חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

טיפים לפתיחת חנות בגדים

טיפים לפתיחת חנות בגדים

דע מי קהל היעד שלך – לפני פתיחת החנות אתה חייב לדעת מי הלקוח, לאיזה פלח שוק אתה מכוון: ילדים, נוער, מתבגרות, נשים, או גברים; לכל קהל יש צרכים וחוויה שרוצים לחוות בחנות שהיא נגזרת של העיצוב. ללא ההגדרה מראש, לא יכנסו אליך לחנות, משום שלא ידעו למה אתה מכוון.

 

מעצבים רבים שרוצים לפתוח חנות, שוכחים לקחת בחשבון מי הקהל שלהם בצורה מוקפדת ומדוייקת, ולנוכח השפע הקיים, חשוב להחליט על נישה  מחודדת ו/או חדשנית, משום שסף הטולרנטיות של הצרכן מבחינת הזמן שבו יתייחס לחלון הראווה, הוא קצר. הנראות של החלון חייבת לשקף בדייקנות את מרכולתך, אחרת ידלגו עליך וימשיכו הלאה. היום בשל שפע ההיצע והמחסור בזמן פנוי, לאנשים היום כבר אין זמן לחוות גילוי, שהיה בעבר חלק מחוויית הקניה, לכן הגילוי חייב להיות מיידי ומהיר.

 

  • לא להתפזר - הקפד על קו עיצובי ברור, קו מזוהה ברמה הגרפית, ברמת הגימור וברמת המוצר : אם אתה הולך על קהל נשים 35 פלוס, ראוי להשקיע בקו יותר נקי, בוגר ואלגנטי, למשל, להוסיף שרוולים. לכל זה חייב להיות ביטוי גם בלוגו ובעיצוב החנות. 
  • מעקב אחרי מלאי מדוייק – אני מציע תמיד לא לקפוץ מעל הפופיק: בשלב היצור לבדוק דגמים בכמויות קטנות, ואם זה עובד להגדיל הכמות. לא לקנות בדים מתוך גחמה, אלא מה שפרגמטי, למשל רבים מאתנו נמשכים לאדום אבל בפועל קונים שחור.
  • בחירת מיקום – הבחירה צריכה להיעשות לפי קהל היעד, כמות האנשים שעוברים: האם הקהל שלך עובר "על הדרך" או שהוא יבוא במיוחד, לדוגמא קהל שמחפש דברים אלטרנטיביים ואז תוכל לשכור חנות במקום איזוטרי – שבו שכר הדירה יהיה נמוך יותר. המעצב הופך לקטליזטור בזיהוי נדל"ן טרנדי, לוקיישן שהולך להיות הדבר הבא כמו גן החשמל. אבל היום בגלל דרישות הרשויות, הכיוון שאני מאמין שמעצבים רבים ילכו אליו הוא, קואופרטיבים של מעצבים בחללים משותפים, זה יהיה הדבר הבא - כולל שת"פים בין מעצבים לאמנים.
  • דגש על תאורה מתאימה – בהיבט של יצירת אווירה וכן אפקטיביות. מעצבים אינם נוטים לקחת בחשבון שהנראות של החנות היא פונקציה של האור, ולא רק דקורציה. בהתאם לתאורה יבואו לידי ביטוי הצבעוניות והטקסטורה של הבגד. לכן אני ממליץ בחום: שווה להשקיע כסף ביועץ תאורה!

 

הכותב הוא מעצב האופנה עידו רקנטי - ראש המסלול לעיצוב אופנה וניהול מותג ב-Studio 6B

Studio 6B הוקם בשנת 2000 על ידי צוות אדריכלים אמיר נבון ומיכאל בן גן כבית-ספר לעיצוב.

קורסים לעיצוב ללימודי תעודה נפתחים בסטודיו מדי כחודשיים (לימודי בוקר/ערב), למשך כשנה ומקנים הכשרה יישומית מלאה לרכישת מקצוע מעצב המותאמת לשוק העבודה. לבירור פרטים 1-800-360-366 או דרך אתר בית-הספר  http://www.6bstudio.co.il/

 

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

עבור לתוכן העמוד