חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

הגיע הזמן שחברות B2B ישתפו פעולה במיתוג-משותף

הגיע הזמן שחברות B2B ישתפו פעולה במיתוג-משותף (הגדל)

הכותבת היא  סמנכ"לית פיתוח עסקי בטיטאן מיתוג


מיתוג-משותף היא דרך נהדרת עבור חברות למזג כוחות, להשלים ולמנף מוצרים ופתרונות על ידי מיזוג נכון של עוצמות משלימות המייצרות ערך מוסף גבוה יותר עבור הלקוח. אז איך זה ששוק הקמעונאות ( B2C ) השכיל מייד להבין את הערך מוסף במיתוג-משותף, הכח והפוטציאל למינוף כח זה, בעוד ששוק ה B2B מוצא עצמו בפיגור משמעותי בכך שהנקודה הכי רחוקה שהוא מוכן להגיע אליה מסתכם בשיתוף פעולה בלבד?


זה לא מספיק

אני מבינה שמיזוג "כוחות טכנולוגיים" הרבה יותר מורכב ממיזוג "כוחות הקמעונאיות" שבין Spotify ו Starbucks או לחילופין המיתוג-משותף שבין Starbucks ו Barnes & Nobles או אפילו בין Apple ו Nike . אם מיזוג "כוחות טכנולוגיים" היו בלתי אפשריים, סביר להניח שגם שיתופי הפעולה שבין חברות טכנולוגיות לא היו מתקיימים. אך זה לא המצב. שיתופי פעולה בין חברות טכנולוגיות מתקיימות כל הזמן. תראו למשל את שיתופי הפעולה של ענקית הטכנולוגיהSiemens  או DELL שמשתפת פעולה גם ברמת ה- OEM . אגב, ידעתם שחברת האם של Google, YouTube, Waze ועוד נקראת Alphabet? כלומר זה אפשרי למזג "כוחות טכנולוגיים" למוצר אחד בעל ערך מוסף גבוה יותר. זה קורה כל הזמן. ובכל זאת מדוע כשמדובר בחברות B2B , חברות מבוססות טכנולוגיה, כל חברה מתעקשת לשמור עלהמיתוג שלה? הלוגו שלה והסיפור שלה? ראינו איך בשוק הקמעונאת, יצירת סיפור מיתוגי משותף מביא ערך רב יותר מסך חלקיו, חזק יותר הרבה יותר חזק מעוד שיתוף פעולה ולכן נשאלת השאלה, מדוע לא רואים זאת בשוק ה B2B ?

 

חברות ה B2B צריכות להיות הראשונות לייצר מיתוג משותף

מאחר ובניגוד לשוק הקמעונאי, חברות הטכנולוגיה תמיד מחפשות את היתרון התחרותי שלהן, הן צריכות להיות הראשונות לייצר מיתוגים משותפים. מיתוג משותף בשוק הקמעונאי אכן יביא ללקוח ערך מוסף אבל יתרון תחרותי? נו באמת. לשתות קפה של Starbucks בחנות ספרים של Barnes & Nobles במקרה הטוב מהווה נוחות אבל יתחרון תחרותי? לא הייתי מרחיקה לכת. אבל כן ניתן להגיע רחוק מאוד עם חברות טכנולוגיות ועם הרבה פחות משאבים אילו רק היו פתוחות יותר למיתוגים משותפים. מיתוגיםמשותפים מאפשרים לחלוק את הסיכון , להרוויח יותר שלא לדבר על להרחיב ולחזק את הנוכחות בשוק ובכך לנגוס בפלח שוק גדול יותר וכתוצאה להגדיל הכנסות וכן, לייצר יתרון תחרותי בהחלט!

 

הנה כמה סיבות למיתוג משותף בין חברות טכנולוגיות:

אמון – לא רק שאתם מקבלים את האמון של לקוחותיכם, עכשיו אתם מכניסים למשוואה מומחה נוסף, בדיוק כמוכם אולי, אבל בתחום משלים, שמאמינים בכם מספיק כדי "למזג כוחות" מה שרק יגביר את רמת האמון בכם של כלל הלקוחות.

יתרון תחרותי – פיתוח טכנולוגיה חדשה לא קרה בין לילה. זה מצריך הרבה מאוד משאבים רק כדי להגיע לשלב היציאה לשוק. יתרון תחרותי בשלב זה בהחלט יכול לקדם את הטכנולוגיה על ידי מיזוג מיתוגי עם "כח משלים" שייתן בדיוק את ה"בעיטה" שצריך כדי להגיע רחוק.

אחריות משותפת – חלוקת האחריות והמשאבים מקטין את הסיכון ומעלה את הערך מוסף  עבור כל הגורמים הרלוונטיים.

נוכחות חזקה בשוק -  סיפור מיתוגי חזק המשלב וממזג כוחות משלימים ומביא ערך מוסף גבוה יותר יגיע רחוק. תנסו.


למידע נוסף מוזמנים לבקר אותנו ב: https://www.titan.co.il/



כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

עבור לתוכן העמוד