חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

שיפור יחס ההמרה: איתור מסלולי הגלישה באתר

 כפי שהדגשתי במאמרים קודמים, יחס ההמרה בין מבקרים פסיביים באתר לאקטיביים מושפע מפרמטרים רבים, ביניהם ארכיטקטורת האתר, העיצוב שלו, תכני האתר, רמת הידידותיות למשתמש ועוד.

אלה מוצאים ביטוי במרכיב חשוב שנבחן בניתוח האתר לצורך שיפור את יחס ההמרה, והוא  מסלולי הגלישה באתר.

מה הוא מסלול הגלישה? שורת הצעדים שעושה הגולש והדפים בהם הוא מבקר בעודו באתר, ובעיקר – מתי הוא מחליט לנטוש או לעזוב את האתר, או מהי "נקודת הנטישה".

לזיהוי מסלול הגלישה חשיבות גדולה במיוחד באתרי מסחר אלקטרוני, משום שבדרך זו ניתן לאתר "נקודות חולשה" באתר שגורמות לגולשים לוותר ולא להשלים את הרכישה. חשיבות נוספת לניתוח מסלולי הגלישה נמצאת ביכולת להיערך טוב יותר לתרחישים שונים ולהיות מסוגלים לכוון ולהשפיע על המסלולים העתידיים לצורך שיפור יחס ההמרה.

חישבו על מסדרון ארוך בבניין משרדים לא מוכר שהגולש נכנס אליו. כאשר הוא נתקל בדלת נעולה ואין בידיו מפתח, הוא יעבור לדלת הבאה, או יוותר ויצא מהמשרד. אם אתה, כבעל האתר, תדאג לתת לו את המפתחות לאותן דלתות שבהן אתה רוצה שייכנס, תוכל לכוון את מסלול הניווט או הגלישה שלו באתר ולספק חווית גלישה ורכישה טובה יותר ללקוח ועבורך – סיכוי לשפר את יחס ההמרה.

הגולש צריך להרגיש שהוא יודע מה הוא עושה ולאן הוא מתקדם באתר שלך. אם מדובר באתר המציע מוצרים לרכישה, עליו להבין כיצד לבחור את המוצר המועדף ובאופן יעיל להשלים את הרכישה. אם מדובר באתר שקורא להשתתפות פעילה בפורום, עליו להבין כיצד ניתן להוסיף טקסט בקלות, לראות אותו מתפרסם ולקבל תגובה. חשוב להקנות לגולש בטחון בעצמו ובטחון באתר שמכוון את מסלול הגלישה שלו.

זיהוי נקודות הנטישה של מסלול הגלישה הוא חשוב במיוחד כי דרך ניתוח נכון ניתן לשפר את יחס ההמרה בדיוק בנקודה שבה אנשים מחליטים לוותר ולעזוב את האתר לפני השלמת המשימה. רוצים דוגמא?

אם מתגלה שבתהליך השלמת הרכישה (checkout) אנשים יוצאים מהאתר מיד אחרי עמוד הכנסת הכתובת למשלוח ולא ממשיכים לעמוד הכנסת פרטי התשלום (ולכן לא משלימים את הרכישה), ניתן להפוך את סדר העמודים ולבקש לקבל את פרטי התשלום לפני הכנסת כתובת המשלוח.

או – אם מתגלה שאחוז הנטישה של עמוד עגלת הקניות (shopping cart) הוא גבוה, ניתן לבחון לא רק את הדף עצמו ואיך הוא בנוי אלא את הדף שלפניו ולבדוק – האם דיווחת מוקדם מספיק על מוצר שלא נמצא במלאי? זו יכולה להיות הסיבה לכך שאנשים מגיעים כל הדרך לעגלת הקניות ואז מגלים שלא יוכלו להשלים את הרכישה.

אלו דוגמאות פשוטות לחשיבות תהליך זיהוי מסלול הגלישה ונקודות הנטישה. כאמור, כך ניתן יהיה לזהות נקודות חולשה ולתכנן בדרך טובה יותר את המסלולים. חשוב לזכור שלעיתים החולשה אינה נמצאת דווקא בדף הנטישה אלא בדפים הקודמים לו, שאולי לא סיפקו את כל המידע הנחוץ או הובילו למסלול ללא מוצא. מסלול גלישה פשוט וידידותי יכול להביא לשיפור יחס ההמרה באופן משמעותי.

אלון זכאי הוא מנכ"ל חברת A-2-Z לשיווק באינטרנט

 

 

מאמרים נוספים בנושא

עבור לתוכן העמוד