מובייל בשירות ענף התיירות
ענף התיירות הינו אחד הענפים שחווה את הצמיחה המשמעותית ביותר מבחינת מסחר מקוון (M Commerce), הודות למגמה הולכת וגדלה של לקוחות המבצעים הזמנת בתי מלון, טיסות ומוצרי תיירות נוספים ישירות מהמכשירים הניידים שלהם.
יחד עם זאת, מעט מאוד גופי תיירות בדגש על מלונות מצליחים למנף את השימוש הגובר בערוצי המובייל ע"י הצרכנים ולהציע שירותים דיגיטליים נוספים מלבד ביצוע ההזמנה. בזמן שיותר ויותר צרכנים מבצעים סקר שוק ולאחר מכן הזמנה של מוצרי תיירות דרך המובייל – בדגש על חופשות של הרגע האחרון, משווקי תיירות יכולים ואף צריכים לשאוף ולהציע שירותים נוספים דרך האפליקציות ואתרי המובייל שלהם לשלב שאחרי ביצוע ההזמנה, ובדגש על ההגעה עצמה למלון.
אחת הרשתות המרכזיות שמיישמת הלכה למעשה את הרעיון הזה ולוקחת אותו צעד קדימה היא "Marriott" שמאפשרת ללקוחות שלה לבצע צ'ק-אין בהגיעם למלון ישירות מהאפליקציה, ללא צורך להגיע בכלל לעמדת הקבלה בלובי. במקביל לביצוע הצ'ק-אין במלון, רשת "Marriott" מעודדת את הלקוחות לסייע לה לשפר את השירות ע"י מתן פידבק ודירוג התהליך באפליקציה במטרה מרכזית לדעת בדיוק מה הלקוחות רוצים לחוות בתהליך.
נאמנות לקוח, Up Sale ושיפור שירות – והכל במובייל
אך בנוסף למתן אפשרות לביצוע צ'ק-אין במלון, קיים מגוון שלם של שירותים וכלים שמלונות יכולים להנגיש ללקוחות שלהם דרך המובייל, כגון: הזמנת שירות חדרים, תשלום בבריכה על מזון ומשקאות, הזמנת מקומות לספא, קבלת מידע אודות מסעדות ואטרקציות בסביבת המלון ועוד ועוד, והכל בשילוב תכנית נאמנות המתגמלת את הלקוחות על עצם השימוש בשירותים הללו במובייל, ובכך לייצר בידול והעדפה אל מול המתחרים וכמובן לייצר דו שיח שבהמשך הופך לקשר בין רשת בתי המלון לבין הלקוחות.
לחשוב מעבר לאפליקציה
למרות ההשקעה המרכזית של גופי תיירות ומשווקי מלונות בפיתוח אפליקציות, כדאי לקחת בחשבון את הצורך לבנות נוכחות חכמה גם באתרי מובייל עם התאמה לטאבלטים. הסיבה היא, שלאור העובדה שמוצר תיירות פוגש לקוחות אחת לשנה לערך (בזמן חופשה משפחתית ברוב המקרים), אין הצדקה ממשית ללקוח להוריד אפליקציה לסמארטפון או לטאבלט שלו ולהמשיך להשתמש בו אחרי השהייה במלון.
במקום זאת, כדאי להשקיע חשיבה ובניית אסטרטגיה שיווקית בכלים משלימים שיובילו את הלקוחות לנכסים הדיגיטליים (אתרי מובייל) כגון שיווק בדוא"ל, שימוש ב- SMS וכמובן פרסום ממומן ומטורגט. שלושת הכלים הללו הם בעלי פוטנציאל גבוה יותר להפוך לקוחות ישנים ללקוחות חוזרים ואם מחברים לזה תכנית נאמנות אפקטיבית מבחינת הלקוח אז הרווח הוא כפול- לכל הצדדים.
כמו כן, כדאי כאמור להתייחס להתאמה הגבוהה של החוויה בטאבלטים ביחס לסמארטפונים כשמדובר במוצרי תיירות, כיוון שבאופן טבעי השימוש בטאבלטים בהקשר זה מתקשר לעולמות הפנאי (חוויית lean-back behavior"r"). מה גם מדובר במכשיר שלרוב הלקוחות ייקחו איתם לחופשה או לביקור במלון ובכך יכול להוות פלטפורמה מעולה לחיבור דיגיטלי בין הלקוח לבין המלון והשירותים שהוא מציע.
מאמרים נוספים בנושא
-
15/02/2021שיווק עסקים באינטרנט זה לא עניין פשוט, בטח כאשר יהיו לא מעט מתחרים שירצו גם הם לגבור עליכם. מהסיבה הזאת מוטב לבחור בחברה מומלצת לשיווק העסק קרא עוד
-
15/02/2021במאמר הבא אנו הולכים להסביר לכם כיצד פיתוח אפליקציה קשור בצורה ישירה לשיווק העסקי שלכם. קרא עוד
-
5/02/2015ממירי רגב ועד לפיד, מארה"ב ועד הודו, ממסיבות עיתונאים מתוכננים ועד הדלפות מקריות. ליאן אורן מראה כיצד ווטסאפ עושה לבחירות היום את מה שהפייסבוק עשה ב- 2013. התראה לפוליטיקאים. קרא עוד
-
15/05/2014עו"ד יריב קדם מסביר על החשיפה המשפטית של סטארט-אפים בעת עולות שיווק ומכירה של אפליקציה ועל הסיכונים האפשריים הנגזרים מכך קרא עוד
-
8/01/2014עומר מילויצקי מסביר על אפליקציית סמארטפון של TESLA ועל החדשנות והתהפוכות שעובר עולם הרכב בשנים האחרונות לא רק במבנה המנוע אלא בעולם הדיגיטלי קרא עוד
-
30/10/2013לפני זמן מה השיקה רשת מכוני השיזוף Seattle Sun Tan מארה"ב את מועדון הלקוחות שלה ב- SMS. למה? הסלולאר כיום הוא סוג של איבר גוף נוסף ובעזרת סמסים הם יכולים לשמור על קשר רציף עם הלקוחות קרא עוד
-
10/07/2013דוח חדש קובע:44% מהגולשים לא יחזרו לאתר שאינו סלולארי. איך זה קשור לכך שקוקה קולה הפסידה כסף, ושבכל דקה כ-400 לקוחות מבצעים פעולת תשלום לקפה סטארבאקס בסלולר? קרא עוד
-
11/06/2013שיווק דרך הודעות טקסט היא אסטרטגיה שזכתה לתדמית לא טובה, תומר חן מסביר איך לעשות זאת נכון באמצעות חמישה טיפים קצרים. קרא עוד
-
9/05/2013עולם הסלולר הופך להיות מהחשובים ביותר עבור כל מי שרוצה לקדם אינטרס עסקי, מדובר בזירה שכל אחד מכם חייב להכירה ואם תרצו או לא בהמשך בדרך זו או אחרת תהיו חייבים להיות שם, השאלה היא רק מתי. קרא עוד
-
4/04/2013גוגל הם אלופים בשיווק עצמי עומר מילויצקי מצא מהלך חדש שנועד להעביר מסר ברור לעסקים ולמשווקים – על החשיבות בנוכחות מקיפה של עסק ומותג במובייל בדגש על התרומה שאותה נוכחות מביאה לפעילות העסקית. קרא עוד