משבר האקלים הוא שעתם הגדולה של החברות העסקיות
עיני העולם נשואות לגלזגו, על ההחלטות הדרמטיות שמנהיגי העולם יקבלו, על השינויים שמדינות יבצעו. לטעמי, משבר האקלים והשיח שנוצר ממנו הוא דווקא שעתם הגדולה של החברות העסקיות.
מזה מספר שנים חברות שונות ממתגות את עצמן, מי בצדק ומי פחות בכך שהן ירוקות – ממחזרות אריזות, עשויות מחומרים טבעיים ובאופן כללי לא פוגעות בכדור הארץ.
המשמעות האופרטיבית של להיות "ירוק" היא שהמוצר גם עולה יותר כסף אולם עצם הימצאותן של אותן חברות"ירוקות" יחד עם עוד ועוד שמצטרפות למועדון מוכיחה כי יש לכך ביקוש, הציבור בישראל, באירופה, באסיה, בארה"ב – מוכן לשלם על כך.
לכן, זו ההזדמנות של החברות שטרם עשו את המעבר הזה להרוויח – הן כלכלית והן מבחינת
יחסי הציבור שלהן. הציבור רוצה חברות ירוקות, הציבור רוצה לשמור על כדור הארץ
ויותר חשוב מכך – הציבור גם מוכן לשלם על כך.
בסקר הדופק העולמי של PwC מיוני 2021 שכלל למעלה מ-5000 נשאלים מ-22 אזורים מחצית מכל הצרכנים העולמיים שנשאלו השיבו שהם הפכו אפילו יותר ידידותיים לסביבה.
עוד עולה מהסקר שהצרכנים
שעובדים בבית הפכו לרגישים יותר לסביבה בהשוואה לאלה שעובדים מחוץ לבית.
המגמה הזו היא מגמה עולמית. כפי
שקברניטי העולם מבינים שאין מנוס מלהתמודד עם אתגרי כדור הארץ והנזקים שחוללנו כך
גם החברות המסחריות מבינות שאט אט אוזל שעון החול המאפשר להן לא להיות
"ירוקות" ולהתעלם מהסביבה.
הציבור הפך להיות ער לנושאים הללו ואלה המוצרים שהוא מחפש. חברות שיתעלמו מכך ייענשו ומוצריהן לא יירכשו. הציבור עובר לרכוש מוצרים ירוקים ואף ידרוש מהחברות לפעול אקטיבית למען הסביבה.
אנו נראה בעתיד חברות שפועלות הרבה יותר למען הסביבה כי זה יהיה צו הלקוחות.
לכן, חברה שחפצה בחיים עם שורה תחתונה נאה חייבת להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע להציל
את כדור הארץ.
כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות
-
24/09/2020התקופה האחרונה שינתה את פני העולם כולו אבל לצערי לא את המסרים והפרסומות אליהן אני נחשפת. הגיע הזמן ל- new normal בעולם השיווק והפרסום!
קרא עוד -
20/08/2020מנהלי שיווק כבר אינם אחראים רק ל- 4 הממים של השיווק. כדי לנהל אסטרטגיה של צמיחה הם צריכים גם להרחיב את ההבנה שלהם לתחומים חדשים קרא עוד
-
3/05/2022בזו אחר זו הכריזו באחרונה אפל, סמסונג וגוגל על תוכניות "תיקון בשירות עצמי" שישיקו בקרוב. מה ניתן ללמוד מזה קרא עוד
-
1/05/2022מטרת המיתוג היא לבנות זהות ייחודית ובלתי נשכחת שתבדל את החברה מהמתחרים שלה. קרא עוד
-
24/04/2022בעידן של היום המיתוג והשיווק של העסק שלכם לא פחות חשוב מהמוצר עצמו. אז איך עושים זאת באופן יצירתי שגם הלקוחות והגם המתחרים ידברו עליו? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה וגלו מספר טיפים שימושיים שכל בעל עסק חייב להכיר אותם מקרוב ואשר יעזרו לכם בדרך למשימה! קרא עוד
-
18/03/2022בעוד שוק ה- B2C אימץ באופן מלא את המיתוג המשותף כאסטרטגיה, שוק ה- B2B מוצא את עצמו בפיגור. קרא עוד
-
14/03/2022המאבק באוקראינה העמיק את הפער בעולם העסקי: בין זה שבעד העולם לזה שבעד השורה התחתונה. מה הצד הנכון?
קרא עוד -
31/12/2021הגעה ליעדים ולהצלחה, תלויה במספר משתנים ואחד העיקריים שבהם הוא יכולותיו המקצועיות של איש או אשת מרקום. כך תבחרו את האדם הנכון למשימה קרא עוד
-
31/12/2021ענקיות האינטרנט משקיעות כמויות של כסף ומשאבים בעולמות הוירטואליים, ככה שלא נוכל להתרחק השנה מעיסוק אובססיבי במטא. אבל עד שזה באמת יתפוס, יש מגמות נוספות לעסוק בהן. קרא עוד
-
27/12/2021 17:00האם אנחנו ממתינים לשידורה של הסדרה האהובה עלינו ב-LIVE? כמה מאיתנו באמת עובדים עדיין מהבית? האם אנחנו באמת תקועים בפקקים או שהתרגלנו לכבישים ריקים בתקופת הקורונה? עד כמה אם בכלל חזרנו לטוס ומה המקומות הנפוצים לחופשות בחו"ל ? קרא עוד