מה חשוב לדעת על תהליך קידום אתרים SEO?
מה זה SEO?
SEO הוא למעשה תהליך שמטרתו להציב את האתר שלכם
כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל. גולשים שחיפשו איזה שהוא ביטוי שקשור לתחום
שהאתר שלכם עוסק בו, יקבלו רשימה של תוצאות.
באופן טבעי, האתרים שיופיעו הכי למעלה יקבלו את
כמות הטראפיק (התנועה) הגדולה ביותר, מה שאומר שהפוטנציאל שלהם להכנסות ורווחים
הוא גדול יותר.
אתם צריכים להיות רלוונטיים
אז כפי שאתם כבר מבינים, מקדמי האתרים פשוט
עובדים אצל גוגל על מנת לקדם ולמקם את האתרים השונים בקדמת הבמה.
הפרמטר הראשון שגוגל בוחן הוא הרלוונטיות של האתר
שלכם. בסופו שלדבר, צריכה להיות התאמה כמעט מלאה בין החיפושים של הגולשים והצרכים
שלהם, לבין מה שיופיע באתר שאליו הם מגיעים.
לכן, אתרים שמספקים את מלוא המענה לצרכים של
הגולשים שלהם הם האתרים שייחשבו בעיני גוגל כסמכותיים ואותם הוא ידרג למעלה
בתוצאות החיפוש.
אתם צריכים להיות אמינים וסמכותיים
פרמטר נוסף שגוגל מתייחס אליו הוא האמינות
והמסכות של האתר שלכם. איך גוגל בודק את זה? פשוט מאד, המלצות.
בתחום של קידום אתרים ההמלצות האלה באות לידי ביטוי
בקישורים. למעשה, ככל שיותר ויותר אתרים חיצוניים יפנו אליכם קישורים, כך האתר
שלכם ייחשב בעיני גוגל לאמין וידורג למעלה בתוצאות החיפוש.
אתם צריכים להיות מעניינים
בשורה התחתונה, אם לא תהיו מעניינים ולא תגרמו
לגולשים שלכם להישאר אצלכם, הם פשוט יעברו למתחרים שלכם.
לפרמטר הזה קוראים בשפה המקצועית, זמן שהייה. ככל
שהתוכן שלכם יהיה רלוונטי יותר לגולש, כך הוא יישאר בדף שלכם יותר זמן וגוגל אוהב
את זה, אפילו אוהב מאד.
כמובן שההיפך הוא הנכון, ככל שזמן השהייה של
הגולשים באתר שלכם יהיה נמוך יותר, אחוז הנטישה יהיה גבוה יותר וכך האתר ידורג
נמוך בתוצאות החיפוש.
אתם צריכים לשמור על סטנדרטים גבוהים
איך נאמר זאת בפשטות, גוגל לא אוהב אתרים
מקרטעים. מה זה אומר בפועל? שבמידה והאתר שלכם יהיה איטי, שהמעבר בין הדפים
הפנימיים יהיה איטי והקוד שלכם לא יהיה כתוב בתורה ברורה, גוגל פחות יאהב אתכם.
לכן, עליכם לשמור כל הזמן על סטנדרטים גבוהים של
אופטימיזציה על מנת שהאתר יתפקד כמו שצריך, יפעל במהירות ויציע לגולשים שלכם
חוויית משתמש נעימה.
אז איך עושים SEO?
לפני הכל חשוב לציין, בניגוד לקידום אתרים
ממומן שבו קוצרים את הפירות, בקידום אורגני זה ייקח לכם קצת יותר זמן, לפחות חצי
שנה.
ראשית, עליכם ללמוד את קהל היעד של האתר אותו את
מקדמים וללמוד באילו ביטויים הוא נוהג להשתמש על מנת לחפש את המוצר שאתם מציעים.
את מילות המפתח והביטויים הללו את הצריכים לשתול
בורה מאוזנת בתוכן שאתם מזינים לאתר. יותר מידי מילות מפתח, גוגל פשוט לא אוהב את
זה.
בנוסף, עליכם ליצור כמה שיותר תוכן איכותי ולא
תוכן שנקרא SEO, כזה שכל המטרה שלו הוא ללכוד גולשים ברשת
וכשהם כבר מגיעים הם פשוט נוטשים.
התוכן שלכם צריך להיות מעניין, קולע ומניע
לפעולה. בסופו של דבר, אם הלקוח לא יבצע פעולה משמעותית כמו שליחת ליד, יצירת קשר
או רכישה של מוצר, לא עשיתם בזה שום דבר.
מקדמי אתרים מנוסים ומקצועיים, כמו דניאל זריהן
למשל, ידעו כמובן לשלב את כל הטכניקות השונות לקידום אתרים בצורה מאוזנת
ומושכלת, על מנת שהאתר שלכם יקצור את הפירות כמה שיותר מהר.
מאמרים נוספים בנושא
-
4/03/2021לא מספיק שיש לכם ידע טכני ומידע להעביר בכדי להקים קורס אינטרנטי מוצלח. כדי להפוך אותו להצלחה ולמקסם את ההשפעה יש לעקוב אחר מספר שלבים פשוטים וברורים.
קרא עוד -
11/02/2021דמיינו שאתם כלקוח מקבלים את החוויה המושלמת, כזו שמבינה אתכם עוד לפני שאתם מבינים. אז עכשיו אפשר להעניק את החוויה הזאת עם נפלאות האוטומציה. קרא עוד
-
4/02/2021כאשר בעל אתר ירצה לקדם את האתר במנוע החיפוש, הוא ירצה לדעת פחות או יותר כמה זמן זה ייקח. ז חשוב שתבינו כי אין קיצורי דרך קרא עוד
-
7/01/2021הרשות להגנת הצרכן הכריזה כי היא פותחת במהלך שיילחם בחוות דעת מזויפות והמלצות ממומנות מצד משפיענים. המהלך רק מדגיש עד כמה מדובר בערוץ שהפך לבלתי נפרד ממאמצי השיווק של עסקים. קרא עוד
-
30/12/2020כבר הבנתם שתוכן חיוני למינוף העסק שלכם, אבל אתם (או העובדים שלכם) מרגישים ש"נגמרו הרעיונות"? מיכל אברמוביץ מגיעה עם דלי שמפניה צוננת ורעיונות מבעבעים לפוסטים או מאמרים שיעניינו את קהל היעד שלכם.
לחיים! קרא עוד -
25/11/2020יש כמה דברים פשוטים – אך יעילים – שניתן ליישם ואשר ישפיעו בצורה משמעותית על היכולת שלכם לתקשר עם הקונים ולהגדיל את המכירות בתקופת חגיגת הקניות המקוונת הקרובה:
קרא עוד -
17/06/2020לפעמים זה כמו אגרוף וירטואלי בבטן”, כותבת מיכל לוצקי, סמנכ"ל הדיגיטל והפיתוח העסקי של גלובס. היא משתפת אותנו בדילמה של גוף מדיה לגבי אפשרוית לטוקבקים, ומגלה מה החליטו בסוף בגלובס. קרא עוד
-
15/05/2020הוובינר הוכיח צמו ככלי שיווקי מעוה בזמן סגר. אבל יש אנשים שידעו להוציא ממנו את המרב גם בשגרה. שוחחנו עם איריס אבידן על היתרונות ואיך עושים את זה נכון קרא עוד
-
7/05/2020תמיד יהיו כאלה שיגידו להגיד עכשיו זה לא הזמן ושצריך להתכונן טוב יותר. אבל בקבוצת קרסו מוטורס פשוט הלכו על זה, והתוצאות היו אפילו מפתיעות. תפסנו לשיחה צפופה את שרית רדין, סמנכ"ל השיווק, אודות הגורמים להצלחה ולקחים לפעם הבא. קרא עוד
-
18/07/2019