הפוך לעמוד הבית

המטבע החדש: מידע אישי

8/10/2017

העוברים והשבים ב- Old Street , לונדון, לא פסחו בחודש שעבר על חנות הפופ אפ Data Dollar אשר הוקמה על ידי חברת אבטחת הסייבר מעבדת קספרסקי והציעה למכירה הדפסים ייחודיים ויצירות אומנות, במודל קנייה ייחודי -  אמנות תמורת מידע פרטי. רובם הגיבו בתדהמה ראשונית, אבל רבים גילו מוכנות למסור מידע בעל ערך אישי, כגון תמונות או וידאו, כתשלום עבור היצירות. בהסכמתם, שימשו הרוכשים כמבשרי עלייתו של ה- Data Dollar כשהם לוקחים חלק בפרויקט של מעבדת קספרסקי להגברת המודעות לערך הממשי של נתונים.

 

 

בחנות הפופ אפ שהקימה בלב לונדון, הציגה מעבדת קספרסקי הלכה למעשה איך עובד המסחר בנתונים. החנות משכה אליה קונים שרצו לרכוש הדפסים ייחודיים ועבודות אומנות של האמן בן איין ( Ben Eine ). הכל נראה היה כמו חנות רגילה – הקונים משוטטים בין המוצרים, בוחרים את המוצר המועדף, ואז ניגשים לדלפק התשלום. אלא שבשלב זה, כאשר הלקוחות ביקשו לשלם תמורת הדפס או עבודת אומנות, הם התבקשו לשלם במטבע החדש, Data Dollar , שנוצר על ידי מעבדת קספרסקי, ומתבסס על נתונים אישיים של הלקוחות הקיימים בטלפון החכם שלהם: תמונות, וידאו או טקסט.

 

 

ככל שהיקף המידע האישי ממשיך לגדול, הופכים המשתמשים לבעלים של מכרה זהב רב ערך, אשר שומר על ערכו ללא קשר למיקום גיאוגרפי או ביחס לשערי מטבע אחרים. אלא שמרבית המשתמשים אינם מודעים לכך. "היעדר המודעות באשר לשווי הנתונים שלהם הופך למכשול משמעותי כאשר מדובר על הצורך להגן על נתונים אלו", מסבירים במעבדת קספרסקי. בקספרסקי מקווים כי פרויקט ה- Data Dollars יתחיל מהלך שיביא להגברת  המודעות של המשתמשים לגבי הנתונים האישיים שלהם. 

 

 

"אנו רואים את ה- Data Dollar בעיקר כאמצעי להגברת המודעות לגבי שווי הנתונים", אומר דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי, מעבדת קספרסקי. "אם אתר מציע שירותים בחינם, אבל בתמורה לכך משתמש בנתוני הלקוחות כדי להרוויח כסף מהשירותים, הוא צריך להשתמש בסימן ה- Data Dollar שיבהיר ללקוח את צורת המסחר שמתרחשת בפועל".

 

 

לדברי דיוויד אם: "קל לשכוח איזה היקף של נתונים אנו חולקים על בסיס יומי. התחושה של אובדן, אם נלקחים מאיתנו נתונים אישיים שלנו, הופך למוחשי יותר כאשר מישהו באמת לוקח מאיתנו את הטלפון ומחליט אילו נתונים לקחת, וזו הייתה נקודה מעניינת שנבדקה ב- Data Dollar . אנחנו יודעים מסקרים כי בעוד ש-29% מהמשתמשים ברחבי העולם היו קורבנות למתקפת סייבר, 39% מותירים את המכשירים שלהם ללא הגנה . הגיע הזמן שהמשתמשים ידעו להעריך את המידע שלהם, באופן דומה לערך שהם מעניקים לכסף בארנקים שלהם. אם יש לו ערך, הוא יכול לשמש לצרכי רכישה, אבל בעיקר חובה להגן עליו".

 

 

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד