (google.co.il), נקליד את מילות המפתח שהעלינו בעצמנו ונתור אחר מלים נוספות דרך אתרים אחרים מאותו תחום. באותה הזדמנות נבדוק גם את רמת התחרות באותן מילות מפתח ואת מיקומו של אתר המטרה שלנו באותן מלים.

רמת התחרות במילות המפתח נמדדת על פי כמות תוצאות החיפוש ומספר המפרסמים פר מילת חיפוש, כאשר ככל שיש יותר תוצאות חיפוש ומפרסמים כך התחרות על מילת המפתח הספציפית גבוהה יותר.

מיקומו של אתר המטרה במילות המפתח נבחן על ידי איתור העמוד ומספר התוצאה בהם עולה אתר המטרה שלנו בגוגל.

 

לאחר שהגענו לכדי מסקנה אודות רמת התחרותיות, מיקומו של האתר שלנו ומילות המפתח החשובות לנו לשם קידומו, נבצע בחינה של האתר בשלושה פרמטרים חשובים של נושא האופטימיזציה: קוד האתר, רמת הקישוריות של האתר ותכני האתר.

בין השאלות השונות שעלינו לשאול את עצמנו יהיו שאלות כמו: האם קוד האתר אופטימאלי למנוע החיפוש של גוגל? האם ישנן תגיות מטא באתר ואם כן, האם הן מנוסחות נכון על פי הסטנדרטים של גוגל וכיוצא באלו.

כדי לא לחזור פעמיים על הדברים, נציין את פעולות האופטימיזציה שיש לבצע בכל אחד מהפרמטרים שהזכרנו וכך, בעקיפין, נלמד גם מה חשוב למנוע של גוגל בכל אחד מהם:

 

עבודת אופטימיזציה ברמת הקוד

קידום אתר תוך עבודה על קוד האתר שלו מתמקד בניסוח meta name description (תיאור של האתר שיופיע בתוצאות מנוע החיפוש), title ו-meta name keywords. ה-title מהווה כותרת של דף האתר בכל הנוגע למנוע החיפוש גוגל. כיוון שכך, רצוי שיכללו בו מילות המפתח החשובות לנו לשם קידום אתר המטרה שלנו.

בנוסף, בהנחה ומדובר באתר מסחרי או כל אתר אחר שיש בו לא מעט תמונות ואימג'ים, לשם קידום האתר נשתמש ב"תגיות אלט". תגיות אלו מספקות תיאור מילולי של התמונה המופיעה עם עמידת העכבר עליה ולמעשה מחזקות את אתרנו חיזוק נוסף במילות המפתח המשמעותיות לו.

עניין זה מתקשר לעובדת היסוד החשובה לפיה גוגל נשען על טקסטואליות / תוכן יותר מכל. הסיבה לכך נעוצה בתכונות רובוט הסריקה של גוגל - רובוט זה מזהה טקסט בלבד.

 

עבודת אופטימיזציה ברמת התוכן

קודם כל נעבור על התכנים הקיימים באתר ונעשה להם עריכה, לרבות הגהה. המטרה בעריכת תכני האתר היא הבלטה של מילות המפתח העיקריות (השמתן בתחילת הטקסט, בכותרת הדף, בתחילת הפסקה הראשונה וכדומה). כיוון ש"גוגל" לא מסוגל לזהות מילות מפתח אם הן באות בצירוף של אות חיבור מסוימת או בהטיה, נדאג לבחור בנוסחים המשאירים את מילות המפתח בצורתן הגינרית, ללא הטיה או אות חיבור כלשהן.

בנוסף, באם חסרים לנו תכנים העוסקים במילות מפתח חשובות ניצור אותם בהתאם לאותן מגבלות אותן הזכרנו קודם לכן לגבי התכנים הקיימים באתר. אם אנחנו לא באים מעולם התוכן ומתקשים ביצירת טקסטים כאלו או אחרים, ניתן לפנות לאנשי תוכן מקצועיים או לקנות מאמרים ממקורות שונים. כתיבת מילון מונחים, אגב, היא דבר פשוט ביותר המסייע לנו משמעותית בקידום מילות מפתח.

חשוב! יש להימנע מצפיפות מילת מפתח של יותר מ-5% (יאהו מאשר צפיפות גבוהה יותר היכולה להגיע עד 10%, אך לא גוגל). צפיפות מילת מפתח פירושה כמות הפעמים היחסית בה מופיעה מילת המפתח בדף: מספר הפעמים בו מופיעה מילת המפתח לחלק למספר הכולל של המלים בדף.

 

ברור מאליו כי כל אחד מהפרמטרים של קידום אתרים בגוגל מתקשרים זה לזה. כך, למשל, בניסוח טייטלים (titles) ותיאור אתר (meta name description) בצורה המקדמת את מילות המפתח החשובות לנו, עבודת התוכן הולכת יד ביד עם התאמת הקוד של האתר.

 

 עבודת אופטימיזציה ברמת הקישוריות של האתר:

ברמת הקישוריות של האתר נעבוד על שני סוגים של קישוריות:

  1. קישוריות פנימית – הפניות וקישורים בין דפי האתר.
  2. קישוריות חיצונית – קישורים חיצוניים המפנים אל אתר המטרה שלנו.

אחת הדרכים לחיזוק הקישוריות הפנימית של האתר היא יצירת מפת אתר - דף  הפורש בפנינו עץ היררכי של כל הקישורים באתר. בניית מפת אתר מקלה על גוגל לאנדקס את כל עמודי האתר ועל כן היא דבר מומלץ ביותר.

בנוגע לקישורים בין דפי האתר, הקישורים צריכים להיעשות באופן היררכי, כך שדף חשוב יותר יקשר לדף פחות חשוב ולא להיפך.  כמו כן, חשוב כי הקישורים בין הדפים יהיו טקסטואליים וישתמשו במילות המפתח שלנו. למשל, אם אנו רוצים לבצע הפנייה מעמוד X לעמוד קידום אתרים, לא ניצור כפתור המתאר את ההפניה (שכן, כפי שכבר אמרנו, גוגל אינו מזהה תמונות) ותחת זאת נכתוב לעמוד "קידום אתרים" כאשר צירוף המלים "קידום אתרים" הוא שיקשר לעמוד הרצוי.

קישוריות חיצונית נמדדת על פי כמות הקישורים הנכנסים לאתר והאיכות של אותם קישורים. איכות הקישורים הנכנסים נמדדת על פי גודל האתר המפנה, דירוג הדף (page rank) שגוגל העניק לו (עדיף לקבל קישורים מאתרים בעלי דירוג אתר גבוה מ-3(, הרלוונטיות שלו לתחום בו אתר המטרה עוסק, כמות המבקרים היומית באתר ועוד.

בנוסף ליצירת חילופי קישורים בין אתרים שונים מאותו תחום, חשוב לבצע רישום לאינדקסים השונים, בעיקר הגדולים שבהם, כמו וואלה, ynet, נענע, msn, google directory, dmoz וכדומה.

 

תחזוקה שוטפת

לאחר ביצוע כל פעולות הקידום הנ"ל, רוב הסיכויים כי אתר המטרה שלנו יקודם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. עם זאת, בכך לא תמה עבודת הקידום שלנו. קידום אתר אינו מסתכם בעבודת אופטימיזציה חד-פעמית. יש לבדוק את הסטטוס של האתר במנוע החיפוש מדי שבוע-שבועיים, עבור כל אחת ממילות המפתח שלו, ולדאוג כי המיקומים הטובים יישמרו.

אחת מהדרכים לשימור מיקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל היא עדכניות. לשם כך מומלץ ליצור מודול חדשות המתעדכן באופן קבוע ולמקמו בעמוד הבית. בנוסף, חשוב לבצע שינויים באתר מדי פעם. כך גוגל יודע כי מדובר באתר פעיל ודינמי ודואג לשוב ולאנדקס את דפי האתר כל פעם מחדש.

 

נכתב על ידי רוני קלבו

אשת תוכן וקידום אתרים בחברת אוליב אינטראקטיב http://www.oliveinteractive.co.il

עבור לתוכן העמוד