"ההתפתחויות הכלכליות בשנת 2009 מבטאות יותר מהכל את חוסר היכולת שלנו לחזות את מה שיהיה מחר"
המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום כינסו היום מסיבת עיתונאים, שבה הכריזו על פתיחת תחרות פרסי האפי Effie Awards)) - התחרות הבינלאומית לשיווק ופרסום אפקטיבי.
שני הדוברים במסיבת העיתונאים היו גזי קפלן, יו"ר התחרות, ופנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל.
גזי קפלן אמר במסיבת עיתונאים: "כשעמדנו פה לפני שנה היינו בתחילתה של שנה מאניה דפרסיה. התחלנו בדפרסיה, ובסופו של דבר זו שנה שהסתיימה בניגוד לכל התחזיות. אמנם הייתה השפעה של המשבר העולמי רמות הביקושים ירדו, אבל השפעת המשבר הייתה קטנה מהתחזיות השחורות. יש חברות ומותגים שצמחו גם בשנה האחרונה. כשחברה צומחת במשק שלא צומח זה שיא האפקטיביות. כשאני מסתכל על מי שזכה בשנים הקודמות – יש דבר אחד מאוד משמח. כולם קיימים. כולם מהלכים שממשיכים להתקיים. כולם מותגים חזקים. האפי זה כמו תעודת כשרות של בד"צ".
גזי קפלן גם שיתף בנקודת מבטו לעתיד: "מטרות ויעדי הפרסום לא השתנו. המטרה היא לשפר את הרווחיות ואת נתחי השוק, ולחזק את המותג ואת הנאמנות של הצרכן. דבר נוסף שלא השתנה, והוא לב העסק של השיווק – ערך המוצרים, המותגים, מותנה ב'סיפורים שאנחנו מספרים'.
האתגרים אמנם משתנים. ההתפתחויות הכלכליות מבטאות יותר מהכל את חוסר היכולת שלנו לחזות את מה שיהיה מחר. הפערים בין התחזית למציאות מאוד משמעותיים. המציאות מאופיינת בניגודים ובחוסר ודאות. אנחנו פועלים באי ודאות שיוצרת הזדמנויות, ומי שיהיה יותר אפקטיבי הוא זה שידע לחזות את זה. הצרכן בעשור הבא הוא דינאמי יותר, יודע יותר, מקושר יותר ותובעני יותר. האתגר שלנו כמשווקים, הוא היכן לתפוס את הצרכן שנע בין עולם וירטואלי לעולם פיזי. הגבולות בין העולמות מטשטש".
קפלן גם התייחס להתפתחות הטכנולוגיה: "אני לא בטוח שאנחנו מבינים עד הסוף מה הטכנולוגיה הדיגיטלית מציעה. לי אין ספק שהעולם עובר שינוי, זו טכנולוגיה שיוצרת הרבה מאוד הזדמנויות ליצור מגע אחר עם הצרכן. החלק של האינטרנט בעוגה גדל. דבר אחד צריך לזכור – הבסיס לפעילות המותג הוא רעיון גדול שיוצר באזז. הדבר הכי חזק הוא זה שעובר מפה לאוזן. הבידול האמיתי זה מה שיוצר את השיחה".
קפלן סיכם: "יש כאן שני טרנדים ילוו אותנו במהלך העושר הבא: אחריות חברתית ופריומיזציה. בכל הונגע לאחריות חברתית – אני צופה יותר ויותר מהלכים שיעשו חיבורים, שיהיו חלק אינטגראלי מיצירת קשרים ונאמנות יותר חזקה בין הצרכנים למותגים. מגמה שניה היא כל מה שנוגע למוצרי הפרמיום", כך גזי קפלן.
השנה הוחלט להוסיף לתחרות קטגוריה חדשה של תקציבים קטנים שאליה רשאים להירשם מהלכים של מותגים עצמאיים, שאינם חלק מפעילות שיווקית של מותג קיים ובלבד שהושקעו במהלך השיווקי עד 150,000$ במהלך שנת התחרות.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל הסבירה כי "ההחלטה להוסיף קטגוריה זו הייתה במטרה לעודד מהלכים שיווקים צנועים בהשקעתם אך אפקטיביים בתוצאתם, וכן מהלכים של חברות קטנות להתחרות בתחרות. התפתחות השימוש ואפקטיביות הפעילויות השיווקיות באינטרנט איפשרו לחברות לבצע מהלכים שיווקים משמעותיים גם בתקציבים קטנים".
שנהב ציינה כי גם השנה נקפיד על שיתוף בידע, וכל העבודות יועלו לאתר. כמו כן, זו השנה השנייה שבמסגרת פורום השיווק המתקדם של המי"ל יוצגו העבודות הזוכות בתחרות ה- Effie.
שנהב הוסיפה שגם השנה קמפיינים של פעילויות חברתיות ייבחנו גם בקטגוריית של עמותות ומלכ"רים וגם במסגרת חברות מהעולם העסקי.
כתבות נוספות
-
3/05/2022שרון איילון משמשת בעשור האחרון כמנהלת שיתופי פעולה וגיוס משאבים בעמותת גדולים מהחיים. קרא עוד
-
27/04/2022החברה משיקה קמפיין המציג את הפן האנושי של מורכבות עולם הסייבר באמצעות שיתוף סיפורים אישיים ייחודיים של אלופת העולם בהתעמלות קרא עוד
-
24/04/2022לדברי יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל משותף במור בית השקעות: "קרן מור היא שחקנית מוערכת ומנוסה, אשר מייצגת מקצועיות בלתי מתפשרת ופונה לקהל רחב" קרא עוד
-
20/04/2022יניב פרטוש, משנה למנכ"ל ארלו דיגיטל: "בשנה האחרונה השקענו רבות בפיתוח סל שירותים דיגיטלי מגוון המבוסס על שילוב ייחודי של מדיה, קריאיטיב, תוכן, סושיאל וטכנולוגיה – פרויקט המכביה הוא הזדמנות יוצאת דופן עבור ארלו להפגין את היכולות ההיברידיות שלנו" קרא עוד
-
11/04/2022היא הצטלמה בעבר כבר לחברות אופנה מובילות אבל זה הקמפיין הראשון שלה כפרזנטורית. קרא עוד
-
11/04/2022דומינוס פיצה, דלתא, הידידים של ארגון נכי צה"ל, כלל ביטוח קרא עוד
-
11/04/2022הסרט יוצפן באמצעות הטכנולוגיה של SCRT Labs, כך שלא כל אחד יוכל פשוט להעתיק אותו אלא רק מי שקנה את ה-NFT קרא עוד
-
5/04/2022הקמפיין כולל עשרות שלטים בצפון ובמרכז הארץ במיקומים בולטים במיוחד כמו: נתיבי איילון בתל אביב, מתחם הבורסה ברמת גן, מנהרות הכרמל בחיפה, אצטדיון המושבה בפתח תקווה ועוד.. קרא עוד
-
31/03/2022הקמפיין שמוערך בשווי 8 מיליון ש"ח נחתם לתקופה של שנה קרא עוד
-
21/03/2022מסקר שנעשה עבור רשת קטורזה נתפס בפני הנשאלים כאמין וישיר. קרא עוד