מודי כידון: "ענף הפרסום הוא מקור החמצן של היצירה הישראלית"
עיקרי נאומו של מודי כידון, אשר נשא דברים בטקס קקטוס הזהב 2009;
"פעם בשנה מתכנסת קהילת הפרסום כדי לציין את מיטב עשייתה ולהצדיע ליוצרים מאחורי היצירה. וגם בפרסום יש יצירה. זהו ערב שבו מתכנס כל הענף יחדיו כדי להוקיר את המצוינות הקריאטיבית. אז נכון שבענף יש ציניות רבה אבל בערב הזה אנחנו מניחים לשעות מספר את התחרותיות האין סופית בינינו ובאים לציין יחדיו את המצוינות."
כידון במסר לשר התקשורת החדש: " אני רוצה לנצל היום את הבמה ולברך מכאן את שר התקשורת החדש מר משה כחלון עם כניסתו לתפקיד . התקשורת בישראל מחכה כבר זמן רב לשר אשר ייקח את המושכות לידיים ויקבל החלטות אשר ממתינות זמן רב ויש להם השפעה משמעותית על כל עם ישראל: אני קורא ומזכיר לך מבמה זו: ענף הפרסום הוא מקור החמצן של היצירה הישראלית.
מידי ערב כ-50% מצופי הטלוויזיה בישראל צופה בערוצים המסחריים. איך היו נראים הערוצים המסחריים בלעדינו ?"
עקב מחסור בפרסום אין לנו כסף לייצר תוכניות .- אתכם הסליחה.
"כבוד השר ענף הפרסום משווע "למבוגר אחראי " אשר יקבל החלטות ולא ויפחד מאיומי בג"צים. צריך לקום ולומר : השמיים הכלכלים קדרו, אנחנו נמצאים בתקופת משבר כלכלי עולמי שלא פסח עלינו. ולצערנו עוגת הפרסום שכה ייחלנו
לה, הצטמקה מאוד ואין לערוצי הטלוויזיה יכולות כלכליות לעמוד במחויבות המכרזים שהיו בתקופת גאות כלכלית."
לדברי כידון: " במצב הכלכלי ב2009 ו 2010 אין מספיק כסף כדי לקיים שני ערוצים מסחריים בתנאים הרגולטורים הקיימים." ולכן קורא כידון לשר התקשורת לעשות מספר פעולות:
1. בשנתיים הקרובות פטור של הערוצים המסחריים מדמי זיכיון.
2. הוראה לרשות השנייה לתת הקלות משמעותיות במחויבות ליוצריה.
3. הוראה על התייעלות וקיצוץ בהוצאות הרשות השנייה.
4. הנעת תוכנית "ברית המועצות".
5 . לחימה על הכנסת רשות השידור לתוך הרשות החדשה. בכל מדינה הנאורה תפקידו של הערוץ הממלכתי להיות חוד החנית של היצירה.
" רק בישראל הערוצים המסחריים משקיעים ביצירה הישראלית פי 20 !!! מהערוץ הממלכתי וכול הנטל נופל על כתפי תעשיית הפרסום. גם אנחנו הפרסומאים לא חיכינו ונרתמנו . אנחנו חתכנו בבשר החי וקיצצנו בהסכמה עם זכייני הטלוויזיה את עמלותינו . אנחנו הורדנו בשכר ונאלצנו לפטר עובדים."
כידון בפניה לפרסומאים: "אנחנו חיים בתקופה מעניינית ומאתגרת החידושים הטכנולוגים פותחים בפנינו ערוצים חדשים ואפשריות כמעט אין סופיות.
זה הזמן שלנו לבוא ולנצל את ההזדמנויות הנקרות בפנינו כדי ליצור דברים טובים יותר. כפי שאנו מהווים אור לגויים בתעשיות ההי טק ,אנחנו יכולים וצרכים להיות בחוד החנית של תעשיית הפרסום העולמית. יש לנו את מיטיב הכישרון , אנחנו צרכים להעיז – YES WE CAN."
עוד הוסיף כידון תודות, " ליגאל שמיר, יו"ר וועדת התחרות ולחבר השופטים אשר עמלו רבות כדי לייצר תחרות ראויה. אני מעריך את יושרם המקצועי ואומץ ליבם, וכאשר חשבו שהם עושים עוול בשיפוטם ידעו לתקן את המעוות. וליגאל בראון , מנכ"ל האיגוד ומנכ"ל בית הספר אשר 365 יום בשנה עומל בחינוך פרסומאי העתיד שלנו.האיש אשר ניהל את התחרות ביעלות ובמקצועיות ראויים לציון. תודה על כל העבודה הנפלאה שאתה עושה."
" אני רוצה לשלוח מכאן ברכת החלמה מהירה לחברתנו שירה מרגלית אשר צורפה בעל כורחה למעגל אנשי התקשורת המותקפים באלימות מוטרפת."
"אני רוצה לנצל את הבמה הזאת לקרוא לכל אחת ואחד מכם: אתם עוסקים במקצוע נפלא מלא אתגרים המאפשר לכם לתת ביטוי למיטב כישרונכם עם יכולת השפעה אדירה על התרבות הישראלית. תיצרו, תעיזו, ותהיו גאים שאתם משתייכים לענף נפלא זה. אבל אל תשכחו לכבד איש את רעהו. קצת פרגון עוד לא הרג אף אחד."
כתבות נוספות
-
2/08/2022איש הטלוויזיה, הרדיו והתיאטרון, דליק ווליניץ, חתם עם רשת "שטיינר מכשירי שמיעה" – סונובה ישראל להמשך הובלת הקמפיינים הפרסומיים של החברה למשך שנה נוספת. קרא עוד
-
20/07/2022מטרת הקמפיין היא העלאת המודעות לשדרוג הנעל האיקונית CLUB C- DOUBLE GEO קרא עוד
-
5/07/2022יעל ארד, יו"ר הועד האולימפי בישראל אמרה: "אני רואה בחיבור עם קבוצת שופרסל ממשחקי טוקיו לפריז עוגן חשוב מאוד ליכולת שלנו לתרגם את החלום האולימפי להצלחות בזירה הבינלאומית. קרא עוד
-
4/07/2022הסרטון החדש מספר על שני בני זוג המחליטים לפלפל ערב אחד את הזוגיות שלהם ו"מתפרצים" אל אולם התצוגה המרשים של "ניסו רהיטים", קרא עוד
-
23/06/2022הקמפיין תחת הסלוגן "מראות את זה כמו שזה". קרא עוד
-
19/06/2022הזמר הקליט לטובת הקמפיין גם שיר חדש, בהלחנת המעבד והמפיק המוזיקלי הבכיר שמוליק נויפלד קרא עוד
-
16/06/2022לנובו הקימה קהילה באמצעות פעילות שלוקחת השראה מעולמות ה-NFT ואלמנטים תחרותיים ומשחקיים מעולם הגיימינג קרא עוד
-
16/06/2022רשת סקארה מתכננת במהלך החודש הקרוב לעלות בקמפיין רחב וייחודי סביב הקליפ "מי זאת" קרא עוד
-
14/06/2022בהשקת פיתוח ועיצוב קולקציית FARMES הושקו כ- 250,000 ₪. קרא עוד