השגת כרטיסים לכוורת? על המהלך השיווקי של כוורת
מה הדבר שהכי מייצר ביקוש למוצר? ביקוש למוצר. אם כולם קונים, אז כולם צריכים שיהיה להם גם כזה. ואם כולם לא קונים? אז צריך לגרום לכולם לחשוב שכולם קונים. מפיקי כוורת התחילו את סיבוב ההופעות הנוכחי בהכרזה על הופעה בירושלים, במסגרת פסטיבל ישראל. הכרטיסים אזלו תוך שלוש שעות. לאחר מכן נוספה הופעה נוספת, וגם עבורה אזלו הכרטיסים. בכל הערוצים דווח על "בהלת הדבש" של כוורת. והתוצאה: אלפי אנשים שמסתובבים עם תחושת החמצה, כולל שדרי רדיו שמצהירים בשידור שלא השיגו כרטיס. תחושת ההחמצה הזאת המשיכה לבעבע ולתסוס כמו מים רותחים בסיר, כשהאש שמתחת רק גוברת עם כל השמעה של שיר כוורת ברדיו או מערכון במדורת השבט הגדולה ביותר, ארץ נהדרת. בתזמון מבריק ביום שאחרי המערכון (אגב, מצוין) נפתח הסכר, ותחושת האכזבה הפכה לריצה לכרטיסים להופעה החדשה. תוך מספר שעות נמכרו 30,000 כרטיסים.
בלי פרסום. רק תזמון נכון ויצירת ביקוש מדומה, הפכו הופעה בודדת של להקה לסיבוב הופעות.
אני לא יודע אם המהלך להגיע להופעה בפארק היה מתוכנן, אבל בכל מקרה יש כאן הרבה מה ללמוד מבחינת שיווק.
התקשורת שבויה
עוד דרכים ליצור ביקוש מדומה הוא הוצאת התראה מצד המשטרה על צפי לעומס באזור (השקת איקאה בישראל) או צילום של קהל משולהב מתנפל על החנות (פעמים רבות מוצר חינם מעורב בעניין).
יצירת ביקוש מדומה הוא מהלך מצוין כל עוד התקשורת תמשיך לראות "סיפור" בכל אירוע אליו נחטפו כרטיסים. גם התקשורת לכודה כיום ברצון להיות איפה "שכולם" או לפחות לדבר על מה שמעניין את כולם. איש יחסי ציבור סיפר לי השבוע כיצד לייקים הפכו למדד חשוב בבחירת סיפורים. לדבריו במספר אירועים עיתונאים התחילו להתייחס בחיוב לסיפורים שהביא רק אחרי שהסיפורים קיבלו הרבה לייקים ותגובות בפייסבוק. מעגל הקסמים הזה לא מסתיים שם, אותו איש יחסי ציבור העלה השערה כי יאיר לפיד ושלי יחימוביץ' זכו לחשיפה גדולה בתקופת הבחירות בגלל כמות העוקבים אחריהם ברשת החברתית. האתרים מפרסמים חדשה על אחד מהשניים, יחימוביץ' ולפיד בתורם מפרסמים את הדברים בעמוד הפייסבוק שלו, ואלפי עוקבים נכנסים לקרוא את הכתבה. המעגל מושלם וכולם מרוצים.
אז תודה לכוורת, גם שהיא חוזרת (אגב, אין לי כרטיס) וגם שהיא שוב מראה לנו שעם כל עידן הרשתות החברתות, הצפיה הישירה, כולנו עדיין מחפשים להתחמם במדורת השבט.
כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות
-
24/09/2020התקופה האחרונה שינתה את פני העולם כולו אבל לצערי לא את המסרים והפרסומות אליהן אני נחשפת. הגיע הזמן ל- new normal בעולם השיווק והפרסום!
קרא עוד -
20/08/2020מנהלי שיווק כבר אינם אחראים רק ל- 4 הממים של השיווק. כדי לנהל אסטרטגיה של צמיחה הם צריכים גם להרחיב את ההבנה שלהם לתחומים חדשים קרא עוד
-
17/11/2020עבודה מהבית עם ילדים בזום היא עובדה...איך בכל זאת אפשר למקסם אותה?
קרא עוד -
22/10/2020סת' גודין טוען כי זו שיטת השיווק היחידה שנותרה לנו בעולם בו כולם מתמודדים על תשומת לב הלקוח: שיווק מבוסס תוכן - כל הסיבות והצעדים... קרא עוד
-
15/10/2020כדי לשגשג עסקים קטנים וגדולים חייבים להיות בצמיחה מתמדת. מפתחים ויועצים מסייעים להשיג זאת, אבל איזה מהם נכון לכם? קרא עוד
-
5/10/2020מחקר של שנערך במכללת ספיר מציג כיצד חברות טכנולוגיה ממשיכות לשים דגש כמעט בלעדי על גיוס מנהלי מוצר בעלי יכולות טטכולוגיות אך לא שיווקיות קרא עוד
-
27/09/2020מומחית התוכן השיווקי, מיכל אברמוביץ, מגישה על מגש עץ שוודי את הטכניקות ליצירת תוכן אפקטיבי בסטייל של איקאה ועם דוגמאות מהשטח קרא עוד
-
30/07/2020יש הרבה מיומנויות שהופכות מנהל למוצלח: יכולת ניהול אישי, מנהיגות, מיומנויות תקשורת יצירתיות ועוד - ואלה נקבעים בעיקר על ידי דפוסי חשיבה אוטומטיים שטבועים בנו. בדקו האם אתם מזהים את הדפוסים האלה אצל מנהל השיווק שלכם.
קרא עוד -
7/07/2020אחד הטרנדים החדשים והרותחים בשנים האחרונות הוא תחום המיתוג מעסיק - הדרך לגרום לעובדים שלכם לראות בכם מעסיק טוב ואכפתי. שני חדד מספקת 20 נקודות שיסייעו לכם לעשות זאת. קרא עוד
-
18/05/2020ההבלות הוסרו. אך האם באמת חזרנו "לשגרה"? ברור שהדברים לא עומדים לחזור למה שהיה פעם. אבל האם הארגון שלנו עושה את ההתאמות למציאות החדשה. 4 נקודות שיש לשקול קרא עוד