חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

"עשרת הדיברות" לבחירת מאמן עסקי

תחום האימון העסקי (Coaching) החל להתפתח בארץ לפני למעלה מ- 10 שנים, אולם הפריצה המשמעותית שלו לתודעת הסקטור הפרטי והעסקי בישראל, מאפיינת את השנים האחרונות. בשנים אלה, האימון העסקי, המהווה שירות מקצועי לכל דבר, הולך ומתמסד כמתודולוגיה אפקטיבית במיוחד לשיפור תוצאות, הישגים ואיכות חיים, הן ברמת הפרט והן ברמת הארגון.

 

מפת האימון בארץ מורכבת מבעלי מקצוע שונים שצירפו על דעת עצמם את התואר "מאמן" לכרטיס הביקור שלהם, ומאמנים מקצועיים שעוסקים בתחום ומתייחסים אליו כאל מקצוע לכל דבר ועניין.

 

מהו אימון? שותפות עם לקוחות בתהליך מעורר מחשבה ויצירתי, המעודד אותם למקסם את הפוטנציאל האישי והמקצועי שלהם. מאמנים מקצועיים מספקים שותפות מתמשכת במטרה לעזור ללקוחות להשיג תוצאות מספקות בחיים האישיים והמקצועיים. בנוסף, מאמנים מסייעים להם לשפר את ביצועיהם ואת איכות חייהם.

 

מהו אימון עסקי? מטרתו להוביל את המנהל ו/או הצוות להשגת המטרות והיעדים שלהם בארגון, תוך התייחסות למנהל או לצוות כחלק מהותי מהמכלול הארגוני.

 

האימון הינו תהליך מאומץ, ממוקד יחסים ומביא תוצאות, המוגדר בתקופת זמן ארוכה יחסית לאימון אישי לחיים. המנהל ו/או הצוות מגדירים מה המצב הרצוי, אליו שואפים להגיע, ומתכננים את תוכנית העבודה שתיבנה במסגרת תוכנית האימון.

 

מה מביא לעלייה בחשיבות האימון העסקי בארץ ובעולם והפיכתו לפופולארי?

סביבת עבודה דינאמית המשתנה במהירות, עלייה בכמות הארגונים בעלי מבנה ארגוני שטוח ומודרני, העברת האחריות לאינדיבידואל על התפתחותו האישית, החלפת מקומות עבודה בתדירות גבוהה משמעותית מבעבר, צורך גבוה יותר בקבלת החלטות משופרת של מנהלים בכירים בשל מחיר הכישלון, הגברת התמיכה של ארגונים בפעילויות למידה והתפתחות,
הצורך בהתפתחות מכוונת ומותאמת אישית, והצורך בלמידה והתפתחות ארוכות טווח.

 

כיצד ניתן להשיג תוצאות משמעותיות מיוזמת האימון בארגון?

להלן "עשרת הדיברות" עבור ארגונים המתלבטים בבחירת מאמן עסקי מוצלח:

  1. הגדירו באופן ברור עם כל בעלי העניין השונים בתהליך את הצורך והאתגרים שלשמם הארגון והמתאמנים זקוקים למאמן.
  2. הגדירו את פרופיל המאמן המתאים לתרבות ולאקלים הארגוני הייחודי לארגון שלכם.
  3. בדקו את יכולת המאמן להשתמש ביוזמת האימון על מנת למנף את ביצועי הארגון והמתאמנים תוך הצגת ROI (החזר על ההשקעה) משמעותי, ברור ומהיר.
  4. בררו את הכשרתו והסמכתו של המאמן: חשוב לברר האם בית הספר והמאמן מוסמכים מטעם ארגון מאמנים מוכר, כגון לשכת המאמנים הישראלית ו/או לשכת המאמנים הבינלאומית הגדולה. ICF הוא ארגון הגג המוביל למאמנים, וקיימים גם מספר בתי ספר עולמיים ומקומיים המוכרים ומאושרים על ידו.
  5. יש לבחון האם המאמן מתעדכן במתודולוגיות ובטכניקות הניהוליות המתקדמות הקיימות כיום בתחום, ומשתתף בסדנאות והכשרות מקצועיות באופן שוטף?
  6. בחנו מי מאמן את המאמן שלכם? על כל מאמן מקצועי מוטלת האחריות לבצע אימון supervision כחלק מתהליך ההסמכה.
  7. חשוב לבחון את הניסיון העסקי של המאמן והידע הרלוונטי שלו אודות הסביבה העסקית והשוק של הארגון.
  8. על אף שתואר אקדמי רלוונטי אינו הכרחי ואינו מבטיח מאמן מוצלח יותר,תואר אקדמי רלוונטי (M.B.A ותארים מתקדמים יותר) בהחלט עשוי להוות יתרון.
  9. יש לשאול שאלות לגבי אופן וסגנון עבודת המאמן והשיטות למדידת הצלחת התהליך.
  10. בחינת הקשר הבינאישי והכימיה שנוצרים בין המאמן למתאמן לאחר מפגש ניסיון.
    בכל אופן, מומלץ לראיין מספר מאמנים נוספים על מנת לקבל קנה מידה להשוואה.

 

כעת, כל שנותר לכם הינו להיות מוכנים לבצע שינוי אמיתי ולהשיג פריצת דרך משמעותית שתוביל אתכם ואת ארגונכם לשיפור בביצועים, ברווחיות ובהגשמה האסטרטגיה הארגונית והאישית.

 

*הכותב הינו יו"ר האיגוד הישראלי לאסטרטגיה

"האיגוד הישראלי לאסטרטגיה", יוסד ע"י יועצים עסקיים ואנשי אקדמיה במטרה להוביל ארגונים בישראל למצוינות מתמדת בביצועיהם תוך התמקדות בשלב יישום האסטרטגיה.

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

עבור לתוכן העמוד