QR קוד: ככה תהפכו חיסרון ליתרון
זה פוסט ראשון שאני כותב מזה זמן רב. לא, עוד לא פרשתי מכתיבת הבלוג (ותודו שאי שם אתם מייחלים לרגע הזה) פשוט הייתי במילואים. רק בתקופה יפה כמו מילואים אני מגלה ערכים אציליים כגון: רוח של רעות(עניתי לחבר'ה במילואים ששאלו שאלות מעולם האינטרנט והסלולר), הקרבה עצמית למען המולדת(התייבשתי בשטח) וחתירה למגע (כל פעם שראיתי שקע, דאגתי למגע של האייפון איתו). תיעדתי את המילואים בפייסבוק (אפילו את שלב ההתייבשות), וזה בהחלט שווה פוסט שיגיע בקרוב.
הפעם אני רוצה לכתוב, שוב, על קוד הקיו אר, קוד שמשום מה נורא נורא מרתק אותי (מה זה קוד קיו.אר?). בשבוע האחרון התפרסמו שתי דוגמאות קיצוניות לשימוש חדשני בקוד QR – אדם אחד הטמיע קוד שכזה על המצבה של אימא שלו (קוד שמפנה לאתר לזכרה), ואדם אחר בחר לקעקע את הקוד הזה על הגוף שלו (מי אמר שמשעמם בעולם שלנו?).
אם חושבים על זה, אז די ברור שהחיסרון של הטכנולוגיה הזו היא בעצם העובדה שמדובר בקוד שמפורסם על גבי פרינט. מעצם היותו על פרינט (תמונה שהודפסה), הוא כמובן לא ניתן לעריכה וברגע שקשרנו את הקוד הזה לטקסט מסויים או לכתובת אתר מסוים אנחנו תקועים עם אותה הכתובת… טעות!
קבלו 2 דרכים נהדרות וחינמיות לתפעול מתוחכם יותר של קוד QR:
1. קוד קיו.אר אחד זהה, שתי חנויות שונות: בפוסט "לקדם את הבלוג שלך, עוד דרך מצוינת" ספרתי לכם איך תוכלו בקלות לבנות אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד עבור הבלוג שלכם. אם אשכרה קראתם ויישמתם את מה שכתבתי וכבר בניתם לבלוג שלכם אפליקציה, אז למה שלא תפרסמו לה קוד קיו.אר? אה, רגע, רגע, בטח אתם עוצרים את עצמכם וחושבים שתצטרכו קוד קיו.אר מיוחד עבור כל חנות (כלומר 2 קודים שונים). אז זהו שלא. באמצעות האתר הזה תוכלו ליצור בחינם קוד קיו.אר אחד שהדבר היפה בו הוא שהואמזהה את המכשיר שצילם אותו (אייפון או אנדרואיד), ואז יודע באופן אוטומטי להפנות את מי שסרק את הקוד לאפליקציה שלכם בחנות הרלוונטית, האנדרואיד מרקט או האפסטור.
2. קוד קיו.אר אחד, אלפי אתרים שונים: אוקי, אז יצרתם קוד QR לבלוג שלכם ואז החלטתם, משום מה, להפנות את הקוראים לבלוג שלי (כל הכבוד! החלטה חכמה מאד). איך אתם יכולים לשנות את הכתובת אחרי שכבר הדפסתם את הקוד? פשוט מאד, השתמשו בשירותים של האתר uQR או QRJumps, הם ידאגו לתת לכם קישור ביניים קבוע שיפנה, לפי החלטה שלכם, לקישור יעד סופי. אני אנסה להסביר את הרעיון: הקוד קיו.אר, כאשר הוא מוצג על פרינט, הוא אכן קבוע ואי אפשר לשנות אותו. מרגע שהודפס – הוא תמיד יפנה לאותו קישור. אבל, אם הקישור (הקבוע) יפנה לקישור אחר (שאתם תקבעו, כל פעם שתרצו), אז הקוד קיו.אר שלכם הוא קוד דינמי בהכשר הבד"צ. תחשבו על כל האפשרויות שעומדות לרשותכם: שינוי הפנייה לפי תזמון של זמן (בבוקר יפנה לאתר א', בערב לאתר ב'), לפי תאריך (בתחילת השבוע לאתר א' ובסוף השבוע לאתר ב') או לפי כל רעיון מטורף אחר שתחשבו עליו! זה פשוט גדול!
דף הפייסבוק של Usability Talking
הפוסט התפרסם בבלוג Usability Talking
מאמרים נוספים בנושא
-
15/02/2021שיווק עסקים באינטרנט זה לא עניין פשוט, בטח כאשר יהיו לא מעט מתחרים שירצו גם הם לגבור עליכם. מהסיבה הזאת מוטב לבחור בחברה מומלצת לשיווק העסק קרא עוד
-
15/02/2021במאמר הבא אנו הולכים להסביר לכם כיצד פיתוח אפליקציה קשור בצורה ישירה לשיווק העסקי שלכם. קרא עוד
-
5/02/2015ממירי רגב ועד לפיד, מארה"ב ועד הודו, ממסיבות עיתונאים מתוכננים ועד הדלפות מקריות. ליאן אורן מראה כיצד ווטסאפ עושה לבחירות היום את מה שהפייסבוק עשה ב- 2013. התראה לפוליטיקאים. קרא עוד
-
15/05/2014עו"ד יריב קדם מסביר על החשיפה המשפטית של סטארט-אפים בעת עולות שיווק ומכירה של אפליקציה ועל הסיכונים האפשריים הנגזרים מכך קרא עוד
-
8/01/2014עומר מילויצקי מסביר על אפליקציית סמארטפון של TESLA ועל החדשנות והתהפוכות שעובר עולם הרכב בשנים האחרונות לא רק במבנה המנוע אלא בעולם הדיגיטלי קרא עוד
-
30/10/2013לפני זמן מה השיקה רשת מכוני השיזוף Seattle Sun Tan מארה"ב את מועדון הלקוחות שלה ב- SMS. למה? הסלולאר כיום הוא סוג של איבר גוף נוסף ובעזרת סמסים הם יכולים לשמור על קשר רציף עם הלקוחות קרא עוד
-
15/08/2013עומר מילויצקי מסביר על איך לחשוב מעבר לאפליקציה בענף המובייל דרך תחום שחווה את הצמיחה המשמעותית ביותר מבחינת מסחר מקוון - התיירות. קרא עוד
-
10/07/2013דוח חדש קובע:44% מהגולשים לא יחזרו לאתר שאינו סלולארי. איך זה קשור לכך שקוקה קולה הפסידה כסף, ושבכל דקה כ-400 לקוחות מבצעים פעולת תשלום לקפה סטארבאקס בסלולר? קרא עוד
-
11/06/2013שיווק דרך הודעות טקסט היא אסטרטגיה שזכתה לתדמית לא טובה, תומר חן מסביר איך לעשות זאת נכון באמצעות חמישה טיפים קצרים. קרא עוד
-
9/05/2013עולם הסלולר הופך להיות מהחשובים ביותר עבור כל מי שרוצה לקדם אינטרס עסקי, מדובר בזירה שכל אחד מכם חייב להכירה ואם תרצו או לא בהמשך בדרך זו או אחרת תהיו חייבים להיות שם, השאלה היא רק מתי. קרא עוד