חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

איך לבקש העלאת שכר? פרק במיתוג אישי

אליאב אללוף. צילום: ליאת מנדל (הגדל)
אליאב אללוף. צילום: ליאת מנדל
המאמר פורסם במקור כפוסט של אליאב אללוף - שותף-מייסד בקרן הון סיכון הבין-לאומית Follow[the]Seed , מומחה לשיווק שליווה יותר ממאה מותגים בארץ ובחו"ל ושותף ב"לייק אנד שר", סוכנות משפיעני מדיה חברתית מובילה בישראל. מחבר הספר "למה כדאי להיות לטובת הכריש?"


כמה עולה לך לא לקרוא ספרים?
לפני שנים, ייעצתי לסטימצקי, ואחד הדברים המפתיעים שגיליתי היה, שרוב האנשים שקונים ספרים, לא קוראים אותם. (כמובן, אתם לא כאלה, אני מדבר על האנשים הרגילים). אבל מה שלפעמים אנשים לא יודעים, שזה שהם לא קוראים משהו, עולה להם המון כסף.

לפעמים הם מפסידים יותר מ-100,000 שקל ב-3 שנים.
איך אני יודע?

למשל, בספר "3 דברים שלמדתי השבוע" יש פרק שמדבר על מגוון דרכים שבהן לא כדאי לבקש העלאת שכר ודרכים שרוב הסיכויים, יובילו אתכם לקבלת העלאת שכר.
ומסתבר שאנשים ש"מרפרפים" על הספר, מפספסים אותו.

אבל א', דווקא לא פספסה.
היא יצרה איתי קשר לפני כמה חודשים, ואמרה לי שקראה את הפרק הזה בספר, היו לה כמה שאלות, והיא מאוד רוצה ליישם. זה שימח אותי מאוד (ככה זה, כשמישהו טורח לכתוב ספר, כיף לו שאחרים קוראים), והחלטתי לעזור. הגדרנו לה את המותג האישי שמתאים לה, את הסיפור האישי שלה, בנינו סדרת צעדים שממחישה את הסיפור החדש - ואז היא הלכה ויישמה: הגיעה סופר-מוכנה לפגישות, דיברה בישיבות בצורה מאוד מסוימת, דאגה לעדכן את המנהלת שלה מדי שבוע על ביצועים והישגים, עשתה "אקסטרה" עבודה, ודאגה שכולם ידעו על כך ועוד.
לאחר מכן, היא פנתה למנהלת משאבי האנוש עם רמיזה מאוד עבה שהיא לא מרוצה.

1:0
המנהלת שלה הזמינה אותה לשיחה, "במקרה", ואז היא הודתה שהיא אכן מרגישה לא מוערכת.
גם כאן, "במקרה", היתה לה מצגת מוכנה עם ההישגים שלה, ועם מבחן קטן למנהלת.
"יש לי הרגשה שאנשים פה לא יודעים מה אני עושה בארגון, וכמה אני תורמת" היא אמרה.
המנהלת הנבוכה ניסתה להרגיע אותה, ואז היא פתחה את הלפטופ, עם רשימה.
"כמה מהדברים האלה את יודעת שאני עושה מדי יום ומדי שבוע?"
המנהלת הודתה שהיא ידעה על פחות מחצי.
"את רואה?!"

2:0
משם הגיעה שיחה להנהלה הבכירה, עם אדם שבקושי מכיר אותה, אבל צריך "לחרוץ את גורלה".
וכאן, הגיע העניין של המיתוג האישי לידי ביטוי.
אחרי הפגישה היא קיבלה הצעה לשיפור קטן בשכר עם בונוס לשיקול דעתו של המנהל – ההוא שלא מכיר אותה - בסוף השנה.

2:1
היא התקשרה אלי מתוסכלת. היא ממש נעלבה מההצעה.
מה עושים? מקבלים או לא?
כמובן שלא.
חוזרים לאותה מנהלת האנוש עם תהייה: "קיבלתי חוזה "משופר", אבל נראה לי שאין שם שום מחשבה מאחורי הדברים. אני לא רוצה לקבל עוד העלאה זניחה, אלא לדעת שאני בארגון שיש לו ROADMAP. ארגון שמתכנן עלי ובונה עלי לשנים הבאות. ההצעה הזאת לא מראה את זה.
אם זה מה שיש, זה בסדר, רק תגידו לי כדי שאקבל החלטה."
אחרי שבוע היא קיבלה הצעה חדשה. העלאה מיידית של 15%, וגם העלאות של 15% מובטחות לשנת 2022 ול2023. יותר מפי 1,000 ממה שהיא שילמה על הספר.

3:1. ניצחון.
בשיחת הטלפון הבאה אלי, היא לא כבר לא הייתה מתוסכלת - אלו היו שאגות שמחה.
ולי? לי היו דמעות של התרגשות בעיניים.  

בקיצור, אם מגיע לכם, ואתם יודעים לבקש – אתם גם תקבלו.
אבל אם אתם מעדיפים להיות בנטפליקס במקום לקרוא את הפרק הנכון בספר הנכון, אז אולי לא.

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

עבור לתוכן העמוד