חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

4 טעויות בבניית אתר לעסק

4 טעויות בבניית אתר לעסק (הגדל)
4 טעויות בבניית אתר לעסק
אז פתחתם עסק חדש ואתם מבינים שאתם חייבים אתר שיציג אתכם ואת שירותיכם ללקוחות פוטנציאליים. אולם, לפני שאתם רצים להקים אחד כזה בעצמכם או שוכרים מישהו שיבצע זאת עבורכם חשוב שתימנעו מכמה טעויות קריטיות.

הנעה לפעולה לא ברורה
אנחנו נכנסים לאמזון כי אנחנו מחפשים לרכוש משהו. אנחנו ניכנס לאתר של עורך דין, רופא חשבון או שף על מנת להתרשם ממקצועיותו ולהבין אם הוא רלוונטי לנו. אם כן, ניצור עימו קשר. זה הרעיון של "הנעה לפעולה" – שבסופו של תהליך הלקוח הפוטנציאלי יצור קשר או ירכוש. הנעה לפעולה היא למעשה הצעד הבא לאחר הקריאה והעיון.
אם הלקוח ייאלץ להתחיל לחפש איפה ואיך הוא יוצר איתכם קשר, אם זה לא יהיה לו ברור באתר ויגזול ממנו זמן רב – הוא פשוט ינטוש ויעבור לאתר אחר.
לכן, הקפידו שנושא ה"צור קשר" יהיה ברור, הציעו מספר אופציות – מייל, טלפון, ווטסאפ וכד'

אתר לא רספונסיבי  
היום, ניתן להיכנס לאתר שלכם ממספר מקומות שונים – ממחשב, נייד אפילו טלוויזיה. המשמעות האופרטיבית מבחינתכם היא שהוא חייב להיות רספונסיבי (מגיב) לכל סוג מסך. אתם ממש לא הייתם רוצים שהלקוח הפוטנציאלי שנכנס אליכם לאתר מהנייד יגלה שטקסט עולה על טקסט, שאי אפשר למלא פרטים אישיים ועוד. טעות כזו היא אחת הסיבות המרכזיות לנטישת לקוחות (הם פשוט לא יכולים להתנהל מול האתר שלכם) ובנוסף, גוגל "מעניש" אתרים כאלה ומדרג אותם נמוך יותר.
לכן, לפני שאתם מעלים את האתר לאוויר ערכו בדיקות וראו שהאתר שלכם תומך בסוגי המסכים המרכזיים. 


מי קהל היעד?
כמו שלא תלכו לפיצריה כשתרצו לאכול ארוחת גורמה כך גם האתר שלכם צריך להיות מותאם לקהל היעד שתגדירו. האם כשפתחתם את העסק חשבתם מי קהל היעד שתרצו שיבוא אליכם? האם אתם פונים לקהל הרחב? או לחלק מצומצם ממנו? וכן הלאה.
במקרים רבים, עיצוב ובניית האתר נגזרים מהפנייה לקהל היעד. חשבו רק על ההבדלים בין בניית אתר לטיסות לחו"ל עבור גברים מול אתר זהה המיועד לנשים. אני מניחה שבראש כבר תוכלו לראות 2 אתרים שונים שעוצבו אחרת בגלל קהלי היעד השונים.
לכן, עוד בטרם התחלתם לעצב חשבו מי אתם רוצים שיגיע אליכם ומשם המשיכו. כך, האתר "ידבר" באותה שפה עיצובית ובכך יעלה את הסיכוי שקהל זה יגיע אליכם ויבקש את שירותיכם.

התפשרות על התוכן והעיצוב
בעלי עסקים רבים מאמינים כי הם יצליחו לבנות אתר חינם דרך כל הפלטפורמות החינמיות הקיימות כמו WIX, לדוגמא.
אולם, אתר הוא כמו פרסומת. הוא הרושם הראשוני שיש ללקוח פוטנציאלי עליכם. אם האתר נראה סביר, הטקסט לא הכי מהוקצע ונראה כי הכל נבנה ע"י חובבן ולא איש מקצוע זה יקרין עליכם באופן ישיר. ככל שהאתר ייראה טוב יותר, יעביר את המסר בצורה נכונה וברורה ובאופן כללי ישדר רמה גבוהה ומקצועיות – אתם תהנו מכך.
בנוסף, מלבד הצד העיצובי יש להתייחס לטקסטים. גוגל מתייחס ברצינות לטקסטים שהגולשים ירצו לקרוא וימצאו אותם מעניינים ולכן כדאי להוסיף ולהעשיר את ספריית התכנים שלכם מעת לעת.

אלה הרש עוסקת בעיצוב ובניית אתרי תדמית "הרש תקשורת ואסטרטגיה"

עבור לתוכן העמוד