זה לא אני – זו הפרדיגמה
אולי זו תחילת שנת הלימודים, או אולי העננים שכבר רואים בשעות הערב, או אולי חודש הסליחות והרחמים, בכל מקרה –
אני חש צורך להתנצל ולבקש סליחה.
לפני כ- 35 שנה, בשנת 1980 לימדתי בבי"ס תיכון עירוני ט' בת"א.
באחד הימים הובלתי 4 אוטובוסים עם תלמידי שכבת י"א לטיול שנתי במדבר יהודה, היינו אמורים לישון באוהלי סיירים בחניון ליד עין גדי. הימים היו ימי גשם בחודש ינואר.
כשנשאלתי ע"י התלמידים האם זה בסדר לישון שם באהלים לאור החשש משיטפונות- השבתי בביטחון גמור שהמקום שנבחר הוא בטוח ומאושר ע"י כל הגורמים – מה שהיה כמובן נכון.
"במדבר יהודה", הוספתי "הגשם אינו רציני". ניצלתי את ההזדמנות הפדגוגית להסבר מלומד על היות האזור הזה - "מדבר בצל הגשם", ועל כך שהוא אינו שייך לרצועת המדבריות העולמית. "האוויר הלח מגיע מהים ומוריד את הגשם בהרי יהודה. בגלל הפרש הגבהים בין הרי יהודה למדבר יהודה, טיפות המים מתאיידות, ולכן כמות המשקעים שמגיעה למדבר יהודה היא מועטה". כל כך התלהבתי מעצמי, ודקלמתי את ההסבר הזה כמעט בנשימה אחת.
לרגע חשתי גאווה שאני יכול להחליף כל חזאי בכל ערוץ טלוויזיה. "באזור הזה יורדים רק כ- 80 מ"מ גשם בשנה, לשם השוואה אצלנו בת"א יורדים 560 מ"מ " - סיכמתי את הנושא, תוך שאני רואה על פניהם הרגשה ש"יש על מי לסמוך".
באותו לילה ירד עלינו כל הממוצע השנתי, פחות או יותר.
אפילו זקני קיבוץ עין גדי לא זכרו מתי ירד מבול כזה. כנראה שהאוויר הלח שהגיע ממערב לא שמע על ההסבר המלומד אותו דקלמתי בביטחון כה רב, והתופעה האקלימית הנדירה הזו ירדה דווקא על הראש שלי - תרתי משמע.
התארגנות קצרה ובעיקר רוח טובה שהייתה באותו בית ספר, (שאגב- אליו לא התקבלתי, אבל זה כבר סיפור אחר) החזירו לי את כבודי המושפל והמשכתי להוביל את הטיול.
כשהייתי רגע עם עצמי חשבתי על כך שמדריך טיולים מסיים את עבודתו ונעלם, ואילו אני אמור הייתי להחזיק את הבושה הזו עד סוף השנה. כן, הפדיחה שלי נשארה הקטע הטוב ביותר במסיבת הסיום.
**בהזדמנות זו אני מבקש להתנצל בפני כל מי שנרטב עד לשד עצמותיו באותו טיול והיה בשכבת כיתה י"א בתיכון עירוני ט' בת"א בשנת 1981 (וכיום צריך להיות בסביבות גיל 50).
אולי בשביל התלמידים, הקטע הזה היה "הפדיחה של המורה". באותם הימים-כמובן לא ידעתי, אבל בשבילי הפדיחה הזו הייתה ציון דרך חשוב בהבנת שיווק בו אני עוסק היום.
זה לא אני – זו הפרדיגמה.
**
הגשם ששטף לי את הראש הצליח גם לנער את צורת החשיבה שלי. רובנו שבויים בפרדיגמות, הן אמנם מאפשרות לנו לנתח פעילות יומיומית, אבל בשיווק - רצוי להיזהר שהפרדיגמות לא יהפכו לתפיסה הנוצרת מקיבעון מחשבתי.
האם אתם מגלים קצת צניעות כלפי הלקוחות שלכם, או שאתם "תמיד יודעים הכל ?"
מה דעתכם ?
בצילום: חניון עין גדי 1981
זו הייתה האופנה באותם הימים. שימו לב לשפם ולמשקפים
http://www.yoni4u.com/
מאמרים נוספים בנושא קשרי לקוחות ושירות לקוחות
-
28/12/2020מנכ"ל אקטיב טרייל, נאור מן, מסכם שנה עם 5 דברים שעסקים באונליין חייבים לעשות קרא עוד
-
23/11/2020מכתב הוא הגרעין המרכזי של הדיוור. תחשבו על מכתב אהבה. כמה עוצמה ורגשות אפשר להעביר במילים חמות. מכתב שיווקי שכתוב נכון יכול להשיג אפקט דומה קרא עוד
-
2/10/2020גם בתקופת הסגר ארגונים מכל המגזרים חווים "פיק" בפעילות, ורבים אינם מוכנים לכך. אך אפשר גם אחרת - לימר ברזילי מסבירה. קרא עוד
-
25/06/2020במציאות הקיימת, חברות נדרשות לנקוט גישה המבוססת יותר על אמפטיה ושותפות עם הלקוח ופחות ראייה כלכלית גרידא מה שאומר אפילו פתיחה מחודשת של הסכמים שנחתמו בעבר והתאמתם למצב קרא עוד
-
2/04/2020מחקרים מראים שלקוח צריך להיחשף לעסק שלך 3 פעמים לפחות כדי לרכוש. יצירת תוכן בתקופת הקורונה מאפשרת לעסק שלך לעלות לשלב הבא ביחסים עם לקוחות. קרא עוד
-
13/12/2019מהירות תגובה ללקוח נובעת מגורמים רבים שבאופן מסורתי נכנס לעולם התפעול, ולאו דווקא השיווק. אך ייתכן שאחרי שתקראו את המאמר תחשבו על הכנסת מדד שיווקי חדש לפעילות שלכם. קרא עוד
-
13/06/2019הלקוח שלכם יבחר בארגון שמכיר אותו, שלא מנסה למכור לו דברים שהוא לא צריך, ושיודע להתאים בזמן אמת את המוצר שהוא מחפש. ולא חייבים את ליאורד סושרד כדי להשיג זאת. קרא עוד
-
13/02/2018אמזון מצעידה את העולם לכיוון מסחר אלקטרוני לחלוטין, אבל כשיש החלטות גדולות על הפרק אנחנו נעדיף לדבר עם בן אדם. קרא עוד
-
7/02/2018דגנית קרמר, סמנכ"לית חטיבת לקוחות פרטיים: "השירות החדש יאפשר ללקוחות לקבל מידע בצורה מהירה ונוחה יותר דרך מכשיר הסלולר שלהם". קרא עוד
-
24/10/2017הייתם מצפים שדורי שבת יצא נגד החוק החדש שמקדם שר הכלכלה, אבל את נקודת המבט שלו כדאי לכל איש שיווק לקרוא ולהפנים קרא עוד