מה עושים עם העסק בחג החירות?

חג הפסח מסמן את היציאה מעבדות לחירות, הרבה עצמאיים מזדהים עם הביטוי הזה וההרגשה הנפלאה של להיות עצמאי ואחראי לחיים שלך וליהנות מכך שמה שעושים, זה עבור העסק שלנו.
כמובן שלהיות בעל עסק כוללת גם המון אחריות, התוצאות של המעשים שלנו יכריעו אם נצליח, אם תהיה הכנסה מספיקה ונצליח לשרוד את הסטטיסטיקות ולקום בכל בוקר (גם ביום ראשון) עם חיוך ואנרגיה לקראת יום עבודה שנוצר מהבחירה שלנו.
החגים הארוכים קצת מוציאים אותנו העצמאים מהיומיום ולחלק מהעסקים זה זמן שפעילות העסק יורדת. בכדי שיהיה לכם יותר קל "לשרוד" את התקופה הזאת, להלן כמה הכוונות שיעזרו לכם לצלוח את החג בשלום (ולא מדובר על הקלוריות), לחזור אחרי מוכנים ורגועים:
אחרי החגים - הביטוי המעצבן ביותר שיכולים להגיד לנו אבל בואו נהפוך את המצה למצברייט ונעמוד מאחורי זה! עשו רשימה מפורטת של כל מי שאמר לכם "אחרי החגים" עם פירוט על מה דיברתם, כדי שכאשר תחדשו את הקשר תהיו מכוונים למטרה וגם יעריכו אתכם על המיקוד.
רצוי מאוד לשאול מתי ליצור קשר, מומלץ להימנע מהיומיים הראשונים מיד אחרי החג כי יש לחץ לגשר על הפער של מה שהצטבר ורוב הסיכויים שינפנפו אתכם גם אם יש בכם צורך.
נטוורקינג - כדאי להקפיד ולהגיע לכמה שיותר מפגשים לפני ואחרי החג. יש שירותים שנצרכים יותר לפני החגים ויש כאלו שנדחות למייד
אחרי ואתם רוצים להיות שם עבור מי שמחפש את המוצר / השירות המבוקש.
קבעו פגישות מיידיות ועתידיות, יש בעלי עסקים בדיוק כמוכם שעובדים במהלך החג ובעצם אפשר לנצל את ההזדמנויות האלו שאין לחץ ועומס כמו בזמנים אחרים להיפגש וליצור שיתופי פעולה פוריים.
אם אתם מחליטים לא לעבוד בזמן הזה, תארגנו את היומן מראש לפחות לשבועיים לאחר החג, אל תחכו להגיע לקבוע את הפגישות אחרי החג כי אתם עלולים להיתקל בתשובות שליליות לתקופה של עד חודש.
תכנון השיווק בכמה צעדים פשוטים:
כ- 30% מהזמן של העסק צריך להיות מכוון לשיווק, גם אם אתם עסוקים עד מעל לראש וגם אם אתם בחופש, אסור להוריד את הרגל מהגז. תחשבו שהשיווק זה האוכל של העסק ואם אתם לא יכולים בלי אוכל, העסק לא יכול בלי השיווק.
בחרו 2-3 פלטפורמות אונליין (על נטוורקינג ופגישות כבר דיברנו) והכינו את מה שצריך כדי שהחג לא יהווה מכשלה.
אם אתם עובדים ברשתות החברתיות, הכינו סטטוסים להעלאה בהמשך, כמובן שבפייסבוק אפשר לתזמן אותם מראש וכך לחסוך את ההתעסקות.
אם יש לכם ניוזלטר על בסיס קבוע, כתבו את התוכן לפני ורשמו ביומן תזכורת מתי להוציא אותו - לא מומלץ במהלך החג או ביומיים לאחר מכן.
אם אתם צריכים לכתוב מאמרים על בסיס קבוע, כתבו אותם מראש או כדי להקל קצת, קחו איש מקצוע בתשלום להכנת התוכן.
חשוב להבין שאם משאירים את כל עומס העבודה ל- אחרי החגים, זה לא אומר שהעבודה תיעלם ופשוט תיעשה מעצמה, חשוב לחלק את העומס כדי שיהיה ריאלי להשתלט עליו בזמן ולא יפלו דברים בין המצות...
* כנרת איזנברג היא בעלים של 'מפגשי נטוורקינג ויין'
מאמרים נוספים בנושא יזמות ועסקים קטנים
-
10/12/2020קל להאשים את התקופה האחרונה כ"כח עליון". אך תפקיד המנהל הוא לא לתת לעסק להתנהל, אלא לנהל אותו. ערן כהן מספק טיפיםי כיצד לנווט את הספינה העסקית במים סוערים. קרא עוד
-
2/11/2020צעדי השחרור ההדרגתיים מהסגר לא צריכים לבלבל אותנו. זה בדיוק הזמן להגביר שיווק ומכירות באפיק שלא מפסיק לצמוח. יעל קנדר מספקת 4 טיפים כדי לעשות זאת. קרא עוד
-
7/10/2020מיכל לוצקי מביאה 10 תובנות מהסיפור המרתק של פיל נייט, שהקים את נייקי ב- 10 אצבעות - מתאים לכל יזם ועסק קרא עוד
-
28/08/2020מתחם העבודה המשותף והמסובסד "קליקה ירוחם" משתרע על שטח של 410 מ"ר וכולל 20 עמדות עבודה קרא עוד
-
28/08/2020האפליקציה מאפשרת לעסקים להעניק הנחות ייעודיות לבעלי עסקים בלבד קרא עוד
-
23/07/2020מטרת התוכנית, שנמשכה לאורך עשרה שבועות והתקיימה במרכז ראשון סטארט-אפ בעיר, היא להעניק לנשים את מכלול הכלים להקמת חברת סטארט-אפ קרא עוד
-
9/07/2020קביעת יעדים עסקיים היא חיונית לכל עסק, בכל שלב צמיחה. אבל איך עושים זאת כאשר העברנו כמעט רבעון שלם במשבר וכמעט קפאון. מדריך למי שקובע יעדים, וכמובן למי שלא עשה זאת עד היום. קרא עוד
-
30/06/2020המציאות מלמדת שהמרחק בין תוכנית עסקית מפוצצת על הנייר לבין מה שעסקים מיישמים בפועל הוא במקרים רבים גדול מאוד. ניר מקובסקי מספק עצות חשובות כדי שהתוכנית העסקית לא תישאר מסמך וורד. קרא עוד
-
16/06/2020משבר הקורונה אשר גרם לקריסתם של עסקים קטנים רבים, הוביל רבים אחרים להמציא את עצמם מחדש. אלא שכדי להצליח באתגר, מומלץ להיעזר בליווי מקצועי. ניר מקובסקי מפרט על ההבדלים בין סוגי הליווי ומה לבחור. קרא עוד
-
11/06/2020כן, כן...כבר כתבו, ניתחו ואפילו חפרו על המיני-סדרה "הריקוד האחרון" על מייקל ג'ורדן. אבל תומר צוקר מביא זווית שתעניין כל מנהל ויזם קרא עוד