חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

חמש שאלות שיש לשאול לפני שמתחילים בקמפיין שיווק בווידאו

חמש שאלות שיש לשאול לפני שמתחילים בקמפיין שיווק בווידאו

לא משנה אם אתם ארגון עסקי, חברה המספקת שירותי ייעוץ או יצרנית של מוצר כזה או אחר – היכולת לקדם את העסק שלכם יכולה להיות בעייתית אם בתוכנית השיווקית שלכם לא נכלל סרטון וידאו. הווידאו כבר מזמן סומן כאחד הכלים האפקטיביים ביותר כדי להשיג תוצאות טובות יותר וכל מנהל שיווק יודע שבמכלול הפעולות חייב להיות סעיף של סרטונים שיווקיים. הסיבה לכך היא פשוטה: היכולת של וידאו בהעברת מידע יכולה לשמש להשגת מגוון יעדים שיווקיים כגון קידום המותג, יצירת נאמנות לקוחות, הנעה לפעולה, יצירת טראפיק לאתר ועוד לא אמרנו מילה על פעילות במדיה החברתית.

כדי ליצור ערך באמצעות הווידאו והלקוחות יהיו מחויבים... חשוב להכיר היטב את הצרכים והמאפיינים שלהם ובהתאם להחליט איזה סוג ווידאו לצלם. האם הווידאו יהיה בסגנון how-to, מכירתי על מוצרים, היכרות עם החברה או סיפורי לקוח ו –testimonials. הסרטים שיוצרים תוכן מושך הוא דווקא אותם אלה שהפקתם בעצמכם אפילו באמצעים פשוטים יחסית כמו הסמארטפון שלכם או מצלמת המחשב. סרטונים אלה נתפסים אמינים יותר ומעביר מסר של אותנטיות, פשוט היו עצמכם.

 

כיצד להגדיר את היעדים השיווקיים שברצוני להשיג באמצעות הווידאו?

יש להגדיר מהם היעדים השיווקיים בהתאם למוצר שיש לך להציע ואיזה סוג של תגובה ברצונך לקבל. היכולת להגדיר מטרות מדויקות היא אבן דרך משמעותית לקבוע מהם הצעדים שיש לנקוט. זוהי דוגמא של רשימת יעדים פוטנציאליים כאשר משתפים וידאו ברשתות החברתיות:

 

-         יצירת מודעות למותג

-         בניית היכרות עם המוצר שלך בדרך שתיצור לקוחות נאמנים

-         הדרכת לקוחות קיימים \ פוטנציאליים על המוצר או השירות שלך

-         יצירת לידים עסקיים

-         בניית תהליך מכירתי

 

איזה כלי וידאו עומדים לרשותי להשגת היעדים השיווקיים?

אמנם רשתות המדיה החברתיות הגדולות ובראשם פייסבוק וטוויטר מספקות כלי אחסון וניהול וידאו, עדיין זה לא מספיק להשגת יעדים שיווקים מורכבים. פלטפורמות ניהול ייעודיות לוידאו, דוגמת סינקופה (Cincopa) מספקות מגוון רחב של כלים כמו גם אפשרויות הצגת סרטוני הווידאו תוך חווית משתמש גבוהה יותר והגדלת הסיכוי שהלקוח אכן יצפה בסרטון. אין צורך לשם כך להיות מתכנת או מעצב גרפי אלא הכלים הם חלק מהפיצ'רים שפלטפורמות אלה מציעות כיום, למשל:

 

-         הנעה לפעולה באמצעות הוספת קישור בווידאו למעבר לאתר או לעמוד נחיתה.

-         כתוביות (annotation) ווידאו המאפשרים הוספת מידע לצופים אודות המוצרים

-         אפשרות לשילוב שדות ליצירת קשר באמצעות מייל

-         פרסום מודעות pre-roll ו – Post-roll כדי להציג את העסק בדרך המועדפת עליך

-         הטמעת הצללה (watermark) או לוגו להגדלת מודעות למותג

 

איך להגדיל את האפקטיביות באמצעות הרשתות החברתיות?

אנשים משתמשים ברשתות חברתיות לצרכים שונים ולכן כדי לבחור בטקטיקה המתאימה בהתאם לקהל היעד שלך.

 

לדוגמא, דף הפייסבוק יכול לשמש כדי לספר את הסיפור של החברה שלך. הסיכוי שהמשתמש יילחץ על הפוסט כאשר הוא כולל סרטון הוא גדול משמעותית מפוסט הכולל תוכן בלבד. חשוב כאמור לשלב כלים אשר יעודדו אותו להגיע בסופו של דבר לאתר החברה או לדף מכירה כדי לעודד אותו לרכוש את המוצר או לפחות למלא פרטים אישיים ליצירת קשר. כמו כן, כיום קיימים כלים המאפשרים להקים גלריות סרטונים בעמוד הפייסבוק העסקי בצורה שתייצר עניין רב יותר לצפות.

 

איך אוכל למדוד את האפקטיביות של הווידאו?

מדידת התוצאות השיווקיות היא אחד הכלים החשובים ביותר כאשר יוצאים לקמפיין וידאו. כדי להבין מה מידת היעילות ומה היה נכון ומה צריך לתקן, חשוב להשתמש באנליטיקס נכון. אי אפשר לפעול לפי תחושות בטן או קבלת משוב מלקוח אחד. חשוב לקבל נתונים כמותיים למשל האם הצופה ביצע את הפעולה המבוקשת, איזה סוג תכנים קיבל מספר צפיות רב יותר ובאיזה חלקים של הסרטון אחוז הנטישה היה גבוה יותר ובנקודות אלה "להלביש" קריאה לפעולה ואיזה קמפיינים יצרו את החשיפה הגבוהה ביותר וטראפיק לצפייה בסרטון. נתונים אלו יכולים לסייע בהפקת הסרטונים הבאים וכן לדעת איזה כלים יש ליישם כדי להגדיל את התפוקות הרצויות.

 

הכותב משמש כמנכ"ל חברת סינקופה (Cincopa) המציעה פלטפורמה לניהול Video Marketing ויצירת סרטונים חכמים לארגונים

מאמרים נוספים בנושא

  • חלק עצום מהיישומים של monday.com מתחילים במחלקות השיווק
    ניהול השיווק
    29/09/2020
    אין עדות טובה יותר ליעילות של מערכת כשמחלקת השיווק שלה עצמה מנהלת באמצעותו תקציב תקציב של 10 מיליון דולר. מוזמנים להכיר את מאנדיי.קום מקרוב. קרא עוד
  • ההבדל בין חשיבה טקטית לאסטרטגית בניהול שיווק
    ניהול השיווק
    11/05/2017
    לפי סקר רק 23% מהמנהלים חושבים אסטרטגית. האם אתה שייך לקבוצת העילית? לקרוא עם יד על הלב קרא עוד
  • איך להציע עבודה למעצבים
    ניהול השיווק
    4/06/2015
    אם אתם מחפשים מעצבים ופרסמתם הודעה בפייסבוק או באיזה לוח דרושים ״לחברה מצליחה דרושה מעצבת תותחית״, תבינו שלא תקבלו הצעות מוצלחות באמת עד שתתחילו לעשות את הדברים הבאים.
    קרא עוד
  • מהלכי ההתרחבות של המותגים מגדירים מחדש את תפקיד מנהל השיווק
    ניהול השיווק
    20/08/2013
    הילה אפריאט מסבירה מדוע אנשי שיווק, שירצו להשתלב בתפקידי שיווק מאתגרים, ולהיות חלק מהמהלכים החדשניים ופורצי הדרך, יידרשו לעצירת ביניים בזירת הפיתוח העסקי. קרא עוד
  • סטודמאייר, ישראלים, ויכולת ההתבטאות
    ניהול השיווק
    8/08/2013
    גיל לבנוני מסביר את חשיבותם של אמנות הויכוח, העלאת הטיעונים והשיכנוע בתחום העיסקי ובתחום השיווק בעיקר כישראלים הנוטים לויכוח ולא לשיחה... קרא עוד
  • מהי מידענות שיווקית ומי צריך את זה ?
    ניהול השיווק
    13/03/2013
    הסביבה השיווקית המודרנית מורכבת, תחרותית ודינאמית מאי פעם. האם יש מספיק מידע, או שמא דווקא יש יותר מידי מידע, בכדי לקבל החלטה שיווקית מושכלת? קרא עוד
  • מולטיטאסקינג זו לא מילה גסה
    ניהול השיווק
    25/02/2013
    אפי להב מספר על היכולת לבצע כמה דברים בו זמנית ועל הכלים שיכולים לעזור לנו לעשות זאת קרא עוד
  • איזה כלי שיווקי הוא משתלם יותר?
    ניהול השיווק
    28/01/2013
    לרשות מנהל השיווק עומד בדרך כלל, תקציב שיווק המוגבל בהיקפו. הרי, הוצאה בגין שיווק מהווה חלק מהוצאות התפעול של החברה בה הוא עובד, והגדלה של הוצאה זו מורידה את שיעורו של הרווח התפעולי של החברה. קרא עוד
  • מיקור חוץ או לשמור בבית
    ניהול השיווק
    19/03/2012
    הפילוסוף והסופר האמריקאי הנרי דיוויד תורו, אמר "אין זה די להיות עסוק; גם הנמלים עסוקות. השאלה היא - עם מה אתה עסוק?". בעולם בו הקרב על הלקוח הופך למורכב יותר, וטכנולוגיות שיווק משנות את חוקי המשחק במהירות, ארגונים רבים מוצאים עצמם עסוקים בנושאים אלה מאשר בפעילות הליבה. קרא עוד
  • לא לשכוח את האנשים
    ניהול השיווק
    14/11/2011
    בכל עשור פורחת תורת ניהול חדשה. בשנות ה- 20 MBI, ב- 60 ניהול ע"פ יעדים ומדדים (MBO) וכעת ה- MBV ממוקדת הערכים. כל תורה טוענת לכתר המוצלחת ביותר ופוסלת את קודמותיה. אך בעוד, רוב שיטות הניהול מתמקדות ביעדים ובמדדיתם הן שוכחות את כלל היסוד- ניהול עוסק בעיקר באנשים ולא בטכניקות או נהלים. ומנהלים, לעיתים קרובות שוכחים את המובן מאליו: It's all about people. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד