הפוך לעמוד הבית

אפליקציות אאוט, טלוויזיה אאוט, מה אין?

8/12/2016
אפליקציות אאוט, טלוויזיה אאוט, מה אין?


בזק פרסמה היום את הדוח השלישי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2016. הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי.  לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1000 נדגמים כולל בני נוער, הכולל קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגיטליים של כל אחת ואחד מאתנו. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי לשנת 2016.

החלום החדש של בני הנוער הוא להיות כוכבי רשת. יוטיוב עומדת עדיין במוקד העניין, כשרבע מבני הנוער מעלים אליה סרטים, ומיוזיקלי לא רחוקה עם 14%. ברשתות החברתיות סנאפצ'אט שולטת בכל הקשור לפעילות בני נוער (50%), בין היתר מכיוון שהם רחוקים שם מהמבוגרים שמדירים אצבעותיהם (10%). 90% נמצאים בוואטסאפ.

שהשנה דווקא הורדנו הרבה פחות אפליקציות מאשר בשנתיים הקודמות. שימו לב: ב-2016 הורדנו רק 11 אפליקציות חדשות בממוצע לעומת 32 אפליקציות חדשות שהורדנו בשנת 2014, נפילה של כ-66%.

תוצאות הדוח לגבי הרגלי הצפייה שלנו במדורת השבט, הלא היא הטלוויזיה, מוכיחים שרק 10% מדור העתיד, כלומר מבני ה-34 ומטה מקפידים לצפות בטלוויזיה בזמן אמת בעוד שלמעלה מ- 40% צורכים את התוכן הטלוויזיוני בזמנם החופשי לפי בחירתם. נתון נוסף המוכיח עד כמה התרחקנו מהסלון מראה כי 75% מהנוער, צורך תוכן וידאו באמצעות הסמארטפון. ורק 29% מהם עדיין צופים במסך הגדול. עם זאת, חדשות ותוכניות ריאליטי אנחנו עדיין צופים בלייב. נתון זה מתייחס לכלל האוכלוסייה.


נתון מעניין נוסף העולה מהדוח מורה על כך שהצפייה הישירה הפכה לנורמה כאשר 30% מהגולשים משתמשים בתוכנות סטרימינג פירטיות, ול-8% אפילו אין טלוויזיה רב ערוצית. כשליש מהגולשים צורכים את הסדרות והסרטים האהובים עליהם מהמחשב או מהנייד ואין להם שום עניין בלוח השידורים. שאלה נוספת שנשאלה בנושא ביקשה לברר האם בזמן הצפייה בטלוויזיה, אנחנו מקדישים את כל תשומת לבנו למה שקורה על המרקע? מסתבר  שמחצית מהצופים גולשים תוך כדי בטלפון הנייד, שליש מדברים בטלפון וזה נכון במיוחד לגבי הצעירים עד גיל 18.
 

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד