חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

אמילי בפריז: המציאות של עולם השיווק משתקפת בעולם הדמיוני לטוב ולרע

טל ענתבי. צילום: אלישר (הגדל)
טל ענתבי. צילום: אלישר

כותבת המאמר היא טל ענתבי, הבעלים של משרד דיגיטל הייפ – שיווק דיגטלי חכם


אחרי שקיבלתי כמה הודעות של "אז זה מה שאת עושה בעבודה?", "מתי את מזמינה אותי לאירוע?" ועוד, חשבתי שאני צריכה להסביר קצת על הקשר שבין יחסי ציבור, דיגיטל ואמילי בפריז.


אחרי בינג' על הסדרה התאוששתי והגיע הזמן להגיד כמה דברים. אתחיל בביקורת בונה, הסדרה מתוקה ועשתה לי טוב על הלב עם תזכורת לחלומות שהיו לי עד לפני כמה שנים. אמילי קופר, בחורה צעירה, שאפתנית ויצירתית, עברה לפריז בהזדמנות בלתי צפויה כדי לחיות את החלום. והיא מביאה איתה נקודת מבט אמריקאית לחברת פרסום צרפתית יוקרתית.  


אז מה בעצם הקשר שבין יחסי ציבור, משפעינים, דיגיטל ואמילי בפריז? אני חושבת שהסדרה נותנת הצצה מעולה לקשר שבין העיתונות המסורתית והעולם דיגיטלי. בד בבד, חלק גדול מהפעילות המקצועית שמוצגת מנותקת מהמציאות ויוצרת אשליה על הקלות שבה מגיעים לעמוד הראשון בעיתון, הופכים להיות משפיעני רשת או מקבלים אלפי עוקבים חדשים לחשבון הפרטי או העסקי.


מנקודת מבט מקצועית זה לא מספיק להעלות כמה תמונות מפריז או רק להשתמש בהאשטג הנכון כדי לקבל עשרות אלפי עוקבים. תכנון של אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ובנייה של תוכנית יח"צ היא המפתח לעבודה נכונה כאשר כל אחד מזין את השני. אז לא, אי אפשר להעלות כמה פוסטים מפריז ולצפות לאלפי עוקבים חדשים אבל כן אפשר לחשוב מחוץ לקופסה כדי להשיג תוצאות אמיתיות.


הזוהר של עולם השיווק הוא אחד הדברים שאני הכי אוהבת במקצוע וזו גם הסיבה שבחרתי בו, עולם מלא באקשן ופעילות. זה מתחיל ביצירה של אירועי השקה מטורפים עם משפיענים ופעילויות שוות, ממשיך עם חשיבה על רעיונות מיוחדים כמו לשים את המיטה בלובר אבל זה בעיקר לצאת מהקופסה. בכנות, הסדרה גרמה לי לעצור רגע ולחשוב איך העולם הזה משתנה ומתעדכן כהרף עין.


אז גם אני התרגשתי כשהזמינו את אמילי למסיבה של המשפיענים. חברת קוסמטיקה עשתה אירוע שבו היא הזמינה בלי לסנן (כן, הם אומרים את זה) כל אדם באינסטגרם עם 10,000 עוקבים ויותר. כחלק מהאירוע הם חילקו מתנות בכניסה ובתמורה ביקשו מהם לתייג ולהעלות תכנים מהאירוע. למרות שהם הציגו את האירוע כהצלחה, חוץ משקית מתנות לכל משפיען לא היה שם הרבה. אולי חוסר ההשקעה נובע מכך שזו סדרה ואולי כי הם חשבו שזה מספיק כדי לעשות אירוע מפוצץ. במציאות צריך להשקיע הרבה מאוד זמן ומשאבים בתוכן. ואיך זה עובד במציאות? משפיענים לא יגיעו לאירוע רק כי שלחתם להם הודעה באינסטגרם עם הזמנה, הלוואי וזה היה כל כך פשוט. אירוע אמיתי צריך להיות מעניין, עם דוברים או מייצגים, עם פעילות שמתאימה לקהל היעד והכי חשוב עם תוכן. בימינו, התוכן הוא המלך והוא כאן כדי להישאר.


אז אחרי שסיימנו להתרגש מהאירוע, אמילי חוזרת למשרד ופוגשת את סילבי, הבוסית הצרפתייה הקשה שלה. סילבי מגיבה על המסיבה עם הערה שבאותו רגע החזירה אותי למציאות. היא מעבירה ביקורת שאומרת אם משפיענים מעלים פוסטים ויוצרים שיח ברשת, איפה זה שם את הצורך ביחסי ציבור? או את ההשקעה בהעלאת תכנים בדיגיטל? ובכלל את הצורך להשקיע בפרסום? האם הגענו למצב שבו אפשר פשוט לחלק כמה מוצרים מתנה באירוע ואז לקבל חשיפה בלתי נגמרת?


אם כבר מאמר עם ספויילרים אז עד הסוף. בהמשך, סילבי מתיישרת ונהנת מהיתרון של אמילי כמשפיענית בכך שהיא מנצלת את זה לטובת הלקוחות שלהם. כלומר, גם היא מבינה שהעולמות מתקיימים ביחד, אף אחד מהם לא חזק מספיק כדי להתקיים לבד. המסקנה היא שכדי ליצור הייפ סביב מותג צריך לשלב, מסיבה עם משפיענים או ידיעה לעיתונות לא ימקסמו את התוצאות אלא רק השילוב בין העולמות. הנקודה הזו מביאה אותי למסקנה כי השילוב בין עולם העיתונות והדיגיטל הוא המפתח ליצירה של תוכן ויותר בפרט אסטרטגיית תוכן. בעזרת אסטרטגיה נכונה שמשלבת דיגיטל, משפיענים ויחסי ציבור האפשרויות הן אינסופיות.

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור, תקשורת ודוברות

עבור לתוכן העמוד