חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

"ההתפתחויות הכלכליות בשנת 2009 מבטאות יותר מהכל את חוסר היכולת שלנו לחזות את מה שיהיה מחר"

 "ההתפתחויות הכלכליות בשנת 2009 מבטאות יותר מהכל את חוסר היכולת שלנו לחזות את מה שיהיה מחר" (הגדל)

המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום כינסו היום מסיבת עיתונאים, שבה הכריזו על פתיחת תחרות פרסי האפי Effie Awards)) - התחרות הבינלאומית לשיווק ופרסום אפקטיבי.

שני הדוברים במסיבת העיתונאים היו גזי קפלן, יו"ר התחרות, ופנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל.

גזי קפלן אמר במסיבת עיתונאים: "כשעמדנו פה לפני שנה היינו בתחילתה של  שנה מאניה דפרסיה. התחלנו בדפרסיה, ובסופו של דבר זו שנה שהסתיימה בניגוד לכל התחזיות. אמנם הייתה השפעה של המשבר העולמי רמות הביקושים ירדו, אבל השפעת המשבר הייתה קטנה מהתחזיות השחורות. יש חברות ומותגים שצמחו גם בשנה האחרונה. כשחברה צומחת במשק שלא צומח זה שיא האפקטיביות. כשאני מסתכל על מי שזכה בשנים הקודמות – יש דבר אחד מאוד משמח. כולם קיימים. כולם מהלכים שממשיכים להתקיים. כולם מותגים חזקים. האפי זה כמו תעודת כשרות של בד"צ".

גזי קפלן גם שיתף בנקודת מבטו לעתיד: "מטרות ויעדי הפרסום לא השתנו. המטרה היא לשפר את הרווחיות ואת נתחי השוק, ולחזק את המותג ואת הנאמנות של הצרכן. דבר נוסף שלא השתנה, והוא לב העסק של השיווק – ערך המוצרים, המותגים, מותנה ב'סיפורים שאנחנו מספרים'.

האתגרים אמנם משתנים. ההתפתחויות הכלכליות מבטאות יותר מהכל את חוסר היכולת שלנו לחזות את מה שיהיה מחר. הפערים בין התחזית למציאות מאוד משמעותיים. המציאות מאופיינת בניגודים ובחוסר ודאות. אנחנו פועלים באי ודאות שיוצרת הזדמנויות, ומי שיהיה יותר אפקטיבי הוא זה שידע לחזות את זה. הצרכן בעשור הבא הוא דינאמי יותר, יודע יותר, מקושר יותר ותובעני יותר. האתגר שלנו כמשווקים, הוא היכן לתפוס את הצרכן שנע בין עולם וירטואלי לעולם פיזי. הגבולות בין העולמות מטשטש".

קפלן גם התייחס להתפתחות הטכנולוגיה: "אני לא בטוח שאנחנו מבינים עד הסוף מה הטכנולוגיה הדיגיטלית  מציעה. לי אין ספק שהעולם עובר שינוי, זו טכנולוגיה שיוצרת הרבה מאוד הזדמנויות ליצור מגע אחר עם הצרכן. החלק של האינטרנט בעוגה גדל. דבר אחד צריך לזכור – הבסיס לפעילות המותג הוא רעיון גדול שיוצר באזז. הדבר הכי חזק הוא זה שעובר מפה לאוזן. הבידול האמיתי זה מה שיוצר את השיחה".

קפלן סיכם: "יש כאן שני טרנדים ילוו אותנו במהלך העושר הבא: אחריות חברתית ופריומיזציה. בכל הונגע לאחריות חברתית – אני צופה יותר ויותר מהלכים שיעשו חיבורים, שיהיו חלק אינטגראלי מיצירת קשרים ונאמנות יותר חזקה בין הצרכנים למותגים. מגמה שניה היא כל מה שנוגע למוצרי הפרמיום", כך גזי קפלן.

 

השנה הוחלט להוסיף לתחרות קטגוריה חדשה של תקציבים קטנים שאליה רשאים להירשם מהלכים של מותגים עצמאיים, שאינם חלק מפעילות שיווקית של מותג קיים ובלבד שהושקעו במהלך השיווקי עד 150,000$ במהלך שנת התחרות.

פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל הסבירה כי "ההחלטה להוסיף קטגוריה זו הייתה במטרה לעודד מהלכים שיווקים צנועים בהשקעתם אך אפקטיביים בתוצאתם, וכן מהלכים של חברות קטנות להתחרות בתחרות. התפתחות השימוש ואפקטיביות הפעילויות השיווקיות באינטרנט איפשרו לחברות לבצע מהלכים שיווקים משמעותיים גם בתקציבים קטנים".

שנהב ציינה כי גם השנה נקפיד על שיתוף בידע, וכל העבודות יועלו לאתר. כמו כן, זו השנה השנייה שבמסגרת פורום השיווק המתקדם של המי"ל
יוצגו העבודות הזוכות בתחרות ה- Effie.

שנהב הוסיפה שגם השנה קמפיינים של פעילויות חברתיות ייבחנו גם בקטגוריית של עמותות ומלכ"רים וגם במסגרת חברות מהעולם העסקי.

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד