חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

"הקורונה משנה סדרי עולם בתחום הניהול – מי שלא ישתנה ייעלם"

אמיר קהני. צילום: עדי ארד (הגדל)
אמיר קהני. צילום: עדי ארד

הקורונה שינתה סדרי עולם והיא ממשיכה להשפיע, זה לא מידע חדש. אך מעבר להשפעתה על חיי היומיום של כולנו היא גורמת לתופעה אחרת לגמרי ומשנה את עולם העבודה. לא מדובר רק בעבודה מהבית, השינוי הניהולי גדול הרבה יותר מכך. אמיר כהני, שותף מנהל מחלקת היועצים בפירמת הייעוץ הבינלאומית AUREN טוען שלא רק שהקורונה שינתה סדרי ניהול בצורה גלובלית, מי שלא יעמוד בחוקים ובנהלים החדשים – פשוט ייעלם מפני שלא יהיה רלוונטי.
נפגשנו איתו לראיון על ניהול בעידן קורונה.

אמיר, מה הקורונה שינתה באופן הניהול העולמי?
"ראשית, היא שינתה את הצריכה מול הביקוש. טעמיהם של הצרכנים השתנו ולכן גם האסטרטגיה של הארגונים והחברות צריכה לעמוד בסימן של שינוי. ארגונים צריכים היום להתנהל בצורת אקורדיון ולהתאים את עצמם למצב. זה בדיוק ההפך מניהול מסורתי-קשיח. מה שנדרש היום מארגונים ומנהלים זו גמישות, להגיב מהר לשינויים כאשר העובדים, גם הם, לוקחים בזה חלק.


עכשיו, כדי שהעובדים יירתמו למהלכים האלה, כדי שירצו להיכנס מתחת לאלונקה הם חייבים להרגיש שייכים לארגון, להרגיש שרואים אותם, שהם בעלי ערך עבורו. לא עוד בורג במכונה או להרגיש שהם שקופים.
אתן לך דוגמא. עבדתי עם חברה לוגיסטית שעובדיה התפטרו זמן קצר אחרי שהתחילו לעבוד בה. מניתוח שערכנו עלה שאזור המטבח והשינה היו מוזנחים. מסיבה זו אנשים לא רצו לעבוד שם מפני שהרגישו שלא רואים אותם.
כמובן שגם המנכ"לים עצמם צריכים להבין שהם לא יודעים הכל ועליהם להתייעץ עם עוד אנשים וזו תופעה מבורכת שאנחנו רואים יותר ויותר בעולם".

כהני בהחלט יודע על מה הוא מדבר, הוא
פיתח תפיסה עסקית ייחודית המביאה מבט אחר על הדרך בה אנו יוצרים עסקים ריווחים לאורך זמן, Beyond Selling: The VSO Way"". כעת, הוא אף נכנס איתה לשוק ההודי.

אמיר, ספר על השיטה הייחודית שפיתחת?

"השיטה מציעה לארגונים להסתכל על לקוח הקצה וממנו להתחיל את תהליך הייצור. אם עד היום ארגונים הסתכלו מהארגון החוצה אז כעת אני מציע להפוך את הסדרים ולהבטיח בכך לארגון הצלחה רבה יותר משום שהיא מעניקה ללקוח את מה שהוא רוצה. בכך יהיו עסקים טובים למוכר, לקונה ולעולם.
 

המתודולוגיה העסקית שחיבר כהני ”הארגון המוכר ערך" היא חדשנית ומקיפה. היא מתמקדת בזיהוי והגדרת הערך של העסק, המבוקש על ידי לקוחות ומתאימה בשיטתיות את תהליכי העבודה שלו כדי לספק לא הערך הנדרש ללקוחות ובכך להביא להגדלת הרווח העסקי. נכון לעכשיו, המתודולוגיה יעילה הן בשוקי B2B והן ב־B2C כאשר חברות מקומיות ובינלאומיות אחרות כבר מיישמות אותן בהצלחה".

כעת העולם מצוי בעליות מחירים בשלל ענפים. למעסיקים יהיה כסף לממן את היחס המיוחד וההטבות לעובדים שאתה מדבר עליהן?
"יש היום בשוק מערכות אוטומציה משוכללות שמייעלות את העבודה במגוון ענפים. ניתן להכניס אותם לשימוש במגוון רחב של ממשקים, בכך הם יכולים לשפר את פעילות החברה במגוון תחומים. יכול להיות שצריך גם לעשות שינויים בכח אדם. יש הרבה מאוד אפשרויות במה שניתן לעשות ולהגיב למציאות הקיימת. מנכ"ל צריך לא רק להתעדכן במה שקורה אלא להגיב לו. להבין שהידע שנכון להיום, לא רלוונטי למחר. מנכ"לים שלא ירוצו קדימה ויתקדמו, ייכשלו בסופו של דבר כי לא יעמדו בשינויים הגלובליים".

מאמרים נוספים בנושא יזמות ועסקים קטנים

עבור לתוכן העמוד