חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

פלסטיק או נייר?

אחת הסוגיות החשובות בעולם הקמעונאי היא אמצעי התשלום – כיצד ניתן לעודד את הצרכן לרכוש יותר, מהו התמחור הנכון ביותר לכך, כיצד ניתן להקל עליו, מה הם הרגלי התשלום של הצרכנים? על שאלות כגון אלו מנסה הסקר ההמוצג להלן לענות.

 

עפ"י תוצאות סקר הצרכנים ישנו עניין בולט בתוכניות משולמות מראש ( בדומה לשירות הניתן ע"י חברות הסלולאר) אצל קמעונאים שאצלם הם רוכשים בתדירות גבוהה, כאשר 27% מהמשתתפים בסקר הגיבו בחיוב לשאלה אם היו מעוניינים בזה. לצרכנים צעירים יותר יש נכונות גדולה יותר לאמץ את רעיון תוכנית התשלום מראש, עם תשובה חיובית של 42% בקרב הגילאים 18-34.

 

בין התשובות המעניינות שעלו בסקר:

 

שווקים גדולים לתשלומים קטנים-  לצרכנים יש סיכוי גבוה להשתמש בכרטיס אשראי על סכומים נמוכים במרכול, מסעדות מזון מהיר או לקניית קפה. באופן ספציפי, במהלך 30 הימים האחרונים שעליהם נבדקו הצרכנים:

 

·                     יותר מ-67 מיליון צרכנים השתמשו בכרטיס לתשלום בסכום של פחות מ-5$ במרכול

·                     יותר מ-57 מיליון צרכנים השתמשו בכרטיס לקנייה במסעדה למזון מהיר

·                     כ-42 מיליון צרכנים השתמשו  בכרטיס אשראי  לקנייה של כוס קפה

·                     כ-26 מיליון צרכנים השתמשו בכרטיס אשראי לתשלום עבור כרטיס נסיעות ( ברכבת התחתית)

 

הפוטנציאל שבתחבורה ובממכר אוטומאטי - הסקר מצא ש-63 מיליון אמריקאים היו רוצים להשתמש בכרטיס האשראי לרכישות של שירותי תחבורה, אבל רק 25 מיליון עשו זאת בפועל. שוק המכירות האוטומאטיות דיווח על מספרים דומים, עם יותר מ-42 מיליון צרכנים בעלי נכונות להשתמש בכרטיס האשראי. זה מייצג גידול משמעותי בהזדמנויות הרווח עבור מפעילי תחבורה וסחר מכונות וכמובן חברות אשראי, משום שצרכנים מוציאים באופן ממוצע יותר בשימוש בכרטיס אשראי מאשר במזומן.

 

טרנסקציות תכופות – תוך בחינה של הרגלי צריכה, הסקר שופך אור על הטרנסקציות השכיחות ביותר שנעשות במזומן. כשנשאלו היכן הם עורכים את רוב הרכישות שלהם במהלך 30 הימים האחרונים, הנשאלים ענו:

·                     32% רכשו כוס קפה או משקה אחר לפחות 6 פעמים. 11% לערך ( או כ-21 מיליון אמריקאים) רכשו קפה יותר מ-20 פעמים במהלך 30 הימים האחרונים.

·                     24% רכשו פריטים במסעדת מזון מהיר לפחות 6 פעמים.

·                     15% רכשו פריטים ממכונות ממכר אוטומאטיות/קיוסקים לפחות 6 פעמים.

 

 

* חברת Segmarketing, העוסקת בשיווק ממוקד לקוח ותכניות נאמנות בישראל ומפעילה את www.segmarketing.com - פורטל מידע תכניות נאמנות ושיווק מבסיסי נתונים - מכל רחבי העולם. לפרטים נוספים ותגובות info@segmarketing.com

 

מאמרים נוספים בנושא מכירות

עבור לתוכן העמוד