חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

חלק עצום מהיישומים של monday.com מתחילים במחלקות השיווק

חלק עצום מהיישומים של monday.com מתחילים במחלקות השיווק (הגדל)

 

monday.com ישנה הצלחה גדולה בקרב מחלקות שיווק במגוון רחב של תעשיות. כמי שגדלה במשרדי פרסום ומחלקות שיווק אני יכולה להבין למה". אומרת הילה קלייר, מנהלת השיווק של מטריקס DevOps, המתמחה בתחום ה DevOps וה ALM.

לאחרונה החלה מטריקס, חברת הטכנולוגיה המובילה בישראל, לשווק את monday.com. מאז הושק המוצר ב- 2014, הפלטפורמה החדשנית לניהול תהליכי עבודה, הצליחה להכניס יותר מאשר רק תצוגה חזותית מהודרת למערכות ארגוניות, היא גם הצליחה לצבור שווי מוערך של 2.75 מיליארד דולר. בשיחה עם צוות האחראים על שיווק והטמעה של  monday.com מטעם מטריקס ועם נציגת מחלקת השיווק של monday.com, ניסינו לברר, מהו סוד ההצלחה של המוצר בקרב סמנכ"לי שיווק בארגונים גדולים וקטנים כאחד.

דורית  אורן ישראלי, Director of Product Marketing, monday.com: " צוותי שיווק מתמודדים כיום עם אתגרים רבים: עליהם להגיב במהירות לשינויים המתחוללים בשוק בו הם פועלים, להשיק קמפיינים בקצב עבודה מסחרר, להתמודד עם עומס בלתי נתפס, לנהל תהליכי עבודה מורכבים המשלבים מחלקות שונות, ספקים חיצוניים, שותפים עסקיים וצוותים מרוחקים, וכל זאת תוך כדי מדידה אינטנסיבית במטרה לשפר את התוצאות ולהוכיח כל העת את התרומה המשמעותית של הפעילויות השיווקיות השונות לשורת הרווח. הלקוחות שלנו מספרים ש monday.com מסייעת להם להתמודד עם מגוון האתגרים האלה". 

דיקלה תבור-חיימפור, Processes and tools manager, Matrix DevOps: "זוהי למעשה מערכת הפעלה לארגונים- Work Operating System, באמצעותה צוותים יכולים לתכנן, לנהל ולעקוב אחרי הפרויקטים שלהם ולנהל תהליכי עבודה מקצה לקצה. אין שום צורך בידע טכני, בכתיבת קוד או במעורבות של מחלקת ה IT, כל אחד יכול בקלות ובמהירות להתאים את אבני הבניין של המערכת לצרכים המשתנים שלו. ממשק המשתמש מאד אינטואיטיבי, הכל מאד ויזואלי, ומעל הכל הפלטפורמה גמישה מאד, הצוותים לא צריכים להתאים את תהליכי העבודה שלהם למערכת, אלא בדיוק להיפך. המערכת מתאימה את עצמה לצרכים של הצוות. זה מה שלמעשה מאפשר לה לתמוך בתהליכי עבודה כל כך מגוונים וייחודיים, של מגוון מחלקות וארגונים

מה גרם לכם לאמץ כלי כמו מאנדיי.קום?

אורלי ברם, מנהלת מכירות, מטריקס DevOps: "הוא כלי מאוד סקסי ו- SaaS. העולם הולך לכיוון הזה. במטריקס DevOps מתמחים בניהול ALM – תהליכים של ניהול כל תהליך חיי המוצר. אנחנו מקפידים במטריקס DevOpsלהתחדש באופן קבוע ולחפש פתרונות מותאמים ללקוח. אנחנו מתמחים בפתרונות ALM שמספקים כלים לניהול חיי המוצר ועד היו הייתה לנו פעילות רבה עם כלים שוניםלניהול הפיתוח. בשנים האחרונות קיבלנו ממחלקות שאינן פיתוח, דרישות לכלי לניהול תהליכים ולכן חיפשנו כלי שיאפשר לנו להטמיע תהליכים גם עבור מחלקות אחרות. הבחירה בMonday.com-והטמעתה במחלקות נוספות בקרב לקוחותינו הייתה דבר טבעי מבחינתנו וסיפקה מענה כולל ומקיף לכל המערכות בארגון. monday.com היא פלטפורמה שנותנת מענה לכל קשת הצרכים הארגוניים ואנחנו רואים ארגונים רבים שמטמיעים אותה גם במחלקת משאבי אנוש, במחלקת הפיתוח, בשיווק ובמחלקות נוספות. כאשר היא מוטמעת לאורכו ולרוחבו של הארגון, אפשר להשיג אפילו הרבה יותר ולנהל ביעילות תהליכים חוצי מחלקות, לכוון את כל הצוותים אל עבר אותן המטרות, לאפשר שקיפות ובאמצעותה ממש להשפיע על התרבות הארגונית.  הערך שלנו כיועצים הוא בידע שאנו מביאים בעולמות האלה – תחילה אנו נדרשים להבין את המטרות והאתגרים של כל ארגון, להגדיר בבירור לאן הוא רוצה להגיע, לשפר תהליכי עבודה ולבסוף גם להטמיע את הכלי הנכון ביותר עבורו".

40% ממחלקות השיווק מתקשות להשיק קמפיינים בזמן

בסקר שערכה monday.com לגבי האתגרים עימם מתמודדות מחלקות שיווק מאז התפשטות מגיפת הקורונה עלו אמנם מספר אתגרים ייחודיים לתקופה טרופה זו, אך אפשר גם ללמוד מהסקר על האתגרים עמם מתמודדים צוותי שיווק גם בזמן שגרה. 

האתגרים עליהם הצביעו הנחקרים עוסקים בקושי להשיק קמפיינים בזמן, קושי לנהל ביעילות משימות הקשורות ביצירת תוכן שיווקי, קושי בהנעה של משימות המשלבות מספר מחלקות, קושי בניהול מעקב יעיל אחר התקדמות פרוייקטים, וקושי באיזון עומסי עבודה בין חברי הצוות. "אנחנו למדים שגם כאשר מדובר בצוותים חדשניים, יצירתיים, שהטמיעו כלי אוטומציה מעולים של שיווק דיגיטלי, שמבצעים אנליזות מרשימות על גבי הדאטה שלהם, עדיין במרבית המקרים, חלק גדול מתהליכי העבודה שלהם מנוהל באופן לקוי או לא מנוהל כלל. על אף הכלים הרבים שהוטמעו במחלקה, עדיין מרבית העבודה מתבצעת במייל, בגיליונות אקסל ואפילו בוואטסאפ ושעות רבות ומיותרות מושקעות בפגישות עבודה או בזום, בניסיון "ליישר קו" בין חברי הצוות ולהתעדכן בנעשה. בדרך, מחלקת השיווק פוגעת ביכולתה להגיב ולפעול במהירות, נאלצת לספוג עלויות מיותרות ולהפסיד הזדמנויות עסקיות. בנוסף, המצב כולו לא תורם למוטיבציה של העובדים, לתחושת השייכות שלהם לצוות ולמטרות הגדולות של הארגון ומייצר תחושות תסכול מיותרות", מסבירה אורן - ישראלי. 

אתגרים עמם מתמודדים מנהלי שיווק בשנת 2020: הסקר כלל כ-500 מנהלי שיווק בעולם שאינם משתמשי הפלטפורמה

 "אנחנו מלווים מחלקות שיווק בכל העולם ולמעשה פועלים בכובע של יועצים. אנשי המקצוע שלנו מסייעים ללקוחות לתכנן תהליכי עבודה אפקטיביים המשלבים אוטומציה ככל האפשר ואף אינטגרציה של כל כלי השיווק והמערכות שכבר מצויים בשימוש אצל הלקוח. כל אלה מסייעים לרכז את הנתונים הרלוונטיים מהקמפיינים השונים בזמן אמת במקום אחד, לקבל החלטות ניהוליות נכונות ולהגיע לתוצאות עסקיות טובות יותר. כשכל מאמצי השיווק מנוהלים בפלטפורמה אחת, גם קל יותר להגדיר סדרי עדיפויות, מדדים להצלחה, לפרוט את התוכנית הגדולה למשימות, להגדיר איש צוות לצד כל משימה, לעקוב אחר התקדמות המשימה, לפתור "צווארי בקבוק" בזמן קצר, לחזק את שיתוף הפעולה בתוך הצוות ומול צוותים אחרים, לנטר את תקציבי השיווק, לנהל את מגוון הספקים באופן יעיל יותר ולקבל תמונת מצב עדכנית אודות תכנון מול ביצוע של כל הנעשה במחלקה. כל אלה נדרשים על מנת להפיק את מירב הפוטנציאל מהצוות ולאפשר לחברים בו להיות יותר פרואקטיביים ולהשקיע את מרצם וכשרונם בקידום אסטרטגיית השיווק במקום להשחית את זמנם".  

 כיצד מאנדיי פותרת את האתגרים האלה של מחלקות השיווק?

מאנדיי היא פלטפורמה גמישה, היא לא כופה עליך להתאים את התהליכים שלך למערכת, אלא מעניקה לך "אבני בניין", כדי לעצב תהליכים תוך דקות, ללא קוד כמובן. 

בכדי להאיץ את העליה לאויר ולהקל על צוותי השיווק, מאנדיי מספקת תבניות מוכנות של תהליכים נפוצים, כגון לוח לניהול תוכן במדיה חברתית, ניהול פרויקטים בשיווק, מעקב אחר קמפיינים, ניהול עבודת קריאייטיב, ניהול אירועים ואפילו חפיפה של עובדים חדשים במחלקה. בנוסף, המערכת מספקת אינספור אוטומציות רלוונטיות לעולמות השיווק – כגון שליחת התראה לגורם מסוים כאשר מגיע תאריך היעד של משימה, או הקפצת משימה כאשר מושלם עיצוב הקמפיין. 

המערכת כוללת מעל 40 אינטגרציות עם מגוון רחב של כלים, כגוןFaceBook Ads, HubSpot, SalesForce  ולינקדאין, כמו גם MS 365, G suite, Jira, DropBox, Slack ועוד

דורית מספקת דוגמא לדרך בה מאנדיי פותרת אתגר שאוזכר לעיל - עבודה עם מחלקות אחרות: "ניתן ליצור בקלות טופס בקשת עבודה, כגון בקשה ממחלקת התוכן ליצירת פוסט בנושא מסוים. הבקשות מהטופס נכנסות ישירות ללוח העבודה של מחלקת התוכן, ומשתלבות בworkflow. כך נוצרת גם סטנדרטיזציה של כל המידע המועבר בין המחלקות, הבריף ברור יותר, ונחסכת הרבה תקשורת הלוך וחזור לאיסוף הנתונים ולהבהרות".

אחת מ"אבני הבנין" החשובות היא דאשבורדים – לוחות בקרה שמרכזים מידע בצורה מאד ויזואלית לצרכי בקרה וניהול. לדוגמא, ניתן לעקוב בדאשבורד אחר התקדמות פרויקט על גבי לוח זמנים ולהבין במהירות מהם צווארי הבקבוק, לנטר את תקציב השיווק או להציג את רמת עומס המשימות בקרב חברי הצוות וליצור איזון טוב יותר בקלות ובמהירות.  

"זה מסייע הן לעובדים והן למנהלים להתרכז בתמונה הרחבה יותר. לדוגמה היכן נמצא הצוות ביחס למדדי ההצלחה שהוגדרו בתחילתו של הפרוייקט ולתכנן בהתאם. כשהמטרות וסדרי העדיפויות ברורים והמדדים שקופים ונגישים, קל יותר לחברי הצוות לקחת אחריות ולדעת מה עליהם לעשות בכל רגע נתון בכדי להתקדם לעבר הכיוון הרצוי". אומרת דורית. 

מעבר למגוון האוטומציות, האינטגרציות, הויזואליזציה, והדאשבורדס הנתונים, מאנדיי השיקה ממש עכשיו את monday apps, כך שמעכשיו ארגונים יכולים לפתח בקלות ובמהירות "אבני בניין" נוספות בכדי לתמוך בתהליכי עבודה ייחודיים מאוד לתעשיות ספציפיות, ובכך האפשרויות שמציעה הפלטפורמה הן בהחלט אינסופיות. 

איך מאנדיי משמש את מחלקת השיווק שלכם?

"בממוצע אנחנו משקיעים קרוב ל 10 מיליון דולר בחודש בפעילויות שיווק. כמו כל ארגון מונחה דאטה, אנחנו מקפידים לצאת לדרך רק לאחר הסכמה על KPIs ברורים, פריטה של הפרויקט למשימות על גבי בורד, והצבת לוחות זמנים". 

דורית מתגאה כי כל המהלך של מיתוג מחדש של- monday.com מכלי לניהול משימות ל"מערכת הפעלה לניהול עבודה", נוהל במסגרת זמן הדוקה של שבועות בודדים באמצעות מאנדיי. החל מהגדרת המסרים, פיתוח Sales kit, ניהול התוכן השיווקי בערוצים השונים, דרך אירועים ווובינרים, עבודת התקשורת והיח״צ וכלה בקמפיין שלטי חוצות בסן פרנסיסקו. 

מה הפיצ'ר שאת הכי אוהבת במאנדיי?

אני מאד אוהבת את הצורה שבה העובדים מתקשרים זה עם זה על גבי הפלטפורמה של מאנדיי. התקשור גם תמיד נעשה בהקשר של המשימה הרלוונטית וגם מלווה בלייקים וגיפים, בדומה לצורת התקשורת ברשתות חברתיות. זה מעודד התמקדות בעיקר, מונע ספאם ומייצר תקשורת מאד בריאה בין כלל העובדים ובין הצוותים השונים.

מאמרים נוספים בנושא

  • חמש שאלות שיש לשאול לפני שמתחילים בקמפיין שיווק בווידאו
    ניהול השיווק
    29/06/2017
    כל מנהל שיווק מכיר כיום בחשיבות הווידאו. אבל לכמה מהם יש אסטרטגיית וידאו? כמה שאלות בכיוון הנכון. קרא עוד
  • ההבדל בין חשיבה טקטית לאסטרטגית בניהול שיווק
    ניהול השיווק
    11/05/2017
    לפי סקר רק 23% מהמנהלים חושבים אסטרטגית. האם אתה שייך לקבוצת העילית? לקרוא עם יד על הלב קרא עוד
  • איך להציע עבודה למעצבים
    ניהול השיווק
    4/06/2015
    אם אתם מחפשים מעצבים ופרסמתם הודעה בפייסבוק או באיזה לוח דרושים ״לחברה מצליחה דרושה מעצבת תותחית״, תבינו שלא תקבלו הצעות מוצלחות באמת עד שתתחילו לעשות את הדברים הבאים.
    קרא עוד
  • מהלכי ההתרחבות של המותגים מגדירים מחדש את תפקיד מנהל השיווק
    ניהול השיווק
    20/08/2013
    הילה אפריאט מסבירה מדוע אנשי שיווק, שירצו להשתלב בתפקידי שיווק מאתגרים, ולהיות חלק מהמהלכים החדשניים ופורצי הדרך, יידרשו לעצירת ביניים בזירת הפיתוח העסקי. קרא עוד
  • סטודמאייר, ישראלים, ויכולת ההתבטאות
    ניהול השיווק
    8/08/2013
    גיל לבנוני מסביר את חשיבותם של אמנות הויכוח, העלאת הטיעונים והשיכנוע בתחום העיסקי ובתחום השיווק בעיקר כישראלים הנוטים לויכוח ולא לשיחה... קרא עוד
  • מהי מידענות שיווקית ומי צריך את זה ?
    ניהול השיווק
    13/03/2013
    הסביבה השיווקית המודרנית מורכבת, תחרותית ודינאמית מאי פעם. האם יש מספיק מידע, או שמא דווקא יש יותר מידי מידע, בכדי לקבל החלטה שיווקית מושכלת? קרא עוד
  • מולטיטאסקינג זו לא מילה גסה
    ניהול השיווק
    25/02/2013
    אפי להב מספר על היכולת לבצע כמה דברים בו זמנית ועל הכלים שיכולים לעזור לנו לעשות זאת קרא עוד
  • איזה כלי שיווקי הוא משתלם יותר?
    ניהול השיווק
    28/01/2013
    לרשות מנהל השיווק עומד בדרך כלל, תקציב שיווק המוגבל בהיקפו. הרי, הוצאה בגין שיווק מהווה חלק מהוצאות התפעול של החברה בה הוא עובד, והגדלה של הוצאה זו מורידה את שיעורו של הרווח התפעולי של החברה. קרא עוד
  • מיקור חוץ או לשמור בבית
    ניהול השיווק
    19/03/2012
    הפילוסוף והסופר האמריקאי הנרי דיוויד תורו, אמר "אין זה די להיות עסוק; גם הנמלים עסוקות. השאלה היא - עם מה אתה עסוק?". בעולם בו הקרב על הלקוח הופך למורכב יותר, וטכנולוגיות שיווק משנות את חוקי המשחק במהירות, ארגונים רבים מוצאים עצמם עסוקים בנושאים אלה מאשר בפעילות הליבה. קרא עוד
  • לא לשכוח את האנשים
    ניהול השיווק
    14/11/2011
    בכל עשור פורחת תורת ניהול חדשה. בשנות ה- 20 MBI, ב- 60 ניהול ע"פ יעדים ומדדים (MBO) וכעת ה- MBV ממוקדת הערכים. כל תורה טוענת לכתר המוצלחת ביותר ופוסלת את קודמותיה. אך בעוד, רוב שיטות הניהול מתמקדות ביעדים ובמדדיתם הן שוכחות את כלל היסוד- ניהול עוסק בעיקר באנשים ולא בטכניקות או נהלים. ומנהלים, לעיתים קרובות שוכחים את המובן מאליו: It's all about people. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד