חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

סטודמאייר, ישראלים, ויכולת ההתבטאות

סטודמאייר, ישראלים, ויכולת ההתבטאות (הגדל)

לפני כשבוע ניהלתי מסיבת עיתונאים עם אמאר'ה סטודמאייר. מי שלא מכיר, מדובר בכוכב ליגת הכדורסל האמריקאית NBA, שלפני מספר שנים גילה שורשים יהודים, ומהווה חלק מקבוצת רכישה שקנתה את הפועל ירושלים בכדורסל.

לפני מסיבת העיתונאים שוחחנו, כשהוא מבקש לדעת מה יהיו השאלות הצפויות (זוהי סימולציה שאני עושה עם כל לקוח. הכנה לשאלות, בחינת תשובות אפשריות וההשלכות שלהן). סטודמאייר בעיקר הקשיב, ונדמה לי שזה מאפיין אנשים שהגיעו לרמה מסוימת.

תדרוכים דומים שהעברתי ללקוחות ישראליים, בדרך כלל נקטעו בשליפות מהמותן, קפיצה מנושא לנושא, רוגז על עצם השאלה ("למה שישאלו כזאת שאלה"), ואילו הבחור שבגיל 12 איבד את אביו כשאימו נכנסת ויוצאת מהכלא, אותו אחד שהחליט לוותר על הקולג' ולנסות את מזלו ב-NBA כדי לפרנס את משפחתו, פשוט הקשיב.

הדבר השני אליו שמתי לב, הוא יכולת ההתבטאות שלו. בבתי הספר בארה"ב מפתחים את ה- debate -יכולת ויכוח, שיכנוע, שיחה. כשאנו נחשפים לעימותים טלוויזיונים אמריקאים אנו רואים רמה אחרת מאשר מה שאנחנו רגילים לו בארץ. כאן אנחנו נכנסים אחד לדברי השני, מבטלים ב"שטויות", ולא מנהלים שיחה או ויכוח, אלא בעיקר צועקים אחד על השני.

סטודמאייר הגיע למסיבת העיתונאים ונשאל על הכל: למה הוא רכש את הפועל ירושלים, מה התכניות של הקבוצה, איזה שחקנים יגיעו, שאלות על קבוצתו הנוכחית הניו יורק ניקס, ושאלה שתמיד נשאלת- מה הוא יודע על הליגה הישראלית.

היכולת שלו לקחת שאלה שהתשובה עליה די ברורה (שאין לו ממש מושג מה קורה בליגה הישראלית), ולהפוך אותה לתשובה מעניינת, היתה משהו מרענן ולא נפוץ, בטח לא בנישת הראיונות הישראלית. "יש לי חברים ששיחקו כאן וסיפרו לי על הרמה פה רק דברים טובים. אני מכיר די טוב את עמרי כספי שמשחק ב-nba, ופיתחנו מערכת חברות בינינו, המעבר ליוסטון יכול מאוד להתאים לו, הוא שחקן כישרוני מאוד ועם עבודה רצינית הוא יכול להתפתח להיות שחקן מצוין".

נדמה לי שאנחנו הישראלים מאבדים את יכולת השיחה שלנו, יכולת הדיון והויכוח. לעיתים נראה לנו שאנחנו חייבים לנצח כל שיחה, מה שמוביל הרבה פעמים לעליית טונים, למרות שזו רק שיחה.

אולי כדאי להכניס לבתי הספר את נושא השיחה ואמנות הויכוח, העלאת הטיעונים והשיכנוע. זהו חלק חשוב מאוד ביכולת להעביר מסרים, עניין שאנו כישראלים נתקלים בו בבעייה בהסברה שלנו בעולם.

נדמה שגם כשאנשי עסקים, בעלי חברות, כשאנו באים לספר על המוצר שלנו, על החברה או העסק שלנו, יהיה לנו יותר קל להעביר את המסר שלנו, את המסר הנכון שלנו.

הכותב הוא גיל לבנוני- יועץ מיתוג, תקשורת ותדמית

מאמרים נוספים בנושא

  • חלק עצום מהיישומים של monday.com מתחילים במחלקות השיווק
    ניהול השיווק
    29/09/2020
    אין עדות טובה יותר ליעילות של מערכת כשמחלקת השיווק שלה עצמה מנהלת באמצעותו תקציב תקציב של 10 מיליון דולר. מוזמנים להכיר את מאנדיי.קום מקרוב. קרא עוד
  • חמש שאלות שיש לשאול לפני שמתחילים בקמפיין שיווק בווידאו
    ניהול השיווק
    29/06/2017
    כל מנהל שיווק מכיר כיום בחשיבות הווידאו. אבל לכמה מהם יש אסטרטגיית וידאו? כמה שאלות בכיוון הנכון. קרא עוד
  • ההבדל בין חשיבה טקטית לאסטרטגית בניהול שיווק
    ניהול השיווק
    11/05/2017
    לפי סקר רק 23% מהמנהלים חושבים אסטרטגית. האם אתה שייך לקבוצת העילית? לקרוא עם יד על הלב קרא עוד
  • איך להציע עבודה למעצבים
    ניהול השיווק
    4/06/2015
    אם אתם מחפשים מעצבים ופרסמתם הודעה בפייסבוק או באיזה לוח דרושים ״לחברה מצליחה דרושה מעצבת תותחית״, תבינו שלא תקבלו הצעות מוצלחות באמת עד שתתחילו לעשות את הדברים הבאים.
    קרא עוד
  • מהלכי ההתרחבות של המותגים מגדירים מחדש את תפקיד מנהל השיווק
    ניהול השיווק
    20/08/2013
    הילה אפריאט מסבירה מדוע אנשי שיווק, שירצו להשתלב בתפקידי שיווק מאתגרים, ולהיות חלק מהמהלכים החדשניים ופורצי הדרך, יידרשו לעצירת ביניים בזירת הפיתוח העסקי. קרא עוד
  • מהי מידענות שיווקית ומי צריך את זה ?
    ניהול השיווק
    13/03/2013
    הסביבה השיווקית המודרנית מורכבת, תחרותית ודינאמית מאי פעם. האם יש מספיק מידע, או שמא דווקא יש יותר מידי מידע, בכדי לקבל החלטה שיווקית מושכלת? קרא עוד
  • מולטיטאסקינג זו לא מילה גסה
    ניהול השיווק
    25/02/2013
    אפי להב מספר על היכולת לבצע כמה דברים בו זמנית ועל הכלים שיכולים לעזור לנו לעשות זאת קרא עוד
  • איזה כלי שיווקי הוא משתלם יותר?
    ניהול השיווק
    28/01/2013
    לרשות מנהל השיווק עומד בדרך כלל, תקציב שיווק המוגבל בהיקפו. הרי, הוצאה בגין שיווק מהווה חלק מהוצאות התפעול של החברה בה הוא עובד, והגדלה של הוצאה זו מורידה את שיעורו של הרווח התפעולי של החברה. קרא עוד
  • מיקור חוץ או לשמור בבית
    ניהול השיווק
    19/03/2012
    הפילוסוף והסופר האמריקאי הנרי דיוויד תורו, אמר "אין זה די להיות עסוק; גם הנמלים עסוקות. השאלה היא - עם מה אתה עסוק?". בעולם בו הקרב על הלקוח הופך למורכב יותר, וטכנולוגיות שיווק משנות את חוקי המשחק במהירות, ארגונים רבים מוצאים עצמם עסוקים בנושאים אלה מאשר בפעילות הליבה. קרא עוד
  • לא לשכוח את האנשים
    ניהול השיווק
    14/11/2011
    בכל עשור פורחת תורת ניהול חדשה. בשנות ה- 20 MBI, ב- 60 ניהול ע"פ יעדים ומדדים (MBO) וכעת ה- MBV ממוקדת הערכים. כל תורה טוענת לכתר המוצלחת ביותר ופוסלת את קודמותיה. אך בעוד, רוב שיטות הניהול מתמקדות ביעדים ובמדדיתם הן שוכחות את כלל היסוד- ניהול עוסק בעיקר באנשים ולא בטכניקות או נהלים. ומנהלים, לעיתים קרובות שוכחים את המובן מאליו: It's all about people. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד